Skocz do zawartości
piotreklhc

Passat 1.8l 20v 2000r. Co to jest i jak działa??

Rekomendowane odpowiedzi

Ok. Patryk dzięki za podpowiedzi :) jak sprawdzę to napiszę co u mnie jest grane .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok. Patryk dzięki za podpowiedzi :) jak sprawdzę to napiszę co u mnie jest grane .

 

Posprawdzaj według opisu który wrzucałem wcześniej.Niestety membramy lubią pękać-szczególnie na załamaniu pod samą pokrywą (tą okrągłą).Jak będziesz musiał ją kleić to pamiętaj że musi to być elastyczne połączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze dzięki :) czytałem cały twój manual , postaram się niczego więcej nie popsuć :) , a jeszcze jedno pytanie ten czujnik czy co to tam jest ( mam na myśli to w co kostka wchodzi ) jest demontowalne czy występuje tylko z całym mechanizmem ?? Myślałem żeby sobie to przeczyścić jak się da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raz jeszcze dzięki :) czytałem cały twój manual , postaram się niczego więcej nie popsuć :) , a jeszcze jedno pytanie ten czujnik czy co to tam jest ( mam na myśli to w co kostka wchodzi ) jest demontowalne czy występuje tylko z całym mechanizmem ?? Myślałem żeby sobie to przeczyścić jak się da.

 

Możesz styki przy okazji przeczyścić-są spraye do czyszczenia elektryki.Ale na 99% to nie wina styków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie sprawdzone , okazało się że jest pęknięta membrana na rancie , przy użyciu silikonu zakleiłem uszkodzenie. Po wyschnięciu sprawdzę co przyniosło to działanie. :) Mam nadzieję że będzie już wszystko Ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dziala w taki sposób że po dodaniu gazu na postoju dzwignia sie przesuwa ale za chwilę wraca do pierwotnego położenia nawet jak dlużej gazuję. I zastanawiam sie czy jest oki. też mialem peknieta na rancie membrankę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety nie rusza się chyba padniete mam to ustrojstwo od podciśnienia lub membrana za słabo się skleiła i puszcza . :/

 

---------- Post added at 21:18 ---------- Previous post was at 21:14 ----------

 

U mnie niestety nie działa chyba zdechło mi to ustrojstwo od podciśnienia do którego włażą wężyki :/ albo najzwyczajniej puszcza membrana... Jutro sprawdzę po nicy czy skleiła się jak należy i czy będzie działała :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk , czy dużo miałeś zaby z wyjęciem całego "grzybka" mam na myśli wyjęcie z kolektora??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmik z działania z mojego zespołu napedu regulacji. Mam zerwaną dźwigienkę. Może ktoś sie wypowie czy tak powinno być czy nie.

MOV00061.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patryk , czy dużo miałeś zaby z wyjęciem całego "grzybka" mam na myśli wyjęcie z kolektora??

 

Nie demontowałem tego bo jest to niepotrzebne-o ile cały mechanizm działa poprawnie.Reszta-cały środek chyba się wysówa o ile się nie mylę ;)

 

 

 

Filmik z działania z mojego zespołu napedu regulacji. Mam zerwaną dźwigienkę. Może ktoś sie wypowie czy tak powinno być czy nie.

 

DZiała poprawnie-tylko trzeba to podpiąć do reszty tak,aby otwietało regulacje dolotu w kolektorze ssącym.Cała reszta jest ok.Poprostu "przychwyć" tą dźwigienkę metalową opaską i powinno hulać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek ja miałem podobny problem z tą membraną. U mnie po sklejeniu jej i włożeniu do obudowy "łapała" lewe powietrze, rozwiałem ten problem w ten sposób że pod szlifowałem ta plastikową obudowę w którą wchodzi membrana. Co do sprawdzenia czy zawór ten pod mechanizmem działa to odłącz przewód który wychodzi z zaworu do grzybka i ustami zassij powietrze jeżeli membrana drgnie to zawór prawdopodobnie jest uszkodzony (choć to mało prawdopodobne). A najlepiej to zrób tak włącz silnik zdejmij przewód z grzybka przyłóż do palca i dodaj gazu jeżeli zawór działa to pod palcem wyczujesz jakby zasysanie. Powodzenia :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak , u mnie cos jest nie tak , po wyjeciu wezyka z zaworka ( ten co idzie od kolektora , na dzialajacym silniku podcisnienie jest po podlaczeniu do zaworka i odpieciu tego drogiego wezyka co wchodzi do puszki , ( po stronie puszki ) jak dodam gazu przepustnica jak przyloze palec do wezyka to cos tam idzie ale tak malo ze masakra . Co jeszcze sprawdzilem , sam mechanizm dziala luzno ( ten co wchodzi w kolektor ) . jak zatkam palcem wezyk z puszki po stronie zaworku to wydaje mi sie ze trzyma cisnienie . To juz nie kumam o co chodzi , zaworeki mam dwa bo kupilem cala puszke z zaworkiem z innego egzeplaza , oba zaworki maja ok 31-33 0Ohm napiecie ktore pojawia sie na zaworku po dodaniu nawet lekko gazu to 12V ... Macie jeszcze jakies pomysly ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak , u mnie cos jest nie tak , po wyjeciu wezyka z zaworka ( ten co idzie od kolektora , na dzialajacym silniku podcisnienie jest po podlaczeniu do zaworka i odpieciu tego drogiego wezyka co wchodzi do puszki , ( po stronie puszki ) jak dodam gazu przepustnica jak przyloze palec do wezyka to cos tam idzie ale tak malo ze masakra . Co jeszcze sprawdzilem , sam mechanizm dziala luzno ( ten co wchodzi w kolektor ) . jak zatkam palcem wezyk z puszki po stronie zaworku to wydaje mi sie ze trzyma cisnienie . To juz nie kumam o co chodzi , zaworeki mam dwa bo kupilem cala puszke z zaworkiem z innego egzeplaza , oba zaworki maja ok 31-33 0Ohm napiecie ktore pojawia sie na zaworku po dodaniu nawet lekko gazu to 12V ... Macie jeszcze jakies pomysly ??

Pomysł jest jeden-demontaż środka...Skoro "chodzi" luźno to jest nie halo.Przy próbie pociągnięcia paluhem dźwigni w prawo (patrząc od przodu) powinien wracać do pozycji wyjściowej-czyli dźwigienka w kolektorze ma być ustawiona w dół.

Idę spać :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

erw12au dzieki za podpowiedz dzis jak wyzej pisalem troche kombinowalem , sprawdze jeszcze jutro :) , a jeszcze pytanie czy jezeli to ustrojstwo wykaze blad to moze nie dzialac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
erw12au dzieki za podpowiedz dzis jak wyzej pisalem troche kombinowalem , sprawdze jeszcze jutro :) , a jeszcze pytanie czy jezeli to ustrojstwo wykaze blad to moze nie dzialac??

 

Może-ale raczej nie wykaże Ci błędu-jeżeli chodzi o kompa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patryk ,nakrece jutro filmik , jak popchne ja w prawo to wraca bo sprezyna w grzybku ja cofa, jak tak sie zastanawiam czy mam poprawnie ustawione lopaty w kolektorze bo moja dzwignie stoi bardzo delikatnie w lewo od pionu patrzac od fratu na silnik .

 

Zdjecie zapożyczone od kolegi Patryka ( mam nadzieje ze sie nie wscieknie :D )

7.jpg

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łopatki (bębny) raczej są dobrze bo inaczej nie da ich się zamontować do tego mechanizmu co widać na zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dźwigienka nie sjest idealnie w pionie.Odepnij ten plasticzek z tego i ręcznie to poprzesuwaj.Chodzi mi dokładnie o odłączenie tego plastiku co pokazałeś w załączniku który łączy regulacje łopatek z membramą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najnowsze wieści z mojego ADR-a "nowa" mambrana także peknieta ,wlasnie sie klei zobaczymy co z tego wyjdzie ... Nie wiem czy wiecie w ASO caly ten mechanizm kosztuje ok 600zl . Tak sie zastanawiam ze jeszcze nikt nie wpadl na to by produkowac i handlować samymi mambranami z wodzikiem. Jak sie nie uda to chyba sobie odpuszcze bo 600zl to dla mnie za duzo :/

 

No i udało się :) nawalilem silikonu i butaprenu , i smiga jak nowka ;) ( wiem ze na kroskoa ;)

Edytowane przez tomascor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najnowsze wieści z mojego ADR-a "nowa" mambrana także peknieta ,wlasnie sie klei zobaczymy co z tego wyjdzie ... Nie wiem czy wiecie w ASO caly ten mechanizm kosztuje ok 600zl . Tak sie zastanawiam ze jeszcze nikt nie wpadl na to by produkowac i handlować samymi mambranami z wodzikiem. Jak sie nie uda to chyba sobie odpuszcze bo 600zl to dla mnie za duzo :/

 

No i udało się :) nawalilem silikonu i butaprenu , i smiga jak nowka ;) ( wiem ze na kroskoa ;)

 

To jeden z lepszych patentów.Można zastosować membramę z mieszalnika gazu np i podkleić ją klejem elastycznym.

 

P.S. Ważne że działa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności