Skocz do zawartości
t-tas

koło zamachowe 2E a PB(PF)- masy

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pytanie jest następujące- jaka jest różnica w masie koła zamachowego silnika 2E, a silników PB(PF). Od razy nadmieniam, ze nie chcę montować koła z 1.8 do 2.0, ale zastanawiam się czy 1.8 pociągnie jakoś na kole z 2.0. Moje 2E umarło na śmierć, a na półce leży silnik 1.8, ale pochodzący z golfa (inne koło i sprzęgło niż w passacie), sprzęgło na 2E zakładałem poprzedniemu właścicielowi ok 30 tyś kilometrów temu i był to SACHS za ponad 800 zł i zastanawiam się nad włożeniem 1.8 na kole ze sprzęgłem z 2E. Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zastanawiam się nad włożeniem 1.8 na kole ze sprzęgłem z 2E
Jak masz cały zestaw od 2,0, to nie powinno być żadnych problemów. Gorsza sprawa jak chcesz odwrotnie zamontować bo sprzęgło może nie wytrzymać obciążenia. Zostaje jeszcze sprawa skrzyni biegów, bo w tym zestawieniu silnik może być słabawy na skrzynce z 2,0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz cały zestaw od 2,0, to nie powinno być żadnych problemów. Gorsza sprawa jak chcesz odwrotnie zamontować bo sprzęgło może nie wytrzymać obciążenia. Zostaje jeszcze sprawa skrzyni biegów, bo w tym zestawieniu silnik może być słabawy na skrzynce z 2,0.

 

Sprzegło z 1.8 może nie wytrzymac Ale skrzynia jest taka sama w 2.0 i 1.8. Ja wrzuciłem z 1.8 RP do 2.0 2E i skrzynki maja te same wartosci tylko inne oznaczenia. POZDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale skrzynia jest taka sama w 2.0 i 1.8

No faktycznie, skrzynka AFE była montowana w 1,8 i 2,0 może i jakieś inne też, więc powinno być :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to 2E w passacie ma sprzęgło chyba 228 mm, w golfie zaś PF, PB, 2E mają sprzęgła mniejsze- 210 mm, często pracowały na skrzyniach na tzw małym wieloklinie(były w golfach 2 rodzaje sprzęgieł- do skrzyń z cienkim i grubym wałkiem sprzęgłowym, sam mam w golfie mk1 skrzynię z cienkim wałkiem podpiętą do 2.0 8v, kolega z powodzeniem używa takiej skrzyni w golfie mk2 ale z motorem 1.8 16v) tak więc obecne sprzęgło w passacie na pewno nie dostanie bardziej w skórę niż na obecnym silniku, martwi mnie tylko ile pogorszy się dynamika silnika 1.8 na kole zamachowym z 2.0.

Gdy montowałem silnik 2.0 do golfa( dół od 2.0, głowa od 1.8 i takie tam znalezione w garażu manele) zamontowałem mu koło od 1.8 bo wyszło, ze jest lżejsze prawie o kilogram od koła z 2.0. W tym przypadku wyszło to na korzyść dla dynamiki, jednocześnie silnik nadal równo pracuje.

Jednostka którą chcę zamontować jeździła wcześniej w golfie mk2 i była bardzo zadbana i bardzo dynamiczna jak na 1.8 8v. Wiadomo, ze passat jest wozem cięższym, przez co tej dynamiki już nie będzie...., a co jak jeszcze dostanie cięższy zamach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności