mckmi Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2009 Witam Posiadam Passata B4 '94 1.9TD silnik AAZ. Coś się stało z ssaniem i juz od długiego czasu nie działa. W lato mi to nie przeszkadzało bo mi nie było potrzebne, natomiast teraz silnik nie chce w ogóle odpalić. Jedyna szansa na odpalenie to polanie wtryskiwaczy gorącą wodą. Co może być winą nie działającego ssania (oczywiście wykluczamy zerwaną linkę)?? Ewentualnie macie jakieś inne sposoby na odpalenie na mrozie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawoj74 Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2009 to nie jest SSANIE! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #3 Napisano 3 Stycznia 2009 no chyba nie świece żarowe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawoj74 Zgłoś #4 Napisano 3 Stycznia 2009 Tą linką zmienia się fazę rozrządu czy coś takiego,dokładnie nie wiem,aby diesel łatwiej mógł zaskoczyć. Sprawdz najpierw świece żarowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Licha144 Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2009 a jak akumulator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #6 Napisano 3 Stycznia 2009 Wiem ze ta wajcha to wyprzedzenie konta zapłonu ale jakoś zawsze kojarzy mi się to ze ssaniem. Świece żarowe są w porządku. a jak akumulator? normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawoj74 Zgłoś #7 Napisano 3 Stycznia 2009 zmiana kąta wtrysku o minus 2,4 stopnia to chyba gdzieś przy pompie,zobacz czy jest tam jakaś dzwigienka i czy to da się przestawić --- scalone --- Może linka jest za luźna? Jak nie to będziesz chyba musiał ustawić prawidłowy kąt na pompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #8 Napisano 3 Stycznia 2009 dźwigienka jest ale gdy ruszam nią to nic się nie zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawoj74 Zgłoś #9 Napisano 3 Stycznia 2009 Bez przyrządu nie da rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #10 Napisano 3 Stycznia 2009 te ssanie to jak dobrze juz napisali, to zmiana kąta wtrysku (przyśpieszenie) przez co lepiej dizel odpala. Przy prawidłowym jej działaniu gdzy przyśpieszymy kąt to silnik powinien wyrażnie bardziej klekotać. Jeśli nie to.... albo cos jest nie tak z połaczeniem linka-dzwigienka bądz znacznie poważniejsza sprawa. Jesli jak twierdzisz świece masz sprawne i grzeja tak jak powinny to pozostaje Ci tylko dobrze ustawic kąt wtrysku. Jesli to nie pomoże to pozostaje sprawdzic koncowki wtryskiwaczy jeśli dobrze rozpylają to pozostaje sprawdzić ciśnienie pompy oraz kompresję na silniku. Bo być może jest juz zbyt słaba aby dostatecznie rozgrzać powietrze w cylindrach.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #11 Napisano 3 Stycznia 2009 miałem podobnie, jak kupiłem Paska. Zobacz czy nie masz za bardzo podkręconej dźwigni (od obrotów silnika "tej ze sprężynką") z tyłu pompy. u mnie też nie działało wyprzedzenie, wystarczyło pokręcić śrubką i zluzować trochę te dzwignie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2009 chodzi o dźwignię od gazu ?? Czy tej z tyłu od wyprzedzenia zapłonu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #13 Napisano 4 Stycznia 2009 dokładnie ,możliwe że jakiś druciarz nie wiedział że jałowe obroty ustawia się śrubą za pompą i wykręcił ogranicznik nastawnika dawki. Chodzi o tą część która obraca się pod wpływem linki gazu, pod nią są dwie sprężyny spiralne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #14 Napisano 4 Stycznia 2009 Coś w tym jest bo wyprzedzenie zapłonu przestało działać po regulacji.Macie może jakieś zdjęcia lub opis jak to samemu ustawić ? Już wolę sam to zrobić i mieć pewność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 4 Stycznia 2009 Odpal i rozgrzej silnik. Śrubokrętem odepchnij dźwignię którą pociąga cięgno przyspieszacza wtrysku w stronę rozrządu. Wykręcaj śrubę 1 na tyle na ile się da, obroty pewnie będą spadać - trzeba wtedy wkręcać śrubę 2 żeby utrzymać je na odpowiednim poziomie (850~980 obr/min) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mckmi Zgłoś #16 Napisano 4 Stycznia 2009 Mam trochę inną pompę posiadam śrubę nr 2 natomiast śruby nr 1 oznaczonej na zdjęciu - u mnie nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach