Skocz do zawartości
buggie

Tiptronic - Konwerter Sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czy miał ktoś z szanownych forumowiczów problem z "konwerterem sprzegłą" w skrzyni tiptronic?

 

Ostatnim czasem podczas jazdy zaczął mi ślizgać automat, tak jak bym jechał na pół-sprzęgle. Auto przyśpiesza, ale trzyma wysokie obroty, w trybie manualnym jak jade na 5 biegu i wcisnę gaz to automat redukuje z powrotem na 4. Objawy nie wytępują cały czas, czasem po zgaszeniu auta, skrzynia z powrotem dobrze wysprzęgla (ostatnio przejechałem 300km i było ok, aż tu nagle nawrót objawów). Podpiąłem furę pod VAG'a i wyskoczyło mi:

 

VAG COM 311.2:

17125 - Torque Converter Clutch Circuit Performance or Stuck Off.

P0741 - 35-00 - -

POLSKI VAG:

17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Przebieg: 193 000km

 

przepraszam za pomyłke działu :ups: prosze o przeniesienie do technicznego

Edytowane przez buggie
Pomyli?em dzia?y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij najpierw od dokładnego sprawdzenia poziomu oleju, zwłaszcza jeśli objawy pojawiają się jak jest zimno....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wpada w tryb awaryjny. Tak jak kolega napisał

Zacznij najpierw od dokładnego sprawdzenia poziomu oleju, zwłaszcza jeśli objawy pojawiają się jak jest zimno....
Jeśli stan oleju jest ok. Wymiana oleju powinna pomóc (kiedy był wymieniany?).

To jest urządzenie zwane konwerterem sprzęgła (nierozbieralne :hyhy:)

 

ee867f1bd91491fam.jpg aa7a33d8bb73bbb4m.jpg

 

obudowa

 

3a1f59108cbb43c0m.jpg 44eec6cc2ee0ad50m.jpg

 

Dodam tylko że następuje do wymiany tylko po uszkodzeniach mechanicznych skrzyni. Gdyż współpracujące ze sobą elementy zacierają się. Skrzynia może zostać uszkodzona jeśli jest dłuższy czas używana w trybie awaryjnym. Urządzenie jest jednym z najdroższych elementów w skrzyni gdyż jak napisałem jest nierozbieralne (Polacy rozbierają i regenerują jak widać na załączonym obrazku).

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej nie był wymieniany... :o Z tego co mi się wydawało to Tiptronic to skrzynia bezobsługowa ?

 

W takim razie dzisiaj odstawiam furaka do mechanika, niech sprawdzi w jakim stanie jest olej

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maćku te zdjęcia co wkleiłem to są zdjęcia skrzyni od T4, a właściwie konwertera. Wejdź na stronę o automatach http://www.automat.pl/news.php i poczytaj o wymianie oleju. Zrób to zanim będzie za późno.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej nie był wymieniany... :o Z tego co mi się wydawało to Tiptronic to skrzynia bezobsługowa ?

 

W takim razie dzisiaj odstawiam furaka do mechanika, niech sprawdzi w jakim stanie jest olej

 

Pozdrawiam

 

Mam nadzieję że mechanik wie co będzie robił i jak to dokładnie sprawdzić włącznie z odczytem temperatury oleju. W razie czego opis dobrze zrobiony jest przez kolegę na warsztacie.. wystarczy się zapoznać.

 

Jeśli mechanik nie będzie bardzo wiedział to albo go odpuść albo dokształć.:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maćku te zdjęcia co wkleiłem to są zdjęcia skrzyni od T4, a właściwie konwertera. Wejdź na stronę o automatach http://www.automat.pl/news.php i poczytaj o wymianie oleju. Zrób to zanim będzie za późno.

 

 

No to mnie teraz zaskoczyłeś ... Wielkie dzięki za info. Dzisiaj odstawiam auto do mechanika, koleś ma oglądnąć skrzynie i wymienić olej.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę.

Ostatnio z moim szwagrem przerabiałem ten temat (uślizg po zmianie z 3 na 4 bieg)rozebraliśmy skrzynkę i nic w niej nie było walnięte tylko konwerter (tzw. sprzeęgło mostkujące). nowe kupił w http://midparts.com.pl/index.php?cat_id=142 - wymiana i problem z głowy, zero uślizgów i błędów.

Podobno jest firma w Krakowie która ma taki sprzęt że po testach wskazuje usterkę - niestety nie wiem co to za firma, trafiliśmy na nią podczas szukania firemki z częściami do tych skrzyń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947

Tu masz na temat sprawdzanie poiomu oleju/wymiany/dolewki:)

 

Stan sprawdza sie przy temperaturze 30-45stopni oleju w skrzyni . Odkrecajac od dlolu miski srube na imbus 17stke. Zeby sprawdzic stan trzeba zakupic chociaz z litr oleju i wlewac w/g isntrukcji zawartych w linku i jesli zacznie sie przelewac to znaczy ze stan jest dobry:) Inaczej sprawdzic sie nie da. Temperature mozna sprawdzic za pomoca VAG wchodza w auto trans i tam ktoras grupa wykaze temperature juz nie pamietam ktora. Wystraczy zmieniac i w koncu sie dojdzie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam identyczny problem jak kolega buggie dokładnie to samo lecz moja skrzynia była po kompletnej naprawie bo wiele sie w niej posypało mam tu na gwarancji napisane ze kosz był pekniety wymieniany tarcze cierne olej filtry uszczelki wymieniane i cos jeszcze ale nie umien doczytac.problem wystepuje po nagrzaniu samochodu do 90 stopni i przejechaniu ok 30 km , nagle dzieje sie to dokladnie co u kolegi. dodam ze auto odebrałem z warszatu takze przejechałem moze z 30-40 km i skrzynia zaczeła wariowac, w serwisie jak dzwoniłem powiedzieli ze skrzynia pewnie musi sie podocierac bo polerowali płyte ze sterownikami w skrzyni c zy cos i zawory musza kanały powyznaczac czy cos takiego.zebym przejezdził ten okres 1500 km do przegladu po renowacji skrzyni i przyjechal to zobacza co jest. co wy na to, widzicie jakies rozwiazanie problemu, aha do tego powiedzieli mi ze beda polerowac jeszcze raz te płyte co w skrzyni jesli nie pomoze to płyta do wyminay a ponoc w h... kosztuje . za remont skrzyni zapłaciłem 4 tys zł. czyli raczej nie mało a auto dalej nie chodzi tak jak powinno.bład wyskakuje ten co u kolegi buggie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniany tarcze cierne olej filtry uszczelki wymieniane i cos jeszcze ale nie umien doczytac.

Budowa skrzyni jest b. skomplikowana (spójrz tutaj klik). Jeśli miałeś wymieniany kosz, tarczki cierne to musiały być także wymieniane pierscienie. Do tego dochodzi jeszcze sprężyna dociskowa, którą bezwzględnie się wymienia. Jeśli wymieniono ci kosz musiała byc poważna awaria. Ja bym pojechał do nich aby poprawiali to co zrobili albo szukali uszkodzenia. Czy zakład, który robił ci skrzynię to autoryzowana firma ? Bo w/g mnie za 4000 zł powinno wszystko grać. Co to znaczy

skrzynia zaczeła wariowac
?

Jaki był powód tak poważnej naprawy?

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info, skrzynia zaczeła wariowac tzn te objawy co w pierwszym poscie co napisał buggie, czyli ślizganie sie na 4 i 5 itd. to raczej dobra firma 4 osoby mi ja polecily tu na forum jeden gosc tez ich polecał chodzi o WROCŁAW RAKOWA 58 stronka internetowa to skrzyniebiegow.com.pl a powód takiej powaznej naprawy opisany jest tu :

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=48799

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli firma polecana, zajmująca się skrzyniami automatycznymi to chyba wiedzą co mówią. Ale jeśli wymieniano kosz z tarczkami, musiano wymienić olej na nowy.Pewnie wymieniono także zawory w płycie sterowniczej. Jeśli założono nowe tarczki to rzeczywiści tarczki muszą się dotrzeć. Ale objawy że 4 i 5 bieg się ślizga ? Ja po remoncie w służbowym T4 nie miałem takich objawów. Mało tego zaczepiłem przyczepę z obciążeniem i ją ciągnąłem. Nie odczuwałem takich objawów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to ze wyskoczył mi ten bład a nie brzmi on zbyt optymistycznie czy mozliwe jest ze bedzie do wymiany sprzegło hydrokinetyczne, czy zrobia mi te awarie na gwarancji jak myslisz. stało sie to zaraz po wyjechaniu od niech z warsztatu wiec to dziswne troche.oczywiscie olej wymieniali na nowy, filtr itd. wymiana mówił dynamiczna tylko.jeszcze jest jeden problem jak wrzuce go na tiptronic i juz jest w tym swom zwariowanym trybie to na tipe potrafi mi przy 5 i nacisnieciu gazu w podłoge zrobic kick down czyli wariuje.co sadzisz o tym błedzie na skrzyni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co sadzisz o tym błedzie na skrzyni ?

Aż tak głęboko nie zagłębiałem się w budowę skrzyni. Ale że nie wymieniono sprzęgła hydrokinetycznego? Ja po zgrzaniu kosza i tarczek miałem wymieniany prawie cały środek wraz ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Tak naprawdę nie wiadomo co było przyczyną uszkodzeń twojej skrzyni. Przez internet to prawie jak wróżenie z fusów. Ale kolego uszkodzenie nastąpiło po wyjeździe z warsztatu. Firma powinna wziąć wszelkie koszta naprawy na siebie gdyż oddano ci auto niesprawne. To jest ich i tylko ich wina że auto zaraz po wyjeździe nie działa jak trzeba. Gdy skrzynia jest rozebrana każdy szanujący siebie i swoją pracę mechanik ocenia co może być przyczyną uszkodzenia i ewentualnie zabezpiecza auto przed innymi uszkodzeniami w danym podzespole. U ciebie jak widać tego nie uczyniono i to jest błąd zakładu. Poza tym faktura wydana przez firmę jest gwarancją dobrze zrobionej roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro bede do nich dzwonił i powiem co i jak jeszcze raz i kiedy to sie dzieje te wariowanie skrzyni. bo na poczatku przez te ok 30-40 km jest ok skrzynia chodzi fajnie cicho nie szarpie dobrze płynnie zmienia biegi. czyli uwazasz ze za te 4 tys to powinni tez wymienic sprzegło hydrokinetyczne? mam nadzieje ze zrobia mi to w ramach gwarancji na skrzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli uwazasz ze za te 4 tys to powinni tez wymienic sprzegło hydrokinetyczne? mam nadzieje ze zrobia mi to w ramach gwarancji na skrzynie.

Nie wiem jakie mają ceny ale uważam że skoro zdiagnozowali skrzynię, a potem zabrali się za naprawę to powinni ją tak naprawić aby nie było żadnych niespodzianek. Z zasady wymienia się też sprzęgło hydrokinetyczne gdyż gnój ze startych elementów ciernych dostaje się do środka i za żadne skarby nie da się wypłukać. Element ten można otworzyć ( na tokarce). Potem wymiana wnętrza i idealne złożenie wyważenie oraz zaspawanie spawarką ze specjalną otuliną argonową załatwia sprawę. Ale każda ingerencja w niego osobie bez specjalnych urządzeń i wiedzy może odnieść odwrotny skutek. Powyżej masz fotki jak to wygląda po rozpołowieniu. Dlatego mechanicy od automatów przy poważnych naprawach skrzyń od razu wymieniają ten element aby potem nie mieć kłopotów. Jacku myślę że jeśli to jest poważna firma naprawią ci skrzynię. Być może eletrozawory jeszcze nie w pełni pracują jak ci ktoś powiedział. Ale moim zdaniem uszkodzona skrzynia nie powinna wyjechać z zakładu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybka i rzeczowa pomoc nie ma co gdybac, zadzwonie powiem jakie sa objawy kiedy to sie dzieje i co dokładnie sie dzieje, myslisz ze mówic im ze sprawdzałem skrzynie pod kompem i ze wyskoczył mi ten bład? czy lepiej nie mowic tego niech sami do tego dochodza.mam nadzieje ze zrobia mi to na gwarancji , a jeszcze jedno pytanie jesli wzieli by sie za regeneracje tego sprzegła to kojarzysz mniej wiecej jakie sa koszty takiego zabiegu normalnie pomijajac gwarancje?a ile kosztuje nowe sprzegło ?

poczatkowo jak dzwoniłem ze wstepna diagnoza to pow ze pewnie pekł kosz i naprawa ok 2 tys mówie ok, lecz za dwa dni dzwonia ze wiecej sie posypało i ze koszt naprawy wzrósł do 4 tys , myslałem juz nad wymiana skrzyni na manuala ale zdecydowalem sie na naprawe tej , bo myslałem ze jak to zrobia to raz i porzadnie i skrzynia nawet nie zajaknie sie a tu taka niespodzianka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie koszty takiego sprzęgła. Jak ja robiłem w swoim busie zapłaciłem za regenerację 1000zł. Cena regenerowanego wówczas w Warszawie wachała się w granicach ok 2000zł. A ostatnio ktoś na forum pisał że nowe kosztuje w granicach 1000 -1500 zł. Wówczas kpl. tarczek do kosza kosztował ok. 17zł. Najdroższa w tym wszystkim była robocizna i jak powiedział chłopak który mi robił skrzynię - wiedza. :D

Co do błędów z vaga to powiedz im o nich żeby nie wymyślili czegoś nowego. Po prostu nie dawaj poznać że jesteś laik. Troszkę cwaniactwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe no racja dzieki jeszcze raz,troche na forum o tym tiptronie sie dowiedziałem wiec troche cwaniactwa nie zaszkodzi, dzieki za pomoc, dzwonie do nich jutro i niech kombinuja , wkoncu skrzynia jest na gwarancji. zobaczymy co z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności