Gość miki śrem Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2008 witam mam taką sprawe zawsze gdy wracałem autem do domu np to po zgaszeniu silnika zawsze było słychac schodzącą z obrotów turbine teraz tego niema i nie słychać,czy mam powody do jakiś obaw??? czym to może być spowodowane mam nadzieje że turbinka jest ok i nie trzeba bedzie jej wymieniac a jesli tak to jaki jest koszt takiej turbiny??? mam pierwszy raz silnik z turbina wiec niewiem czego mam sie obawiać a czego nie.dodam jeszcze tylko że nie odczuwam zbytnio spadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawkog Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2008 Jesli dobrze zrozumiałem przyjedzasz do domu i gasisz od razu auto? Jesli tak to przygotuj sie na regeneracje lub zmiane spręzarki w nie dlugim czasie koszty od 600-2000- załezy uzywana/regenerowana/nowa. Obawiac sie mozesz jedynie zwęglenia oliwy w trubinie i zataricu jej łożysk. Wiedz ze po kazdej ostrzejszej jedzie nalezy poczekac pare minut az turbina ostygnie. Tak samo nie wolno jak masz zimny silnik odrazu wkreca go na wysokie obroty. nalezy poczkac az sie zagrzeje chyci temperature. Jak masz zimny motor najelpiej jedzic tak do 2-2,5 tys kiedy to turbo jeszcze sie nie rozkręca. Ponad to wymiana regularna oliwy najelpiej na markowa np mobil o lepkosci 5w40 5w50 zaleznosci jaki przebieg. Mozesz takze sciagnac węża dolotowego i sprawdzic luz na turbinie, im wiekszy tym większa szansa ze turbina bedzie brała oliwe... --- scalone --- Jeśli dobrze zrozumiałem, to wracasz do domu gasisz silnik i słyszysz jak turbina schodzi z obrotów ? Jeśli tak to wiedz ze pewnie zajechales lub/ zajedziesz turbine. Koszty od 600zł-3000zł zalezy uzywana/regenerowana/nowa. NIGDY po intensywnej jedzie w wysokim zakresie obrotów, nie wyłącza sie silnika bo powoduje to zęglenie oleju w turbinie, zatarcie jej łożysk itd czyli złom Tak samo przed intesywnym krecenim silnika, należy poczekac az złapie on temprerature, i nie nalzy krecic wyzej jak 2-2,5 tys. kiedy to turbo jeszcz sie nie rozkreca całkiem. W turbodoładowanych silnikach, najważniejsza jest oliwa wybieraj markowa i czesto co 10 tys wymieniaj najlepiej np mobil, valvoline 0w40 lub 5w40 , 5w50 zalezy od przebiegu. Ponad to masz internet i umiesz pisac wpisz do jakiej kolwiek szukajki hasł - zasady uzytkowania turbiny itd. zobaczysz co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2008 właśnie że odrazu go nie gasze zawsze chwilke odczekałem aż troszke ostygnie i zazwyczaj po trasach nie jeżdzę ale czy to wróciłem z jazdy po mieście czy to z trasy to i tak odczekiwałem te parenaście sekund. rano kiedy silnik wiem że jest zimny to też go oszczędzam nigdy na zimnym nie przekroczyłem 2,5tyś obrotów wiem poprotu czym to grozi;) z drugiej strony jak tak sobie o tym myśle to niewiem czy czasami podczas gaszenia silnika z obrotów nie schodził wiatrak ok klimatyzacji,na początku gdy kupiłem to auto"2 tygodnie temu" to jezdziłem na włączonej klimie"climatronic" nawet nie wiedząć o tym bo nie umiałem tego jeszcze obsłuzyć teraz jak już pojąłem obsługe climatronica to nie słychać właśnie tego czegos co schodziło z obrotów z tego co śie orientuje gdybym miał uszkodzoną turbine to auto byłoby strasznie mułowate no i kopciło by na szaro itp a żadnych takich objaw niemam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2008 Przy gaszeniu silnika nie ma czegoś takiego jak odgłos schodzącej z obrotów turbiny. Nie przy rozmiarach K03... i tym bardziej nie ze szczelnym dolotem na turbo, filtrem powietrza, i zamknieta "maską". Może taka wielka Turbonetics albo GT30 na łożyskach kulkowych i zdjętym dolocie coś byś usłyszał...Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2008 arturoski tez tak myśle własnie ze niema odgłosu schodzącej turbiny ale wobec tego co to mogło byc??? czyżby ten wiatrak od klimatyzacji??? teraz byłem sprawdzic jedną rzecz w aucie a mianowicie ten wiatrak i kiedy włącze klime to on sie wogule nie kręci a moim zdaniem powinien cały czas sie kręcić wiatrak od chłodzenia silnika z tego co widze kręci sie cały czas bo napędza go pasek klinowy a tamten od klimy stoi w miejscu nawet kiedy mam klimę włączoną wiec może uszkodził sie ten wiatrak???? a wtedy poprostu to on schodził z obrotów bo jeżdziłem na klimie nawet o tym nie wiedząc.czy może tak być????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #6 Napisano 29 Grudnia 2008 Nie znam sie dokładnie na klimatyzacjach, ale wydaje mi się, że ten wiatrak chodzi jak chcesz w aucie schłodzić powietrze. Napisz jak długo trwa ten dźwięk o którym mowa.. .. 1 czy 2 sekundy..? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2008 dzwięk ten trwał może i z 5 sekund bo było dokładnie słychać że coś schodzi z obrótów ale teraz juz sam niewiem czy to była turbina czy wiatrak od klimy.teraz juz do tego niemoge dojśc bo ten wiatrak jakos sie niechce teraz kręcic mogłem od poczatku szybko pod maske spojrzec co to dokładnie taki dzwiek wydaje czy ten wiatrak czy jest to odgłos z turbiny. --- scalone --- dzwięk ten trwał może i z 5 sekund bo było dokładnie słychać że coś schodzi z obrótów ale teraz juz sam niewiem czy to była turbina czy wiatrak od klimy.teraz juz do tego niemoge dojśc bo ten wiatrak jakos sie niechce teraz kręcic mogłem od poczatku szybko pod maske spojrzec co to dokładnie taki dzwiek wydaje czy ten wiatrak czy był to odgłos z turbiny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kusiek_ Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2008 po prostu jest zimniej na dworze i wiatrak od klimy nie załącza sie. tak mi się zdaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2008 kusiek byc może masz racje wtedy gdy to wszystko sie działo to były dodatnie temperatury na dworze teraz gdy juz jest na minusie cały czas to juz sie to nie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2008 Ja bym się tym tematem puki co nie przejmował. Jeśli chcesz to zerknij w ten wiatrak od chłodnicy czy o nic przypadkiem nie obciera? Może ten od klimy też o coś ocierał.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ele Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2008 panowie,klima w pasku się niezałączy gdy temperatura na zewnątrz jest poniżej 5 st! pewnie ten niby gwizd turbo co kolega wspominal to wyłaczający sie wenti od klimy i nic innego. A teraz gdy mróz na dworze tego efektu u kolegi nie ma bo jest za zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #12 Napisano 30 Grudnia 2008 witam Mogę się mylić ale wiatrak klimy będzie pracował poniżej 5 s.C. . Jest ten temat poruszony na forum. Odnośnie odgłosów to stawiam na wiatrak klimy. Niech kolega na Climatronic włączy opcje ECON i posłucha pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #13 Napisano 30 Grudnia 2008 no właśnie prubowałem posłuchać na wcisniętym ECON ale wiatrak niechce się kręcic teraz myśle ze to dlatego ze jest za zimno i bedzie sie kręcił dopiero powyżej 4stopni myslę ze sprawa jest rozwiązana i wtedy kręcił sie to poprostu wiatrak od klimy a ja myslałem ze to słychac turbine:) teraz jak juz jest na minusie to wiatrak sie poprostu nie kręci a ja myśłałem ze to poprostu przestała działac turbinka:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #14 Napisano 30 Grudnia 2008 no właśnie prubowałem posłuchać na wcisniętym ECON ale wiatrak niechce się kręcic teraz myśle ze to dlatego ze jest za zimno i bedzie sie kręcił dopiero powyżej 4stopni myslę ze sprawa jest rozwiązana i wtedy kręcił sie to poprostu wiatrak od klimy a ja myslałem ze to słychac turbine:) teraz jak juz jest na minusie to wiatrak sie poprostu nie kręci a ja myśłałem ze to poprostu przestała działac turbinka:) witam Opcja ECON służy u do wył.sprężarki i wiatraka klimy i w innych opcjach wentylator możne się właczyc ponizej 4 s.C a sprezarka nie:) POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #15 Napisano 31 Grudnia 2008 moim zdanie sprawa jest wyjaśniona i jestem juz pewny na 99,9% że wtedy kręcił sie wiatrak od klimy a nie turbina ile kroć sie kogos pytałem kto ma taki motor to zawsze dostawałem odpowiedz ze nigdy nie słycszał zeby mu turbina schodziła z obrotów podczas gaszenia silnika.wiec nie pozostaje nic innego jak ten feralny wiatrak klimy który napądził mi tyle strach ze cos jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość perez69 Zgłoś #16 Napisano 31 Grudnia 2008 WITAM Panowie mam taki sam problem mam paska 1,9tdi i tez tak mialem ze na dodatniej temperaturze tez sluszalem taki odglos jakby cos pod maska schodzilo z obrotow ale nie wiedzialem co, znajomy mi mowil ze to turbo schodzi z obrotow ale znowu jakby turbo padlo to ten samochod bylby wolny jak ketchup nie mam pojecia pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miki śrem Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2009 to zapewne schodził ci tez z obrotów wiatrak od klimy którą pewnie miałeś włączoną tak jak to było umnie teraz kiedy jest cały czas temperatura na minusie to wiatrak ten sie poprostu nie włącza a ty myslisz że to turbinke szlak trafił ja myslałem dokładnie tak samo jak ty ale po długim dochodzeniu przy aucie jak i tutaj na forum doszedłem do wniosku że to ten feralny wiatrak narobił mi tyle starchu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz1234 Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2016 witajcie ja mam inny problem jak samochód jest zimny i go odpale to tak przez jedną lub dwie minutki mi dziwnie gwizdzw jak na ssaniu chodzi co to może być? a i drugie podczas jazdy wyswietlil mi się blond na czerwonpo od oleju. Sprawdzilem poziom i jest oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karton Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2016 Ten gwizd to układ SAI dodatkowe powietrze do rozgrzania katalizatora a alarm od oleju na czerwono to nie poziom a ciśnienie za niskie miska w dół i smok pompy do czyszenia. Poczytaj sobie tematy ciśnienie oleju 1.8t już pare osób przez to silnik zatarło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach