Skocz do zawartości
Gość jarecki12

Długie w biksenonach same gasną w B6 (3C).

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarecki12

Witam!

Od kilku dni krótko po włączeniu długie światła same gasną i pojawia się kontrolka informująca o problemie z oświetleniem. W serwisie :confused: powiedzieli mi, że albo żarnik jest do wymiany a niewykluczone, że padł jakiś moduł i wtedy wymienić trzeba cały reflektor. Coś mi nie pasuje bo skoro długie i mijania są na jednym żarniku to nie powinienem mieć świateł w ogóle a tak nie jest. Światła mijania i podświetlanie zakrętu działa bez zarzutu. Zapomniałem jeszcze dodać, że po wyłączeniu zapłonu błąd się kasuje i niby wszystko jest OK, ale po kolejne próbie przełączeniu na długie problem pojawia się znowu.

 

Gdyby faktycznie reflektor był do wymiany to czy lepiej kupić coś używanego? Czy operacja wymiany reflektora wymaga ściągania grilla?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety aby wymienić lampę trzeba zdemontować cały zderzak :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiem jak z lampą bixenon ale ja zwykłą wyjmowałem bez demontowania zderzaka oraz grila wystarczyło rozkrecić tą strone z,której demontowałem lampe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do zmiany mijania/drogowe to ja bym sie sugerowal przetwornica badz jakims sterownikiem

 

Niestety aby wymienić lampę trzeba zdemontować cały zderzak
oj wiem cos o tym :(

 

niewiem jak z lampą bixenon ale ja zwykłą wyjmowałem bez demontowania zderzaka oraz grila wystarczyło rozkrecić tą strone z,której demontowałem lampe
o ile brakowalo Ci kilku srub

lub

masz rece grubosci olowka ;) ja musialem zdiac zderzak

 

lampa jest zamocowana na 4 srubach, 2 od dolu i 2 od gory. na dole dodatkowo jest taki smieszny plastik "podtrzymujacy-poziomujacy" lampe, zamocowany jest na 3 srubach. aby zdiac lampe trzeba odkrecic wszytko, tj grill (chyba 8 srub), przynajmniej jedna strone zderzka (sruby od nadkola + 2 nakretki 10) oraz (lacznie) 7 srub przy lampie

 

pozdr heru

Edytowane przez heru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarecki12

 

Faktycznie podobny przypadek. Sprawdzałem wtyczkę. Wszystko jest OK. Dzisiaj ustaliłem, że byłem w małym błędzie gdyż na prawdę na długich (flash i normalnie) działa tylko lewy reflektor. Słyszałem, że może to być jakaś klapka lub jej sterowanie i że jedynym lekarstwem będzie wymiana całego reflektora.

 

Pojadę na diagnostykę. Zobaczę co powiedzą panowie w VW. Pewnie zaproponują wymianę całej lampy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w B6. Oba długie się zapalają, za 5-10 sekund gasną i zapala się kontrolka przepalonej żarówki. Rozwiązałeś może ten problem?? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja mam problem z lewymi mijania.Po wlaczeniu zaraz mi gasna,albo po kilku minutach,a czasem dziala caly dzien.Przejzalem kable ,nawt przetwornice,no i nic dalej to samo.Ale co ciekawe,w czasie jazdy wystarczy wylaczyc i wlaczyc spowrotem swiatla,i dzialaja.

Diabli wiedza o co tu biega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sterownik stwierdzi awarię odłącza zasilanie aby nie powstało więcej uszkodzeń . Jak wyłączysz i włączysz a sterownik nie widzi problemu to światła świecą do momentu pojawienia się usterki . Jak pokazuje Ci błąd świateł to zapisuje w pamięci sterownika przyczynę , podłącz pod kompa i sprawdź błędy wtedy będzie można coś poradzić .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytalem oba watki o gasnacych dlugich i palacej sie kontrolce bo sam mam teraz taki problem, czy ktos juz rozwiazal ten problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr oświetlenia deski rozdzielczej na minimum i sprawdźcie jeszcze raz. Problem jest znany od lat w serwisach. Nie wiem po co coś wymieniać. Było na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz o tym czytam i nigdzie wczesniej o tym nie bylo to co to znaczy ze niby na MIN mam ustawic te pokretlo, ledwo widziec zegary i dopiero mam dlugie ktore mi nie zgasna??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potencjometr oświetlenia deski rozdzielczej na minimum i sprawdźcie jeszcze raz. Problem jest znany od lat w serwisach. Nie wiem po co coś wymieniać. Było na forum

 

U mnie akurat to niczego nie dawało w przypadku gasnacych dlugich.Samochod byl na gwarancji i wtedy wymieniono mi nie pamiętam już która,lampe w ktorej podobno jest jakis sterownik i to on pada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Jak juz wyzej w spomnialem mam podobny problem,ale ze swiatlami mijania.Podpiolem paska pod kompa i podalo mi,ze gasnie lewy ksenon poniewaz mam przebicie plusa,ale gdzie czy na kablu,przetwornicy czy zarniku to juz nie napisalo :mlask

Zapisalem na pedraiwa logi,moze ktos sie tu znajdzie i bedzie mogl to odczytac.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego to jest standardowy opis usterki nic więcej nie wyczytasz teraz trzeba już samemu szukać . Sam opis zwarcia może dotyczyć również uszkodzenia przetwornicy (modułu lampy ) tylko poszczególna eliminacja (zamiana na sprawny element) doprowadzi do rozwiązania . W serwisie przy takiego rodzaju usterkach wymieniają przeważnie całą lampę jak nic nie widać innego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem with bixenon light is in 1 screw this screw can be released. you need released this screw and after it you need to pull in it back . this screw in left lower side is it. try to check it.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W sobote przejrzalem kabel po kabelku ,porozpinalem,czyscilem wtyczki.Efect tragiczny ,gasly po 20,40 sek.

W czoraj zamienilem przetwornice i o dziwo jezdilem caly bozy dzien na swiatlach i dzisiaj rano do pracy.

Tylko dzis jak mialem juz za soba jakies 60 km to mi zgasl znowu lewy,ale z resetowalem i jest z nowu okey.

Nazuca mi sie jedna mysl,ze to nie przetwornica,ale moze byc zarnik,albo cos przed przetwornica.

Problem polega na tym,ze tu nie znam zadnego dobrego elektryka,by mogl to sprawdzic a do polski wybieram sie dopiero za kilka miesiecy.

Acha nie wiem czy to wazne ,ale ja nie mam chyba biksenonow tylko na cambusie.

Pozdrawiam

Edytowane przez cezarycezary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się upewnić to przełóż miejscami palniki i wszystko będzie jasne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha nie wiem czy to wazne ,ale ja nie mam chyba biksenonow tylko na cambusie.

 

Tzn??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności