Adam_84 Zgłoś #21 Napisano 1 Sierpnia 2010 Prawda jest taka, że robiłem zbieżność w 2 samochodach bo w obu kierownica była krzywo. Diagnosta w każdym z nich się przejechał żeby sprawdzić czy dobrze mu się udało ustawić. Koszt 40 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #22 Napisano 1 Sierpnia 2010 To macie jakiś problem ze stacjami i mechanikami, W wielu autach mój mechanik ustawiał mi zbieżność i zawsze było co do milimetra, ostatnie w pasku b6 też ustawiał i wyszło super. Jak mechanik mówi nie da się, to faktycznie lepiej nie dawać mechanikowi auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #23 Napisano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) Kierownica może krzywo leżeć np po zmianie opon, kiedy inne (np zimowe) są inaczej ułożone.Manetki nie zawsze są równo, przy montażu widać, że można je ponaciągać w każdą ze stron. Wyznacznikiem powinno być coś na desce rozdzielczej, np listwy dekory. Jeśli z geometrią wszystko jest ok wystarczy przełożyć kierownicę na wielowpuście o jeden ząbek, a przed ustawianiem geomerii, po naprawach zawieszenia, przywrócić. Zauważyłem też, że na jej położenie trzeba patrzeć jednym (dominującym) okiem. Czasem wydawało mi się, że jest krzywo, a patrząc jednym okazywało się, iż jest ok. Mam zime na stalowkach i lato na alusach , i ostatnio kol nie zmienialem caly czas alusy. Co do zmiany zimy na lato czy odwrotnie to widzialem nietylko w tym samochodzie ale i w poprzednim ze po zmianie kiera troche inaczej ustawiona . Tlumaczylem sobie ze po kolejnej zmianie/sezonie bedzie ok . Widac to bylo zawsze po zmianie lata na zime , kiedy na aucie lato to kiera prosto , a kiedy zima to lekko w ta czy w tamta przestawiona . Ale w tym aucie na 100% nie jestem pewien, ze z latem po zmianie z zimy bylo raczej prosto moze teraz wiecej na to patrze ale tak mi sie wydaje ze bylo prosto . Zobacze jak widac ustawienie kiery patrzac na listwie dekory ,moze bedzie ok .To chyba lepsze od patrzenia na manetki i pewniejsze . Dzieki za podpowiedz . Zawieszenie nie bylo naprawiane ostatnio . Czy z geometria jest ok nie wiem tego, a z tym patrzeniem to widzialem podobnie ale wydawalo mi sie ze zle siedze na siedzeniu (zbyt daleko od drzwi ). ---------- Post added at 12:43 ---------- Previous post was at 12:39 ---------- Prawda jest taka, że robiłem zbieżność w 2 samochodach bo w obu kierownica była krzywo. Diagnosta w każdym z nich się przejechał żeby sprawdzić czy dobrze mu się udało ustawić. Koszt 40 zł. To byly B6 ? Oraz na ile kiery byly krzywo ? ---------- Post added at 12:45 ---------- Previous post was at 12:43 ---------- W wielu autach mój mechanik ustawiał mi zbieżność i zawsze było co do milimetra, ostatnie w pasku b6 też ustawiał i wyszło super. Podaj namiary na tego twojego mechaniora . ---------- Post added at 12:49 ---------- Previous post was at 12:45 ---------- Jak mechanik mówi nie da się, to faktycznie lepiej nie dawać mechanikowi auta. Chyba ze to bzdura ten 1 zabek na wielowpuscie i okolo 1cm na kierownicy (tolerancja) , a nasze wydziwianie ? Wlasnie nielicznym sie niechce , albo nie widza potrzeby poprawiac takiej niewielkiej roznicy . Tylko jak ona wplywa na opony ? ---------- Post added at 12:53 ---------- Previous post was at 12:49 ---------- Ruszalem kolami i tu cos mnie zastanawia . Prawe nic ,ale lewe jak energicznie szarpie trzymajac za cale kolo od gory , nieomal trzymajac za fele od srodka . Pojawia sie cos takiego jakby niewielki luz albo cos innego , tak jakby kolo i to do czego jest przykrecone pewnie piasty i tarczy przestawialo sie delikatnie wzgledem czegos . A moze cos na styku polos przegob piasta, lub lozysko ?Co to moze byc ? Dodam ze po wyrwach nie jezdzilem , a na dolach zwalniam . Opon chyba nie tnie , sprawdzalem i pomiedzy wewnetrzna czescia wzoru opony a zewnetrzna jest roznica glebokosci 1mm . A do tego mozecie sie odniesc ? ---------- Post added at 12:54 ---------- Previous post was at 12:53 ---------- Wiadomo ze jak jest jakis luz to jakies tam ustawianie zawieszenia nic nie da. Jesli by nie bylo luzow to czym to skasowac geometria czy zbieznoscia ? I do tego tez ? ---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:54 ---------- .Wachacze tez byly odkrecane ale tylko tam gdzie sa te trzy sruby zaraz pod tarcza . Czy po tym powinni robic zbieznosc czy geometrie ? Oraz do tego dajcie jakas rade . Za wszelkie odpowiedzi dzieki . Moze jest na forum ktos kto takie nastawy robi na codzien ? Edytowane 2 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #24 Napisano 1 Sierpnia 2010 To byly B6 ?Oraz na ile kiery byly krzywo ? Oba B6, na pewno bezwypadkowe. W jednym kierownica przesunięta lekko w lewo, drugim lekko w prawo. Tak jak ktoś napisał wcześniej pewnie przy zbieżności nie zablokowano kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #25 Napisano 1 Sierpnia 2010 ustawienie kierownicy na wprost to pojecie względne :fajny np. jeżeli będziemy jechali jezdnią pochyloną kilka stopni w prawo to kierownica będzie przestawiona lekko w lewo bo nas ściąga w prawo nie wspominając o koleinach na naszych drogach, sile wiatru podczas sprawdzenia po ustawieniu geometrii itp. na poprawne ustawienie kierownicy wpływa suma luzów w przednim i tylnym zawieszeniu oraz bicie kół, chcąc idealnie ustawić na wprost należy się pobawić i stąd niechęć mechaników do problemu Przestawienie kierownicy o ząbek spowoduje zmianę konta wychylenia kół podczas max. skręcania i możliwość ocierania np. o nadkole Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #26 Napisano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) Oba B6, na pewno bezwypadkowe. W jednym kierownica przesunięta lekko w lewo, drugim lekko w prawo. Tak jak ktoś napisał wcześniej pewnie przy zbieżności nie zablokowano kierownicy. I sama zbieznosc pomogla ? Edytowane 1 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #27 Napisano 1 Sierpnia 2010 I sama zbieznosc pomogla ? Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #28 Napisano 1 Sierpnia 2010 ustawienie kierownicy na wprost to pojecie względne np. jeżeli będziemy jechali jezdnią pochyloną kilka stopni w prawo to kierownica będzie przestawiona lekko w lewo bo nas ściąga w prawo nie wspominając o koleinach na naszych drogach, sile wiatru podczas sprawdzenia po ustawieniu geometrii itp. Przestawienie kierownicy o ząbek spowoduje zmianę konta wychylenia kół podczas max. skręcania i możliwość ocierania np. o nadkole Dlatego też jazdę na wprost sprawdzam zawsze na autostradzie (obodnicy Poznania), jadąc okrakiem nad linią rozdzielającą pasy. Wtedy spadki nawierzchni w obie strony są takie same. Przestawiając samą kierę żadne kąty się nie zmienią!! Cały układ kierowniczy będzie jak dotychczas. Jedynie jego ostatni element (kierownica) będzie inaczej ułożony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #29 Napisano 1 Sierpnia 2010 (edytowane) kolego pikopiko piszemy o podobnych sprawach ale ty widzisz tylko samą kierownica a ja cały układ w stosunku do auta przestawienie kierownicy na frezie niczego teoretycznie nie zmienia ale punkt zerowy przekładni będzie przestawiony w jedną stronę ( na końcówkach kierowniczych ) skręt w jedną stronę będzie większy, kilka przyrządów do ustawiania geometrii ma taką procedurę – max. skręt w lewo, następnie max. w prawo i komp. pokazuje punkt 0 przekładni, należy zablokować kierownicę w tym położeniu a następnie regulować zbieżność kół i wówczas wychodzi takie kombinatorstwo z przestawianiem na frezie kierownicy, dzięki temu mamy idealnie ustawioną przekładnię kierowniczą i teoretycznie na wprost bo podstawą jest punkt 0 przekładni by skręt w obie strony był równy - z praktyki wychodzi że wówczas należy minimalnie korektą poprawić ustawienie kierownicy Edytowane 1 Sierpnia 2010 przez s27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #30 Napisano 1 Sierpnia 2010 Tak jak wcześniej pisałem przestawienie kierownicy na frezie ma sens kiedy geometria jest ok (co nieraz diagności stwierdzają za free), a nie chcemy wydawać kasy na przestawienie kierownicy, którą możemy przywrócić (zgrać nabicie na kolumnie i kierownicy) dopiero przed robieniem geometrii. Nie zmienia to faktu, że liczba obrotów od położenia środkowego do poszczególnych krańcówek może być różna. Kilka razy miałem tak, że komp wskazał położenie środkowe, a kierownica i tak była przekręcona. Wtedy pozostaje tylko liczyć na cierpliwość i doświadczenie mechanika. W przeciwnym wypadku możemy przestawić samą kierownicę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #31 Napisano 3 Sierpnia 2010 Siegajac pamiecia wstecz przypomina mi sie jak wjechalem w pewny dol, i pewnie od tej pory kiera sie przestawila .To bylo na niewielkim mostku w okolicach wisly tam gdzie zalalo tereny . Byl tam zapadniety asfalt bo podmylo ziemie pod mostkiem , coprawda w dolku byl worek z piachem ale jednak wstrzas byl. Czy 240pln za pelna geometrie (zbieznosc tyl i przod) to wiele czy moze byc ? Wydajcie opinie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #32 Napisano 3 Sierpnia 2010 w serwisie w Kielcach 170 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #33 Napisano 3 Sierpnia 2010 w serwisie w Kielcach 170 zł ASO tak ? To tanio ,ale pelna opcja tyl ,przod geometria i zbieznosc ? Bo na miejscu ASO vw 300 i pytalem tylko o przod, ASO skody 340 nawet . A ta cena 240 z partnera vw zlokalizowanego przy francuzach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #34 Napisano 3 Sierpnia 2010 Ja płaciłem w kwietniu 120,- Jedna z pierwszych geometrii w Poznaniu. Jeżdżę tam od 1994 roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #35 Napisano 3 Sierpnia 2010 Ja płaciłem w kwietniu 120,- Tyl i przod , czy te 120 za sam przod ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #36 Napisano 3 Sierpnia 2010 Wszystkie 4 koła. Zbieżność i kąty pochylenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #37 Napisano 3 Sierpnia 2010 Wszystkie 4 koła.Zbieżność i kąty pochylenia. bo tak naprawde ustawienie zbieznosci to pryszcz szczegulnie w autach z waszego rocznika 3 latki i nieco starsze trwa to max 1h grzac po srubach palnikiem nie trzeba te 340 zl w serwisie skody to lekka przesada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #38 Napisano 3 Sierpnia 2010 (edytowane) Wszystkie 4 koła.Zbieżność i kąty pochylenia To musze szukac dalej/gdzieindziej ,bo tam gdzie dzwonilem to zdzierusy . Tylko by trafic na kogos kumatego co i gdzie w pasku sie reguluje (szczegulnie tyl) , no i sprzet by nie byl z epoki kamienia lupanego . Mimo iz jak piszesz to pierwsza geometria w Poznaniu , to chyba sprzet od 94 wymieniali na cos nowszego ? ---------- Post added at 00:03 ---------- Previous post was at 23:56 ---------- bo tak naprawde ustawienie zbieznosci to pryszcz szczegulnie w autach z waszego rocznika 3 latki i nieco starsze trwa to max 1h grzac po srubach palnikiem nie trzeba te 340 zl w serwisie skody to lekka przesada A w nowszych jest bardziej skomplikowanie , dlaczego ? Ale co do ustawienia tylu to podobno trzeba wiedziec gdzie krecic. Zgadza sie w Auto-Wimar przesadzili , no ale zarowno tu jak i w Sobkolu dzwonisz i z jakas babka rozmawiasz . Moze one konkretnej wiedzy nie maja i biora te ceny z kajecika , no nie wiem. To oznacza ze z geometria i zbieznoscia paska b6 z 2006 powinni poradzic sobie miejscowi ? Edytowane 3 Sierpnia 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #39 Napisano 4 Sierpnia 2010 chyba sprzet od 94 wymieniali na cos nowszego ? Wiadomo! Na początku były jakieś sznurki pomiędzy urządzeniami. Później jeszcze coś innego. Teraz są lasery. Przed kazdym pomiarem sprawdzaja tez cisnienie w oponach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #40 Napisano 4 Sierpnia 2010 A ma ktos jakies wytyczne/graniczne cyferki jakie tam powinny byc jesli chodzi o geometrie i zbieznosc tylu/przodu ? Cos z jakiejs instrukcji ASO, albo cos innego konkretnego . Co jeszcze musza lub powinni zrobic/pamietac podczas ustawiania geometri i zbieznosci poza cisnieniem w kolach ? Moze powinno sie siedziec na fotelu za kierownica ? Dzis zdiolem kolo to gdzie wyczuwalem jakies przestawianie sie czegos na czyms (luz). I juz wiem o co kaman , tarcza rusza sie pomiedzy tym do czego kola sa przykrecane . Biorac tarcze u gory i na dole i tak ruszajac pojawia sie niewielki luz , jakby ta sruba wsrodku tarczy nie byla dostatecznie dokrecona . Sruba ta wkreca sie w polos . Na foto ta sruba to numer 1 , a w otworach gdzie wchodza sruby kola widac luz ,numer 2. Wiec jade tam gdzie wymieniali mi oslony wewnetrzne przegubow , bo to oni wyjmowali polosie . Niech to zobacza ,nie wiem wymienia srube albo ja dokreca . Musza to poprawic . Po przykreceniu kola luzu nie bylo ale wystarczylo sie przejechac i jest znowu . Pewnie dokrecenie kola skasowalo luz , ale potem pojawia sie znowu . No i po rozwiazaniu sprawy tego luzu mozna bedzie robic geometrie i zbieznosc .Dzis dowiadywalem sie na miejscu biora 120 od osi za pelne ustawienia . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach