cniedzi Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2009 (edytowane) Panowie, zauważyłem u siebie - całkiem przypadkowo - dziwny objaw. Otóż ruszając ostrzej na jedynce, przy ok. 2500-3000 obr./min puściłem raptownie pedał gazu (bez wysprzęglania) i wtedy usłyszałem dziwne odgłosy, jakby metaliczne brzęczenie, chyba ze skrzyni. Objaw ten występuje także jak redukuję z 2 na 1, ale przy trochę większej prędkości niż normalnie powinno się to robić. Objaw nie zawsze występuje.Na wyższych biegach nie ma tego. Generalnie, podczas normalnej jazdy, nawet przy dobiciu na jedynce do 3500-4000 obr. i normalnej zmianie biegu na wyższy, nie ma tego objawu. Macie może jakieś typy co to może być? 2.0 TDI 140KM,skrzynia 6 manual PS. Objaw występuje raczej na zimnym silniku. Edytowane 28 Stycznia 2009 przez cniedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2009 Nie chcę być arogancki ani bezczelny, ani nie udzielę odpowiedzi na Twoje pytanie ale: po co redukujesz z 2 na 1??? Po co raptownie puszczasz gaz przy 3000 na jedynce??? Masz 140konnego diesla. To nie jest auto do takiej jazdy. Przypuszczam, że jeśli dalej tka będziesz jeździł to założysz wątek "Dlaczego wrzucam bieg, dodaję gazu a tu nie jedzie" ) Sorry za bezczelność Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2009 Nie chcę być arogancki ani bezczelny, ani nie udzielę odpowiedzi na Twoje pytanie ale: po co redukujesz z 2 na 1??? Po co raptownie puszczasz gaz przy 3000 na jedynce??? Masz 140konnego diesla. To nie jest auto do takiej jazdy. Przypuszczam, że jeśli dalej tka będziesz jeździł to założysz wątek "Dlaczego wrzucam bieg, dodaję gazu a tu nie jedzie" ) Sorry za bezczelność Pozdro! dzięki za post, ale wydaje mi się, iż chyba napisałem, że zauważyłem to przypadkowo...po prostu omsknęła się noga... potem to już było sprawdzanie... Mam nadzieję, że mimo wszystko nie tylko ja redukuję z 2 na 1, po prostu czasami wymaga tego jazda np. przez muldy itp. Także Tobie polecam czasami redukcje z 2 na 1 dla dobra skrzyni... Dzięki za troskę, ale życzyłbym każdemu, aby tak dbał o auto jak ja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skalpel TFSI Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2009 (edytowane) Domyślam się, że Twoja skrzynia to manual, ale pytam Bo to mogą być dwa różne problemy Edytowane 29 Stycznia 2009 przez Skalpel TFSI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpDante Zgłoś #5 Napisano 30 Stycznia 2009 Gdybyś wyraźnie przeczytał jego post, to wiedziałbyś, że pisze o skrzyni manualnej... @cniedzi - Zapewne też Ci nie pomogę, ale sprawdź czy nie masz luzu na wsporniku silnika/skrzyni od spodu... Dzwonić może ci zwyczajnie śruba... U mnie dla odmiany słychać było stuki z okolic skrzyni, bo wybiła się guma w tym wsporniku i skrzywiła się śruba... W każdym razie sprawdzić nie zaszkodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2009 na razie objaw ustąpił - może siła perswazji zobaczymy co będzie dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2009 no i sprawa się wyjaśniła (i przy okazji najprawdopodobniej było to źródłem objawu z postu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37589) - niedokręcone dwa tylnie wkręty mocujące blachę-osłonę pomiędzy skrzynią a układem wydechowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qaq3 Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2009 Witam, czy w nieautoryzowanym zakładzie można dokręcić te śruby (niedokręcone dwa tylnie wkręty mocujące blachę-osłonę pomiędzy skrzynią a układem wydechowym. )???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #9 Napisano 21 Maja 2009 A co ma autoryzacja do dokrecenia srub? Poza tym masz 2006 rok wiec chyba gwarancji dawno juz, nie masz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qaq3 Zgłoś #10 Napisano 21 Maja 2009 Rozumiem, ale chodzi mi o to czy łatwo to będzie można znaleźć, gdyż jak amator się dorwie żeby mi czego innego nie dokręcał) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cniedzi Zgłoś #11 Napisano 22 Maja 2009 Odpisałem na priva - trzeba mieć po prostu kawałek kanału lub podnośnika i samemu bezproblemowo to się robi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2009 Odpisałem na priva - trzeba mieć po prostu kawałek kanału lub podnośnika i samemu bezproblemowo to się robi. Kolego, a może napiszesz na forum - ktoś jeszcze być może skorzysta z Twojej pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #13 Napisano 23 Maja 2009 hmmm sprawdzales jaka masz wersje obudowy skrzyni biegów ? masz może oznaczenie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach