Gość bogdan-t Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2009 (edytowane) Witam!!! Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika 1,9TDI 1Z Passat 94r. Trzeba długo kręcić zanim zapali. Świece żarowe są dobre-sprawdziłem. Przekaźnik nr 109 jest dobry podmieniałem też z drugiego paska, bezpiecznik świec żarowych jest dobry. Może ktoś wie jak sprawdzić czy dochodzi napięcie do listwy świec żarowych. U mnie po zdjęciu listwy i podłączeniu żaróweczki i przekręceniu kluczyka w stacyjce nie pojawia się napięcie na listwie. Czy może być to związane z tym, że czasami przy stacyjce przy odpalaniu słyszałem jakieś brzęczenie jakby coś tam nie łączyło może kostka przy stacyjce nie łączy i nie podaje napięcia na świece żarowe? Czy to ma jakiś związek? Edytowane 4 Stycznia 2009 przez bogdan-t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grz19850 Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2009 jeżeli silnik ma temp. powyżej 5 st. to świece nie grzeją czyli na ciepłym silniku tego nie sprawdzisz odłącz czujnik temp. (znajduje się na przewodzie idącym do chłodnicy) podłącz żaróweczkę i przekręć kluczyk i sprawdzisz czy napięcie do świec dochodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikie Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2009 czujnik temp. moze byc uwalony i sie nie wlacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan-t Zgłoś #5 Napisano 5 Stycznia 2009 jeżeli silnik ma temp. powyżej 5 st. to świece nie grzeją czyli na ciepłym silniku tego nie sprawdzisz odłącz czujnik temp. (znajduje się na przewodzie idącym do chłodnicy) podłącz żaróweczkę i przekręć kluczyk i sprawdzisz czy napięcie do świec dochodzi. Odłączyłem czujnik i podłączyłem zaróweczkę. Po przekręceniu kluczyka nie dochodzi napięcie do listwy świec żarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #6 Napisano 5 Stycznia 2009 przekaźnik świec ma numer 103 ... 109 jest od ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #7 Napisano 5 Stycznia 2009 moze byc ze w stacyjce styki lub przekaxnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2009 panowie może ktoś się wreście zdecyduje który przekaźnik jest do świec żarowych mi ktoś już podawał że jest na pozycji nr.12 po opisie widzę że jest to przekaźnik pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2009 w TDI przekaźnik świec ma oznaczenie 103 ... koniec kropka !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2009 (edytowane) No w końcu konkret a co to może być że po wymianie świec żarowych silnik nadal odpala rano z oporami Edytowane 5 Stycznia 2009 przez qgoldi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikie Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2009 kont wyprzedenia wtrysku moze byc przestawiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2009 no dobrze ale później pali spoko wcześniej miałem przestawiony dynamiczny kąt wtrysku miałem 31 po ustawieniu mam 57-61 wiem że powino być 51-54 magik który to robił powiedział że może być szybsze ale nie późniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikie Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2009 wymien sobie wezyki przelewowe wtryskow.to najczeszcza przyczyna zapowietrzania sie ukl.paliwowego.moze poprostu sie zapowietrza jak postoi pare godz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2009 masz na myśli te ciękie wężyki między wtryskami wymieniłem pozostały mi jeszcze wężyki do filtru paliwa i powrotny z pompy do filtra a może to być przekaźnik świec na zasadzie że nie daje tak długo prądu aby się nagrzały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikie Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2009 dokladnie o te mi chodzilo(3,2mm).wykrec swiece,wsadz w listwe i popros kogos o przekrecenie zaplonu i wtedy zobaczysz jak dlugo grzeja.moze sie okazac ze poprosu pirscienie tlokowe sa do wymiany i ma za male cisnienie sprezania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2009 Kompresję ma chyba dobrą jak robilem uszczelkę pod michą i wymienialem sprzęgło naprawdę byl ciężko obrucić wałem polecę po najtańszych przekaźnik a jak wygląda sprawa czujnika temperatury przez niego też może słabo rano odpalać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikie Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2009 jezeli czujnik temp. chlodziwa bedzie walniety to swiece wogole sie nie wlacza.wystarczy wypiac koste z czujnika i wszysto bedzie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2009 Tz. wogóle nie powinien zapalić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikie Zgłoś #19 Napisano 5 Stycznia 2009 jezeli silnik jest w dobrym stanie to odpali bez swiec,ciezko ale odpali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qgoldi Zgłoś #20 Napisano 5 Stycznia 2009 kiedyś go odłączyłem świece podgrzewał dłużej ale odpalił tak samo trochę go musiałem kręcić jak narazie stawiam na przekaźnik . Świece które wymieniłem dziś sprzawdziłem pięknie grzeją dwie trzy sekundy i czubki czerwone jak piec hutniczy co przawda trochę osmolone ale grzeją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach