dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 9 Lutego 2009 Zdarzyła mi się przykra sprawa.Majsterkując koło turbiny czasami naciągałem rurkę odmy,która była przykręcona z tyłu do pokrywy zaworów.Po złożeniu wszystkiego podczas jazdy dochodziły zapachy spalonego oleju.Pomyślałem,że uszczelka puściła ,więc podniosłem dekiel i zacząłem go czyścić.Okazało się,że kawałek tylniej ścianki razem z tuleją na śróbkę wyrwałem .Nie jest to dużo ,ale przez otwór który powstał leje się olej.Jutro spróbuje ,aby na warsztacie pospawali mi pokrywę.Nie jest to łatwe(aluminium) i będzie trzeba dobrze podszlifować,bo odłamana część troszkę odstaje od równości dolegania do uszczelki. Czy kupując dekiel do 1.8T(np: od audi,passata) wszystkie pokrywy zaworów(klawiatury) są takie same jeżeli są podobne czy różnią się wewnętrznymi wymiarami ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #2 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) Jak będziesz dobierał pokrywę, po kodzie silnika to raczej nie powinny się różnić, chociaż reki uciąć sobie nie dam Edit: Wg. ETKI APU, ANB i AEB pokrywa jest ta sama;) (Czuję, że Jurek zaraz to zweryfikuje ) Edytowane 9 Lutego 2009 przez 4Ri3L Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) dlugiiii Passat 3B 058 103 475F - pokrywa rozrządu(klawiatury):silnik AEB nadw. >> 3B-W-120 000. 06B 103 475D - pokrywa rozrządu(klawiatury): silniki AEB/ANB/APU nadw. 3B-W-120 001>> EDIT Audi A4 058 103 475F - MY 1995-1997.Silnik AEB 06B 103 475D - MY 1998-1999.Silnik AEB/AJL. Edytowane 9 Lutego 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) Jurek dzięki Czyli muszę się sugerować,albo moim znaczeniem silnika AEB albo ANB/APU? Dobrze zrozumiałem ? sorry,ale trochę się dzisiaj narobiłem i mało kontaktuje Edytowane 9 Lutego 2009 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2009 (edytowane) Jurek dzięki Czyli muszę się sugerować,albo moim znaczeniem silnika AEB albo ANB/APU? Dobrze zrozumiałem ? Zwróć uwagą na nr nadwozia "od">> i >>"do"- pokrywy różnią się numerami. Edytowane 9 Lutego 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2009 ...jak już kupisz nową pokrywę to ją wypiaskuj i pomaluj proszkowo np. na czarno. Efekt powala, bo o wiele lepiej wygląda niż stara, plastikowa pokrywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2009 Mam nadzieję,że nie będę musiał kupować nowej \używanej pokrywy,bo w końcu to tylko pokrywa Oddałem do warsztatu który spawa m.in głowice i inne rzeczy też z aluminium.Podobno pokrywa jest nie w 100% z aluminium to nie gwarantuje mi że się uda pospawać.Nadzieja jest ... Koszt naprawy ok 50zł. Koszt w serwisie nowej 350zł. Używane 70-150zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2009 ja uzywam do takich rzeczy - keju do aluminum - dwu skladnikowy na bazie żywic jak zastyga staje sie jak aluminum, a koszt 25zl.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2009 (edytowane) Gość mi zagwarantował,że jeżeli ten materiał podda się na lutowanie jako aluminium to wytrzymałość będzie duża,prawie jak oryginał.Napewno przydałoby się w tym miejscu wzmocnić takim klejem. Odebrałem pokrywe i gościu ładnie to zalał wyprostował,pospawał i wzmocnił miejsce koło tulejki,która trzyma odme.Koszt 50zł.Dzięki za odpowiedzi Edytowane 11 Lutego 2009 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach