Skocz do zawartości
cniedzi

Brzęczenie ze skrzyni?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zauważyłem u siebie - całkiem przypadkowo - dziwny objaw. Otóż ruszając ostrzej na jedynce, przy ok. 2500-3000 obr./min puściłem raptownie pedał gazu (bez wysprzęglania) i wtedy usłyszałem dziwne odgłosy, jakby metaliczne brzęczenie, chyba ze skrzyni. Objaw ten występuje także jak redukuję z 2 na 1, ale przy trochę większej prędkości niż normalnie powinno się to robić. Objaw nie zawsze występuje.Na wyższych biegach nie ma tego. Generalnie, podczas normalnej jazdy, nawet przy dobiciu na jedynce do 3500-4000 obr. i normalnej zmianie biegu na wyższy, nie ma tego objawu. Macie może jakieś typy co to może być?

 

2.0 TDI 140KM,skrzynia 6 manual

 

PS. Objaw występuje raczej na zimnym silniku.

Edytowane przez cniedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być arogancki ani bezczelny, ani nie udzielę odpowiedzi na Twoje pytanie ale: po co redukujesz z 2 na 1??? Po co raptownie puszczasz gaz przy 3000 na jedynce??? Masz 140konnego diesla. To nie jest auto do takiej jazdy. Przypuszczam, że jeśli dalej tka będziesz jeździł to założysz wątek "Dlaczego wrzucam bieg, dodaję gazu a tu nie jedzie" ;)) Sorry za bezczelność ;) Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chcę być arogancki ani bezczelny, ani nie udzielę odpowiedzi na Twoje pytanie ale: po co redukujesz z 2 na 1??? Po co raptownie puszczasz gaz przy 3000 na jedynce??? Masz 140konnego diesla. To nie jest auto do takiej jazdy. Przypuszczam, że jeśli dalej tka będziesz jeździł to założysz wątek "Dlaczego wrzucam bieg, dodaję gazu a tu nie jedzie" ;)) Sorry za bezczelność ;) Pozdro!

 

 

 

dzięki za post, ale wydaje mi się, iż chyba napisałem, że zauważyłem to przypadkowo...po prostu omsknęła się noga... potem to już było sprawdzanie... Mam nadzieję, że mimo wszystko nie tylko ja redukuję z 2 na 1, po prostu czasami wymaga tego jazda np. przez muldy itp. Także Tobie polecam czasami redukcje z 2 na 1 :) dla dobra skrzyni... Dzięki za troskę, ale życzyłbym każdemu, aby tak dbał o auto jak ja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że Twoja skrzynia to manual, ale pytam ;) Bo to mogą być dwa różne problemy

Edytowane przez Skalpel TFSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś wyraźnie przeczytał jego post, to wiedziałbyś, że pisze o skrzyni manualnej...

 

@cniedzi - Zapewne też Ci nie pomogę, ale sprawdź czy nie masz luzu na wsporniku silnika/skrzyni od spodu... Dzwonić może ci zwyczajnie śruba... U mnie dla odmiany słychać było stuki z okolic skrzyni, bo wybiła się guma w tym wsporniku i skrzywiła się śruba... W każdym razie sprawdzić nie zaszkodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na razie objaw ustąpił - może siła perswazji :) zobaczymy co będzie dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i sprawa się wyjaśniła (i przy okazji najprawdopodobniej było to źródłem objawu z postu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37589) - niedokręcone dwa tylnie wkręty mocujące blachę-osłonę pomiędzy skrzynią a układem wydechowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy w nieautoryzowanym zakładzie można dokręcić te śruby (niedokręcone dwa tylnie wkręty mocujące blachę-osłonę pomiędzy skrzynią a układem wydechowym. )????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma autoryzacja do dokrecenia srub?:) Poza tym masz 2006 rok wiec chyba gwarancji dawno juz, nie masz:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale chodzi mi o to czy łatwo to będzie można znaleźć, gdyż jak amator się dorwie żeby mi czego innego nie dokręcał;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpisałem na priva - trzeba mieć po prostu kawałek kanału lub podnośnika i samemu bezproblemowo to się robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpisałem na priva - trzeba mieć po prostu kawałek kanału lub podnośnika i samemu bezproblemowo to się robi.

 

Kolego, a może napiszesz na forum - ktoś jeszcze być może skorzysta z Twojej pomocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm sprawdzales jaka masz wersje obudowy skrzyni biegów ? masz może oznaczenie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności