mdszt Zgłoś #1 Napisano 30 Stycznia 2009 witam Skrzynia automat 4-ro biegowa, po przejechaniu ok. 50 km po wymianie oleju przy przełączaniu z 3-ciego na 4-ty bieg strasznie szarpie, aż samochód hamuje (przy mocniejszym wcisakniu pedału gazu), przy delikatnej jeździe jest to mniej odczuwalne. Może ktoś z forumowiczów miał podoby przypadek dzięki za każde info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #2 Napisano 30 Stycznia 2009 witamSkrzynia automat 4-ro biegowa, po przejechaniu ok. 50 km po wymianie oleju przy przełączaniu z 3-ciego na 4-ty bieg strasznie szarpie, aż samochód hamuje (przy mocniejszym wcisakniu pedału gazu), przy delikatnej jeździe jest to mniej odczuwalne. Może ktoś z forumowiczów miał podoby przypadek dzięki za każde info Powiedz kolego jaki olej zalałes do skrzyni a wtedy koledzy łatwiej będa mogli ci rozwiazać twój problem Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdszt Zgłoś #3 Napisano 30 Stycznia 2009 olej wymieniał mi serwis, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, symbolu nieznam wiem że to był ESSO koloru czerwonego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 30 Stycznia 2009 olej wymieniał mi serwis, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, symbolu nieznam wiem że to był ESSO koloru czerwonego Zwróć się do serwisu, olej wymieniany też ulega gwarancji, a serwis musi usunąc usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2009 Czyli olej jest OK bo taki czerwony zalewa się do skrzyni automatycznej ale proponuje podjechac do nich i powiedzieć jaki masz problem po wymianie u nich . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majkel21freak Zgłoś #6 Napisano 30 Stycznia 2009 olej wymieniał mi serwis, który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi, symbolu nieznam wiem że to był ESSO koloru czerwonego witaj kolego, mam takiego samego paska z tego samego roku. Ostatnio byłem u kolesia, który zmienia oleje w skrzyniach automatycznych i mówił mi, że do paska leje się żółty olej. Zółty ATF jesli dobrze pamiętam oryginalny do VW. Nie wiem jak z tym czerwonym. Filtr też oczywiście wymieniłeś? Jeszcze jedno, ten koleś od wymiany zaznaczył mi, że może być tak, że po wymianie może się zmienić czasem na gorsze.. nie wiem dlaczego.. Też chcę wymienić olej, ale teraz nie mam kasy a z drugiej strony boję się tego, że może się walić coś a jak na razie jest bez zarzutów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdszt Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2009 Dzwoniłem do nich, szef twierdzi że to zbieg okoliczności, a moim zdaniem coś spaprali przy wymianie lub zalali nie taki olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #8 Napisano 30 Stycznia 2009 leje się żółty olej. Zółty ATF jesli dobrze pamiętam oryginalny do VW a czy napewno do skrzynki 4ro biegowej? Do tiptronica to się zgodzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #9 Napisano 30 Stycznia 2009 Koledzy olej zmienia się na dwa sposoby. Jeden sposób stosowany u nas to spuszczanie oleju i potem znowu napełnianie tzw. statyczne wymienianie (tańsze nie wymienia się całości). W tym momencie zostaje część starego oleju i tu mogą wystąpić problemy. Jest jeszcze wymiana dynamiczna rzadziej stosowana bo trzeba mieć specjalistyczne urządzenia i tak powinna być przeprowadzona wymiana w aucie gdzie nie był wymieniany olej dawno tj. dłużej niż 100 tys.km. Poczytajcie w tym linku. statidyn.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdszt Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2009 u mnie napewno wymieniali statycznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #11 Napisano 30 Stycznia 2009 przy wymianie statysznej wymienia sie okolo 60 -65 % oleju w skrzyni reszta zostaje w sprzegle przewodach i innych czesciach skrzyni dlatego tak wazne jest aby zalac taki sam olej jaki byl wlany najlepiej zadzwonic do serwisu vw podajac numer nadwozia i uzyskac informacje jaki olej byl lany fabrzycznie Wlasnie po takiej wymianie olej zamiennik po zmieszaniu z olejem pozostalym zmienia swoje parametry i leci skrzynia nie wiem czy warto bylo zaoszczedzic 150 zl i teraz miec takie problemy ja u iebie zmienilem wlalem oryginal koszt okolo 450zl z filtrem i jest ok a przed wymiana tez prawie kupilem olej esso namawiany przez sprzedawce ktory twierdzil iz to jest taki sam olej i mozna go wlac a ten olej byl czerwony a orginalny w skrzyni byl zolty na moje szczescie przeczytalem gdzies na forum automat.pl zeby bod zadnym pozorem nie dolewac zamiennikow chyba ze skrzynia byla rozbierana i olej nowy wlany w calosci pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdszt Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2009 Wlasnie po takiej wymianie olej zamiennik po zmieszaniu z olejem pozostalym zmienia swoje parametry i leci skrzynia nie wiem czy warto bylo zaoszczedzic 150 zl i teraz miec takie problemy nie szukałem oszczędności pojechałem do firmy specjalizującej sie w automatach, a tu takie rozczarownie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anrzej30 Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2009 Posłuchaj kolegów i sprawdz w serwisie jaki powinien byc olej te skrzynie sa bardzo czułe .powinienes zalac dokladnie taki i o takich parametrach jak podaje fabryka a nie jakies tam podobne.a jesli chodzi o porzadne warsztaty od skrzyni biegów to sa chyba 2 w polsce a reszta sie nie nadaje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2009 (edytowane) a jesli chodzi o porzadne warsztaty od skrzyni biegów to sa chyba 2 w polsce a reszta sie nie nadaje . Nie zgadzam się z tobą tak do końca. Rzeczywiście są świetne warsztaty działające w polsce, naprawiające skrzynie biegów, ale ceniące się jak za zboże. Działają one na zasadzie ASO. Czyli tzw. wymieniacze. Jedziesz do nich wymieniają kompleksowo zestaw części (nowych). Mnie w takim warsztacie krzyknięto za naprawę skrzyni w aucie służbowym 8 tys.zł. Szef mało na zawał nie padł (wymieniłem na inną po remoncie w innym warsztacie 4 tys. zł). Powiem ci też ciekawostkę. Po naprawie w b. tanim warsztacie k. Gorzowa Wlk. skrzynia przejechała ok. 350-400 km (naprawa 2 tys. zł) i się rozleciała gdzieś koło Kołobrzegu. Tam trafiłem (nie miałem innego wyjścia) do warsztatu gdzie koleś zamknął interes jakieś 2 lata wcześniej bo musiał iść na przymusowe wakacje, ale nie w tym rzecz. Warsztat znajdował się w środku pola (na totalnym zadupiu). U niego poznałem co to jest automat (robiliśmy razem). Zobaczyłem jak się regeneruje konwertery (część nierozbieralna). Zobaczyłem z czego się składa skrzynia i jak działa. Wiem też mniej więcej ile kosztują części w skrzyni (co jest najdroższe a co najtańsze). Wiem co należy robić aby uniknąć grubszych napraw. Ale zanim to poznałem 3 razy remontowałem skrzynię. Koleś złożył skrzynię z 2 innych. Zregenerował konwerter i skrzynia ganiała by do dzisiaj gdyby nie chłodniczka olejowa, która puściła olej ze skrzyni do układu chłodzącego (zmęczenie materiału, uszczelniacz). Po prostu wyrzygała olej z siebie. Zanim się zorientowałem już miałem remont skrzyni. Tak że kolego nie każdy warsztat tzw. dobry jest warsztatem godnym polecenia (no chyba że s..sz forsą). Edytowane 31 Stycznia 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość -Maarek- Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2009 koledzy pomóżcie!! jaka jest pojemność skrzyni biegów w 4 biegowym automacie ( b5) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2009 jaka jest pojemność skrzyni biegów w 4 biegowym automacie ( b5) Może tu się czegoś dowiesz http://www.automat.pl/news.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach