Skocz do zawartości
Gość bogdan-t

napięcie na świecach żarowych 1,9 TDI 1Z

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bogdan-t

Witam!!!

Mam problem z uruchomieniem zimnego silnika 1,9TDI 1Z Passat 94r.

Trzeba długo kręcić zanim zapali. Świece żarowe są dobre-sprawdziłem. Przekaźnik nr 109 jest dobry podmieniałem też z drugiego paska, bezpiecznik świec żarowych jest dobry. Może ktoś wie jak sprawdzić czy dochodzi napięcie do listwy świec żarowych. U mnie po zdjęciu listwy i podłączeniu żaróweczki i przekręceniu kluczyka w stacyjce nie pojawia się napięcie na listwie. Czy może być to związane z tym, że czasami przy stacyjce przy odpalaniu słyszałem jakieś brzęczenie jakby coś tam nie łączyło może kostka przy stacyjce nie łączy i nie podaje napięcia na świece żarowe? Czy to ma jakiś związek?

Edytowane przez bogdan-t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli silnik ma temp. powyżej 5 st. to świece nie grzeją czyli na ciepłym silniku tego nie sprawdzisz odłącz czujnik temp. (znajduje się na przewodzie idącym do chłodnicy) podłącz żaróweczkę i przekręć kluczyk i sprawdzisz czy napięcie do świec dochodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikie

czujnik temp. moze byc uwalony i sie nie wlacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan-t
jeżeli silnik ma temp. powyżej 5 st. to świece nie grzeją czyli na ciepłym silniku tego nie sprawdzisz odłącz czujnik temp. (znajduje się na przewodzie idącym do chłodnicy) podłącz żaróweczkę i przekręć kluczyk i sprawdzisz czy napięcie do świec dochodzi.

 

Odłączyłem czujnik i podłączyłem zaróweczkę. Po przekręceniu kluczyka nie dochodzi napięcie do listwy świec żarowych.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik świec ma numer 103 ... 109 jest od ECU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze byc ze w stacyjce styki lub przekaxnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie może ktoś się wreście zdecyduje który przekaźnik jest do świec żarowych mi ktoś już podawał że jest na pozycji nr.12 po opisie widzę że jest to przekaźnik pompyprze.bez.schemat.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w TDI przekaźnik świec ma oznaczenie 103 ... koniec kropka !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w końcu konkret a co to może być że po wymianie świec żarowych silnik nadal odpala rano z oporami

Edytowane przez qgoldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikie

kont wyprzedenia wtrysku moze byc przestawiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dobrze ale później pali spoko wcześniej miałem przestawiony dynamiczny kąt wtrysku miałem 31 po ustawieniu mam 57-61 wiem że powino być 51-54 magik który to robił powiedział że może być szybsze ale nie późniejsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikie

wymien sobie wezyki przelewowe wtryskow.to najczeszcza przyczyna zapowietrzania sie ukl.paliwowego.moze poprostu sie zapowietrza jak postoi pare godz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz na myśli te ciękie wężyki między wtryskami wymieniłem pozostały mi jeszcze wężyki do filtru paliwa i powrotny z pompy do filtra a może to być przekaźnik świec na zasadzie że nie daje tak długo prądu aby się nagrzały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikie

dokladnie o te mi chodzilo(3,2mm).wykrec swiece,wsadz w listwe i popros kogos o przekrecenie zaplonu i wtedy zobaczysz jak dlugo grzeja.moze sie okazac ze poprosu pirscienie tlokowe sa do wymiany i ma za male cisnienie sprezania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresję ma chyba dobrą jak robilem uszczelkę pod michą i wymienialem sprzęgło naprawdę byl ciężko obrucić wałem polecę po najtańszych przekaźnik a jak wygląda sprawa czujnika temperatury przez niego też może słabo rano odpalać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikie

jezeli czujnik temp. chlodziwa bedzie walniety to swiece wogole sie nie wlacza.wystarczy wypiac koste z czujnika i wszysto bedzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tz. wogóle nie powinien zapalić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikie

jezeli silnik jest w dobrym stanie to odpali bez swiec,ciezko ale odpali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś go odłączyłem świece podgrzewał dłużej ale odpalił tak samo trochę go musiałem kręcić jak narazie stawiam na przekaźnik . Świece które wymieniłem dziś sprzawdziłem pięknie grzeją dwie trzy sekundy i czubki czerwone jak piec hutniczy co przawda trochę osmolone ale grzeją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności