t-tas Zgłoś #1 Napisano 15 Stycznia 2009 Moje pytanie jest następujące- jaka jest różnica w masie koła zamachowego silnika 2E, a silników PB(PF). Od razy nadmieniam, ze nie chcę montować koła z 1.8 do 2.0, ale zastanawiam się czy 1.8 pociągnie jakoś na kole z 2.0. Moje 2E umarło na śmierć, a na półce leży silnik 1.8, ale pochodzący z golfa (inne koło i sprzęgło niż w passacie), sprzęgło na 2E zakładałem poprzedniemu właścicielowi ok 30 tyś kilometrów temu i był to SACHS za ponad 800 zł i zastanawiam się nad włożeniem 1.8 na kole ze sprzęgłem z 2E. Z góry dzięki za wszelką pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #2 Napisano 15 Stycznia 2009 zastanawiam się nad włożeniem 1.8 na kole ze sprzęgłem z 2EJak masz cały zestaw od 2,0, to nie powinno być żadnych problemów. Gorsza sprawa jak chcesz odwrotnie zamontować bo sprzęgło może nie wytrzymać obciążenia. Zostaje jeszcze sprawa skrzyni biegów, bo w tym zestawieniu silnik może być słabawy na skrzynce z 2,0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2009 Dzięki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cube2606 Zgłoś #4 Napisano 16 Stycznia 2009 Jak masz cały zestaw od 2,0, to nie powinno być żadnych problemów. Gorsza sprawa jak chcesz odwrotnie zamontować bo sprzęgło może nie wytrzymać obciążenia. Zostaje jeszcze sprawa skrzyni biegów, bo w tym zestawieniu silnik może być słabawy na skrzynce z 2,0. Sprzegło z 1.8 może nie wytrzymac Ale skrzynia jest taka sama w 2.0 i 1.8. Ja wrzuciłem z 1.8 RP do 2.0 2E i skrzynki maja te same wartosci tylko inne oznaczenia. POZDR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 16 Stycznia 2009 Ale skrzynia jest taka sama w 2.0 i 1.8 No faktycznie, skrzynka AFE była montowana w 1,8 i 2,0 może i jakieś inne też, więc powinno być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t-tas Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2009 Z tego co pamiętam to 2E w passacie ma sprzęgło chyba 228 mm, w golfie zaś PF, PB, 2E mają sprzęgła mniejsze- 210 mm, często pracowały na skrzyniach na tzw małym wieloklinie(były w golfach 2 rodzaje sprzęgieł- do skrzyń z cienkim i grubym wałkiem sprzęgłowym, sam mam w golfie mk1 skrzynię z cienkim wałkiem podpiętą do 2.0 8v, kolega z powodzeniem używa takiej skrzyni w golfie mk2 ale z motorem 1.8 16v) tak więc obecne sprzęgło w passacie na pewno nie dostanie bardziej w skórę niż na obecnym silniku, martwi mnie tylko ile pogorszy się dynamika silnika 1.8 na kole zamachowym z 2.0. Gdy montowałem silnik 2.0 do golfa( dół od 2.0, głowa od 1.8 i takie tam znalezione w garażu manele) zamontowałem mu koło od 1.8 bo wyszło, ze jest lżejsze prawie o kilogram od koła z 2.0. W tym przypadku wyszło to na korzyść dla dynamiki, jednocześnie silnik nadal równo pracuje. Jednostka którą chcę zamontować jeździła wcześniej w golfie mk2 i była bardzo zadbana i bardzo dynamiczna jak na 1.8 8v. Wiadomo, ze passat jest wozem cięższym, przez co tej dynamiki już nie będzie...., a co jak jeszcze dostanie cięższy zamach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach