Skocz do zawartości
Gość KoNdoR

Problem - Mulenie silnika 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KoNdoR

Problem polega na tym ze np na 5 leci do 160 km/h przy pedale w podłodze i nagle ma jakby takei cofnięcie (jakby nagle mu paliwa brakło) zdejmuje pedał z gazu i za chwile (kilka sekund - nawet predkosc nei spada) dodaje znowu gazu i idzie dalej. Taki sam objaw mam na 4 przy opk 120 km/h. na innych biegach takie cos nie wystepuje (kreci sie ladnie a całym zakresie obrotów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem w B4 Tdi, czy ktos sie spotkał z tym zjwiskiem, filtr powietrza jest nowy, moze to przepływka?? Miał ktoś taki przypadek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KoNdoR

ogolnie to wszystko jest w porzadku - spalanie wzorowe, silnik cacy - zadnego szarpania nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krist

prawdopodobnie będzie to tzw. notlauf (chyba dobrze napisałem?!) czyli przeładowanie- turbina podaje zbyt wysokie ciśnienie i komp wył. silnik aby nic nie uszkodzić. łatwo to sprawdzić na vagu gdzie komp poda kod usterki bądz obserwować podczas jazdy jakie ciśnienie daje turbina. Za upust ciśnienia odpowiada zawór w turbinie który jest poruszany za pośrednictwem cięgna i siłownika- taka gruszka matalowa przy turbo , jeśli się zapiecze przez zbyt długotrwałą delikatną jazde następuje przeładowanie i zonk.. zazwyczaj da się to rozruszać spryskując np. WD40 i wszystko wraca do normy. W turbinach z zmienną geometrią łopatek (silnik 110KM) sterujących nastepuje w/w zapieczenie (tzw. kierownicy) badz zasyfienie sadzą i efekt ten sam turbo zbyt mocno dmucha, niestety w tym przypadku trzeba najlepiej wyjąc całe turbo rozebrać i wyczyścić...

Innym powodem może być uszkodzony siłownik zaworu (ta met. "gruszka") ,czy przetarty przewód podciśnieniowy siłownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KoNdoR

a samemu mozna to jakos wyczyscic ??? jak tak to prosiłbym o dokladniejsze instrukcje czyszczenia tego ustrojstwa (moze jakas fotka gdzie wogole jest ta "gruszka"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy filtr paliwa jest czysty.

Miałem identyczne objawy jeżdżąc Boxerem. Wymiana filtra i luzik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KoNdoR

mam nowy filtr z Filtrona - ma przejechane ok 500 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze.

Myślę, że jesteś pewien, co do filtra, bo na syf w filtrze nie ma reguły.

Może to być 50, 500, 5000 przejechanych od wymiany kilometrów.

Wszystko zależy od tego, co zostało wlane do zbiornika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KoNdoR

wszystkie autka tankuje na tej samej stacji od kilku lat - dosyc czesto bo duzo jezdze (auta prywatne i firmowe) Stacja Shell - czasami tankuje takze VPowera Dizel :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pannonia

ta "gruszka" jest z tyłu silnika (stojąc z przodu auta) gdzieś na wysokości głowicy a kształtem trochę przypomina termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem i wina w moim pasku była po stronie intercolera rozszczelnił sie a po naprawieniu działa i smiga jak sie patrzy. wiec moze warto wszystko posprawdzac a moze niekoniecznie to turbina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u szwagra tak sie mulił od zwalonego elektrozaworka regulującego turbinę, taki dzyndzel zawieszony mniejwięcej nad pompa paliwa/serwem na przegrodzie silnik-kabina, do niego dohodzą trzy chyba przewodziki ciśnieniowe takie ok5mm średnicy, przełożył ode mnie co się dało, przepływomierz, czujniki i inne duperele co mu mechaniory podpowiadały aż kumpel mu podsunął to idee, przełożyliśmy to cacko i jak ręką odjął, więc kupił nówkę sobie za jakieś 200zl i smiga dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wasalek

sprawdź poziom oleju, u mnie bierze olej przy szybszej jezdzie, czego pozniejszym efektem są te szarpania na wysokich obrotach, które opisujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie odświeżamy starych postów. Problem, jak zauważyłeś dość dawno sie pojawił.

Do tej pory napewno został usunięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodek82

Ja miałem podobny problemik i radzę sprawdzić czy wszystkie wężyki powietrza są na swoim miejscu, szczególnie ten podłączony do kompa :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności