rm23 Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2009 Witam ! Mam problem! problem polega na tym ze rano albo jak silnik jest zimny to nierowno chodzi (dodam ze jak jest cieply to tez to sie dzieje tylko krocej) po chwili czasem trwajacej 2-3 minuty przestaje nierowno pracowac ale niech opuszcze szybe elektryczna albo zamkne, znow zaczyna sie to dziac dodam ze klime jak wlacze to tez zaczyna nierowno pracowac i do tego przygasaja swiatla nawet na desce widac przygacajace sie podswietlanie. Swiece wymienilem i czujnik wody takze swiece sa podgrzewane dzialaja na 100%. W trakcie tej nierownej pracy jeden z przekaznikow ciagle cos sobie przelacza jest to przekaznik o numerze 202 (niebieski) w kabinie pod kierownica a zeby bylo lepiej to jak wyciagne ten przekaznik i odpale auto bez niego autko chodzi idealnie!! w czym tkwi problem? czym steruje przekaznik o numerze 202 (8A0 951 253)??? niech ktos doradzi bo nie chce jezdzic bez przekaznika jak byl to na pewno jakas funkzje spelnial;) pozdrawiam i czekam na porady ! 1,9 TDI 110 Koni silnik AFN 99rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2009 202 - przekaźnik świec żarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2009 wlasnie sie dowiedzialem bo podpiolem vaga;) tak jak kolega napisal jest do swiec.. wielkie dzieki;) ale nadal jestem w kropce bo nie mam kumpla tu w anglii ktory ma passata zeby przelozyc jego przekaznik, czy ktos mial podobne obiawy? moze to wina czegos innego sam nie wiem co mysalec... pomocy ---------- Post added at 00:22 ---------- Previous post was at 22:13 ---------- hmmm sam juz nie wiem co jest grane u mnie w aucie dodam co zazuwalem teraz jak nim jechalem (na wyciagnietym przekazniku 202) - jesli wlacze swiatla krotkie i dlugie na raz to dzieje sie tak znowu silnik zaczyna nierowno pracowac i swiatla przygasaja delikatnie, chwilke sie tak podzieje i przestanie do tego wlacze klime i znow swiatla przygasaja i zaczyna nierowno pracowac silnik tzn trzasc nim az czuc w aucie w srodku... co to moze byc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2009 sprawdź masę na silniku,i budzie,wyczyść klemy,sprawdź ładowanie,możesz podmienić aku. może ma przebicie na celach. warto upewnić się czy to wszystko jest w porządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 21 Lutego 2009 sprawdź masę na silniku,i budzie,wyczyść klemy,sprawdź ładowanie,możesz podmienić aku. No właśnie o czymś podobnym sobie pomyślałem. Miałem podobne odgłosy z tego przekaźnika jak padł mi napinacz paska wielorowkowego (pasek był luźny), po naprawie przekaźnik przestał pykać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #6 Napisano 21 Lutego 2009 (edytowane) Prawdopodobnie masz problem z zasilaniem instalacji; jeśli masz możliwość to sprawdź najpierw napięcie na zaciskach zasilających (+) skrzynki bezpieczników oraz w panelu przekaźników u dołu są duże zaciski (złącza śrubowe) szyn 15 , 30 , 30a , 75X ,87F (obwód prądowy świec żarowych)- na nich sprawdź stan połączeń i napięcie.Przewód masy nadwozie=> skrzynia biegów. Edytowane 21 Lutego 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2009 witam ! sprwdzilem dzis to : - przewody pod przekaznikami zakrecane na srubke - przewod masy nadwozie - plus przy akumulatorze i minus wyczyszczony (dodam ze mam nowy akumulator) - sprawdzone wtyczki za przekaznikami pod kierownica i przekazniki (czy przypadkiem ktorys styk przekaznikow nie zasniedzial albo cos) - plus ktory idzie od alternatora przeczyszczony - pasek i napinacz alternatora wyglada ok nie jest luzny dodam ze wymienialem rozrzad i wymienilem wszystko co szlo pompe wodna napinacze, pasli i rolki prowadzace 12 tysiecy km temu wszystko na oko wydaje sie ok ale jak podlacze przekaznik 202 i jesli odpale auto znow objaw nierownej pracy silnika i spadku mocy w instalacji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darek 45 Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2009 podczas tej nierównej pracy zapnij miernik na klemy aku. sprawdż jakie masz napięcie powinno być ponad 13v. jeśli jest mniej może być uszkodzone sprzęgiełko na alternatorze lub bardzo twardy pasek (spalony ),ewentualnie sam alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2009 Jeżeli na wyciągniętym przekaźniku masz nadal objawy nierównej pracy, to nie ma potrzeby sprawdzania bezpiecznika świec żarowych. To co opisujesz, wyraźnie wskazuje na zakłócenia pracy silnika przy większym obciążeniu alternatora - akumulatora. Włączenie świateł, elektryczne szyby czy załączenie elektromagnesu klimy zwiększa obciążenie alternatora. Normalnie gdy komputer dostaje sygnał z alternatora o zwiększonym poborze prądu na chwilę lekko zwiększa obroty silnika i wszystko jest ok. Sprawdź pasek wielorowkowy, napięcie i prąd ładowania, również pod obciążeniem. Przy zimnym silniku i wyładowanym akumulatorze alternator stawia duży opór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2009 w radiu mam taka opcje stan napiecia i przy pracy silnika pokazuje 14v. ale jutro sprawdze dokladnie miernikiem ale wydaje mi sie ze radyjko sie nie myli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #11 Napisano 22 Lutego 2009 w radiu mam taka opcje stan napiecia i przy pracy silnika pokazuje 14v. ale jutro sprawdze dokladnie miernikiem ale wydaje mi sie ze radyjko sie nie myli... Pomiar napięcia wskazany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Epel Zgłoś #12 Napisano 24 Lutego 2009 U znajomego w passacie mielismy podobne objawy, nierowna praca silnika, mrugające i przygasające oswietlenie przy wiekszym obciazeniu. Okazało sie ze alternator sie wypala, VAG pokazywał 14V ładowania, natomist na wyjsciu z alternatora było sporo więcej... Regeneracja alternatora pomogła, ale tak jak piszą wyzej, posprawdzaj paski i sprzęgło alternatora... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #13 Napisano 24 Lutego 2009 w sobote bede rozkrecal alternator dam znac czy cos z nim nie tak, jakby ktos mial jakies uwagi na co zwrocic uwage w alternatorze przy rozbiorce niech pisze przydadza sie dziekiii ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2009 witam dzis wyciagnolem moj alternator i rozkrecilem, nie znalazlem bardzo nic uszkodzonego, poprzeczyszczalem styki i polutowalem kabelki te od tylu alternatora co sa pozaciskane (miedzianne cienkie preciki) nie wiem jak je nazwac (kabelki ktore wychodza od uzwojenia a lacza sie z elektronika) trzy z nich wydawalo mi sie ze sa zaczerniale i moga nie laczyc. Przeczyscilem i zalutowalem wszystkie tak na wszelki wielki;) a efekt falowanych obrotow znikna silnik pracuje normalnie po wlaczeniu klimy swiatel i wszystkiego co sie da! silnik w porownaniu do wczesniej chodzi normlanie rowno. Moze to byla wina tego teraz jak rekla odjal Jesli objaw powroci to na pewno napisze ale jak na razie wszystko gra ! pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #15 Napisano 2 Marca 2009 Tak jak pisałem na początku... Wystarczyło sprawdzić nie tylko napięcie, ale i prąd ładowania (amperomierzem) wyszłoby na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rm23 Zgłoś #16 Napisano 2 Marca 2009 mozliwe ale przyznam sie ze nie mam miernika musze sobie kupic;) jestem teraz w Anglii kilku rzeczy nie zdolalem zabrac ze soba z polski;) pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach