szkielo82 Zgłoś #21 Napisano 15 Lutego 2009 Nie sprawdzałem napięcia przy czujniku. Ale u Szwagra w Passacie jak odłączyliśmy ten czujnik, to nic się nie zmieniło. Chodził normalnie. Sprawdzałem diodą na kostce która podłączona jest do modułu, i niema sygnału na wsuwce która odpowiada za 3 i 4 cylinder. Może to być wina komputera? I jeszcze jedno pytanie. Oglądałem na Allegro komputery, i ceny są różne, i różne są na nich numery, pomimo tego że są od takich samych silników. Czy te numery są bardzo ważne? Jeśli kupie z innymi numerami to będzie chodził, czy nie bardzo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #22 Napisano 17 Lutego 2009 Z czujnikiem polozenia walka rozrzadu jest tak ze jesli czujnik padnie podczas pracy silnika to silnik bedzie chodzil.Ale po ponownym zapaleniu silnik moze nierowno chodzic albo nawet nie zapali.Ten czujnik sluzy do wyznaczenia pierwszego cylindra w sekwencyjnym wtrysku i musi chodzic w jednej fazie z czujnikiem polozenia walu korbowego.Jesli tak nie jest to przyczyna moze byc luzny lub przestawiony pasek rozrzadu ewentualnie luzny czujnik polozenia walu korbowego.Oczywisciue sam czujnik tez moze byc uszkodzony ale na pierwszym miejscu podejrzewam to o czym wyzej napisalem.Musisz sprawdzic czy z komputera wychodzi sygnal na cewke.Numery styykow w kompie to 8,52,60.Jesli sygnal wychodzi to chyba bedziesz wiedzial gdzie szukac usterki.Jesli nie to nie musi to oznaczac ze komp padl.Zmierz opornosc poszczegolnych sekcji w cewce.No i zmierz opornosc kabli zaplonowych bo jak bedzie zbyt duza to nastepna cewka padnie.Na razie tyle.Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #23 Napisano 21 Lutego 2009 Z komputera też nie wychodzi sygnał na cewkę ze styku nr. 60. Kupiłem kompa, i nic! Dalej to samo! Przewody zapłonowe mają około 5-6 kilo omów. Ale cewkę i kable na razie pomijam, bo właśnie do cewki w ogóle sygnał nie dochodzi! A na czujniku wałka rozrządu jest 12V, a na wyjściu około 6V. Co jeszcze może być nie tak??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
armo Zgłoś #24 Napisano 22 Lutego 2009 skoro wymieniłeś już komputer cewke i czujnik od wałka, to zostaje już tylko chyba czyjnik położenia wału lub uszkodzenie jakiegoś kabla w instalacji. Ten czujnik od wału to dobrze żebyś sprawdził i w tym celu podjechał do jakiegoś mechanika lub elektronika który ma oscyloskop. Możesz spróbować go sam sprawdzić woltomierzem podczas odpalania, ale to są małe napięcia i jeśli nie jest on całkiem uszkodzony (tylko gubi niektóre impulsy) to na woltomierzu tego raczej nie wykryjesz. Sprawdz jeszcze sobie tą wielką okrągłą wtyczke która jest przy silniku czy nie ma tam jakieś uszkodzonego kabla Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #25 Napisano 24 Lutego 2009 Umiesz czytac ze zrozumieniem?Napisalem,ze jesli sygnal nie wychodzi z kompa to nie musi to oznaczac jego usterki.Zrob najpierw to o czym wyzej pisalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #26 Napisano 28 Lutego 2009 Umiem i wiem że to nie musiało być to. Ale taką miałem nadzieje już w końcu, i chciałem sprawdzić. W razie czego spróbuję dalej to sprzedać. Nic więcej nie robiłem. Brak czasu ostatnio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #27 Napisano 17 Marca 2009 No i jednak padnięty był komputer. Typ na Allegro sprzedał mi też padnięty!!! Kasy oczywiście nie zwrócił, bo powiedział że trzeba było podłączać go w warsztacie u elektryka!!! Podłączyłem inny komputer, i śmigam już drugi tydzień. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxVIPxxx Zgłoś #28 Napisano 12 Października 2009 (edytowane) Ja niestety mam podobny problem... Spawałem mocowanie pod chłodnice... no i zapomniałem odpiąć plusa z aku... no i z rana próbuję odpalić i cisza... Może dokładnie mi ktoś opisać jak sprawdzić czy mam impulsy na wtyczce przy module ? Bo raz dioda miga raz nie... tzn gdzie dać - a gdzie + diody i jak sprawdzić poszczególne sekcje (5kabli) tzn piny 2,3,4 i na nich powinien pojawiać się plus ?... wymieniłem kompa i dalej mam lipe.. brak iskry.. już nie wiem co mogło paść po spawaniu :( Edytowane 12 Października 2009 przez xxxVIPxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #29 Napisano 13 Października 2009 tzn gdzie dać - a gdzie + diody i jak sprawdzić poszczególne sekcje (5kabli) tzn piny 2,3,4 i na nich powinien pojawiać się plus ? Nie pamiętam dokładnie, ale ja chyba podłączałem minus diody do 1 pinu (brązowy), a plus diody do 2, 3, 4, pinu (sygnał z komputera). 5 pin (czarny) to plus na cewkę. A masz w ogóle iskrę na którejś ze świec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxVIPxxx Zgłoś #30 Napisano 13 Października 2009 (edytowane) Dzisiaj popróbowałem... Wpinałem się 5 diodami wpiętymi szeregowo (12v) i brałem plus z aku i wpinałem się diodami w piny 2,3,4 i potem na odwrót minus z aku i wpinałem się w te piny i też nic... ale jak brałem plusa z aku i wpinałem się w te piny to po przekręceniu kluczyka(nie odpalnie tylko zapłon) to świeciły się diody... jak kręciłem to nawet nie błysnęły... ale raz udało mi się jakoś to pospinać parę dni temu że jak kręciłem to diody delikatnie błyskały ale tak słabo... ehhh już nie wiem co robić... chwila zapomnienia przy spawaniu i teraz takie problemy z silnikiem moich marzeń... A iskry nigdzie nie ma... Edytowane 13 Października 2009 przez xxxVIPxxx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #31 Napisano 13 Października 2009 (edytowane) No właśnie z tego co kojarzę to u mnie też było coś nie do końca jasnego z tymi diodami. Jutro po pracy jak będę miał czas, to sprawdzę u siebie jak to rzeczywiście jest. A prąd na cewkę dochodzi? 1 pin "-" 5 pin "+" Mógł paść czujnik położenia wału korbowego, ale podejrzewam że to moduł. Chociaż to tylko podejrzenia. Edytowane 13 Października 2009 przez szkielo82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxVIPxxx Zgłoś #32 Napisano 13 Października 2009 + i - na 99% są... na 99% dlatego bo już się pogubiłem... 2 tyg temu to sprawdzałem... Myślałem też na początku że to moduł... ale skoro na kablach do modułu nie było impulsów to kupiłem drugiego kompa... raczej sprawny bo sprzedawca ma sporo pozytywów na allegro więc lipy by nie wcisnął... przynajmniej mi się nie zdarzyło trafić na jakiś wałek bo to nie pierwszy komp który kupowałem na allegro... Dobra, a wracając do modułu to da rade sam moduł wymienić w org cewce ? Czy tylko cały moduł z cewką ? Ehhh szkoda że nie mam nikogo znajomego z ZS żeby podmienić kompa i cewkę żeby sprawdzić co padło... Ja na początku stawiałem moduł... ale tak jak pisałem wcześniej że nie znalazłem tych impulsów to kupiłem kompa... ale dalej cisza... paliwo jest rozrusznik kręci... i brak iskry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #33 Napisano 14 Października 2009 Jednak wcześniej źle pisałem. Sprawdzałem dzisiaj u siebie. Podłącz plus diody do plusa,a minus diody kolejno do 2, 3, i 4 pinu. Po włączeniu zapłonu diody będą świecić. Jak zaczniesz kręcić rozrusznikiem to diody mają gasnąć wtedy kiedy będzie impuls. Sam moduł da się wymienić, ale niewiem czy da się dokupić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xxxVIPxxx Zgłoś #34 Napisano 14 Października 2009 Hmmm a może diody mi nie migają bo nie świecą poniżej 12v a impuls ma mniej niż 12v ? Szkielo82 sprawdzałeś jedną diodą z opornikiem ? Czy jak...? Sorki za tak głupie pytania... ale wolę mieć pewność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielo82 Zgłoś #35 Napisano 16 Października 2009 Jak robiłem to u siebie, to sprawdzałem diodą z opornikiem. A teraz połączyłem 3 diody szeregowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #36 Napisano 13 Sierpnia 2012 Witam,troce odkope temat zeby nowego niezakładac,mam do wymiany cewke w swoimvr6 bo stara ma przebicie na obudowie i teraz mam dylemat czy kupic używka(moze uda sie kupic w miare dobra niepopekaną,choc pewnosci niema),czy moze nowa pdrubke na alegro za 300zł lub cos takiego,, http://moto.allegro.pl/cewka-zaplonowa-magneti-vw-transporter-sharan-vr6-i2532451497.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #37 Napisano 13 Sierpnia 2012 ja jeszcze nie widziałem używki w dobrym stanie. Większość modułów ma pęknięcia na obudowie. Obecnie śmigam na nowej cewce beru i sobie chwalę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #38 Napisano 13 Sierpnia 2012 to teraz pozostaje pytanie czy pchać się w te tanie ,czy może coś że średniej półki,może ta włoska z aukcji wyżej była by ok ,bo na dzień dzisiejszy funduszy brak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radeek Zgłoś #39 Napisano 15 Sierpnia 2012 eee tam, da się używaną kupić całą, nie popękaną za dobre pieniądze, najlepiej szukaj na miejscu, nie na allegro, tego jest od groma, ja bym się nie pchał w koszty, tym bardziej, że lepsza używana dobrej marki, jak nowa chińszczyzna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #40 Napisano 15 Sierpnia 2012 Na miejscu mam goscia co ma używke za 200,juz brałem cewke od niego i pochodziła ponad rok i ma przebicie na wyjsciu kabla,i niepowiem mam dylemat czy ja wziąsc czy dołorzyc i kupc nowa ta magneti marelli za 400,niby włoska firma to mogła by troche pociagnac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach