dawi1973 Zgłoś #61 Napisano 19 Kwietnia 2014 No dobra to powiedz jak sprawdzic czy mam taki gateway i jaka przejsciowke mam szukac zeby radio nie gubilo fal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #62 Napisano 20 Kwietnia 2014 http://allegro.pl/adapter-antenowy-do-vw-rns510-rns-510-wtyk-fakra-i4167813461.html Gateway jest nad pedałem gazu, z boku po prawej, wystarczy poświecić latarką z boku osłony kolumny kierowniczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawi1973 Zgłoś #63 Napisano 22 Kwietnia 2014 oj chyba cos trzeba odkrecic bo u mnie nim na tych tworzywach nie jest napisane - - - - - aktualizacja - - - - - http://allegro.pl/adapter-antenowy-do-vw-rns510-rns-510-wtyk-fakra-i4167813461.html niestety pod tym linkiem jest adapter z podwojnego na pojedynczy a u mnie potrzebny jest odwrotny z pojedynczego na podwojny a takiego oni nie maja, czy masz moze fotke takiej zlaczki ktora ja potrzebuje bo jak widze trudno jest wyjasnic niektorym fachowcom w sklepach o jakie zlacze chodzi , no i bnie chce zeby mi wlepiali cos drozszego ktore nie jest potrzebne dzieki z gory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #64 Napisano 22 Kwietnia 2014 oj chyba cos trzeba odkrecic bo u mnie nim na tych tworzywach nie jest napisane - - - - - aktualizacja - - - - - http://allegro.pl/adapter-antenowy-do-vw-rns510-rns-510-wtyk-fakra-i4167813461.html niestety pod tym linkiem jest adapter z podwojnego na pojedynczy a u mnie potrzebny jest odwrotny z pojedynczego na podwojny a takiego oni nie maja, czy masz moze fotke takiej zlaczki ktora ja potrzebuje bo jak widze trudno jest wyjasnic niektorym fachowcom w sklepach o jakie zlacze chodzi , no i bnie chce zeby mi wlepiali cos drozszego ktore nie jest potrzebne dzieki z gory to jest dobry link, takie gniazdo (podwójne) ma rns510. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
novertis Zgłoś #65 Napisano 29 Czerwca 2014 (edytowane) Witam, Panowie przeczytałem ten (i nie tylko) wątek od początku ale to nadal nie odpowiada na moje pytania jakie mam w związku z planowaną zmianą do mojego Variata, mianowicie: Posiadam Variata z 2009, z bixenonami, doświetlaniem zakrętów, radiem RCD 310 z czarno-białym wyświetlaczem (z takim samym wyświetlaczem zegary z MFD), czyli rozumiem że CAN Gateway jest wysoki (nie zaglądałem jeszcze pod ogon bo nie mam odpowiedniego softu i złącza VAG, a do tego to dość nowy pomysł), zapewne jest bordnetz skoro jest doświetlanie zakrętów, etc, więc: 1. Co muszę sprawdzić (i czy fizykalnie czy przez VAG/VCDS) aby wiedzieć co mam zmienić / dokupić / w moim wózku (lepiej z VAG czy fizycznie zajrzeć na moduł/pod moduł) 2. Zakładam, że ze względu na brak zewnętrznej anteny (np płetwy), wystarczy montaż wewnętrznego modułu GPS np w okolicy schowka po prawej stronie? Jak z antenami do radia? w B5 miałem dwie anteny a tutaj jeszcze nie dłubałem - więc nie wiem. 3. Jakiej wersji najlepiej kupić RNS 510? Jakie numery, jakie oznaczenie aby hulało bez problemu i nic nie rozładowywało? 4. Biorąc pod uwagę, że dopiero (ale jednak) zamierzam domontować kierownicę multi z B7 oraz chciałbym zamontować wyłącznik świateł z opcją AUTO (teraz tego nie mam) to czy muszę coś jeszcze w pracach przy RNS uwzględnić, lub warto od razu coś zrobić za jednym zamachem? Będę wdzięczny za wszelkie słowa / linki pomocne w ogarnięciu (siebie) i oczywiście planów związanych z RNS. N. Edytowane 29 Czerwca 2014 przez novertis EEE - zmiana 510 na 310 ... we wlepie jest 510, czyli kupiłem z podmienionym radiem z 510 na 310 ... FUCK !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #66 Napisano 29 Czerwca 2014 Witam, Panowie przeczytałem ten (i nie tylko) wątek od początku ale to nadal nie odpowiada na moje pytania jakie mam w związku z planowaną zmianą do mojego Variata, mianowicie: Posiadam Variata z 2009, z bixenonami, doświetlaniem zakrętów, radiem RCD 310 z czarno-białym wyświetlaczem (z takim samym wyświetlaczem zegary z MFD), czyli rozumiem że CAN Gateway jest wysoki (nie zaglądałem jeszcze pod ogon bo nie mam odpowiedniego softu i złącza VAG, a do tego to dość nowy pomysł), zapewne jest bordnetz skoro jest doświetlanie zakrętów, etc, więc: 1. Co muszę sprawdzić (i czy fizykalnie czy przez VAG/VCDS) aby wiedzieć co mam zmienić / dokupić / w moim wózku (lepiej z VAG czy fizycznie zajrzeć na moduł/pod moduł) 2. Zakładam, że ze względu na brak zewnętrznej anteny (np płetwy), wystarczy montaż wewnętrznego modułu GPS np w okolicy schowka po prawej stronie? Jak z antenami do radia? w B5 miałem dwie anteny a tutaj jeszcze nie dłubałem - więc nie wiem. 3. Jakiej wersji najlepiej kupić RNS 510? Jakie numery, jakie oznaczenie aby hulało bez problemu i nic nie rozładowywało? 4. Biorąc pod uwagę, że dopiero (ale jednak) zamierzam domontować kierownicę multi z B7 oraz chciałbym zamontować wyłącznik świateł z opcją AUTO (teraz tego nie mam) to czy muszę coś jeszcze w pracach przy RNS uwzględnić, lub warto od razu coś zrobić za jednym zamachem? Będę wdzięczny za wszelkie słowa / linki pomocne w ogarnięciu (siebie) i oczywiście planów związanych z RNS. N. 1. Nic nie musisz sprawdzać w twoim roczniku już nie rozładowuje aku, 2. Anentę GPS chowasz za schowkiem, radiową już masz, 3. Wersja C w górę ("gwiazdka" na przycisku koło przycisku eject), wiadomo czym nowsza tym lepsza, 4. Zapomnij o przycisku auto, czekałaby cię wymiana przedniej szyby z czujnikiem. Kierownica od b7 jak najbardziej w dziale warsztat jest wątek co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
novertis Zgłoś #67 Napisano 29 Czerwca 2014 1. Nic nie musisz sprawdzać w twoim roczniku już nie rozładowuje aku,2. Anentę GPS chowasz za schowkiem, radiową już masz, 3. Wersja C w górę ("gwiazdka" na przycisku koło przycisku eject), wiadomo czym nowsza tym lepsza, 4. Zapomnij o przycisku auto, czekałaby cię wymiana przedniej szyby z czujnikiem. Kierownica od b7 jak najbardziej w dziale warsztat jest wątek co i jak. Dzięki wielkie Zatem szukam "odpowiedniej" RNS, potem rozejrzę się za jakimś wypas modułem bluetooth aby działał i Iphone i Nokia i Samsung Na zmianę oczywiście. A co do kierownicy - czytam i szperam po alledrogo i buy'u za jakimś zestawem P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trenerka Zgłoś #68 Napisano 21 Sierpnia 2014 Witam, Ja również mam problem z aku, ale kompletnie nie znam się na tym, czy jest ktoś, kto mógłby mi to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punktar Zgłoś #69 Napisano 17 Marca 2015 Jeśli tylko RNS i RCD rozładowują akumulator to takie radio będzie ok? https://www.motointegrator.pl/produkty/1213665-radio-samochodowe-telefunken-9180-mm-volkswagen Gateway z literką C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_m Zgłoś #70 Napisano 17 Marca 2015 Tak bedzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #71 Napisano 18 Marca 2015 No to ja się podepnę do tematu. Może nie RNS, ale rozładowywuje. Radio z navi to Chińczyk, ale taki nie z najniższej półki. W wiązce / przejściówce zasilającej ma wpięty box CAN-BUS, który się nie wyłącza - mimo wyłączenia zasilania świeci się w nim czerwona dioda i co kilka sekund (5-7) "pstryka" w nim coś, podobnie jak w przekaźniku. Ponieważ nie chcę się bawić w wymiany połowy auta, mam pytanie. Powiedzcie mi czy dobrze myślę i czy mogę tak zrobić. Pomyślałem, że w czerwony kabelek (zasilanie) idący do boxu, wepnę albo dodatkowy przekaźnik odcinający w nim zasilanie po wyłączeniu zapłonu w aucie, lub jeszcze prościej, wyprowadzę z tego kabelka zwykły włącznik, który ręcznie będę obsługiwał jak zgaszę auto. Przekaźnik / włącznik był by tylko na zasilaniu boxu od CAN-BUS, a nie na wiązce radia, czyli nie musiał bym za każdym wyłączeniem ustawiać wszystkiego od początku w radiu, bo ono miało by podtrzymanie. Dobrze myślę, czy nie? Serio pytam i poważne odpowiedzi proszę, bo znam się na tym średnio, a zepsuć nie chcę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #72 Napisano 19 Marca 2015 (edytowane) Powiedzcie mi czy dobrze myślę i czy mogę tak zrobić. Pomyślałem, że w czerwony kabelek (zasilanie) idący do boxu, wepnę albo dodatkowy przekaźnik odcinający w nim zasilanie po wyłączeniu zapłonu w aucie, lub jeszcze prościej, wyprowadzę z tego kabelka zwykły włącznik, który ręcznie będę obsługiwał jak zgaszę auto. Przekaźnik / włącznik był by tylko na zasilaniu boxu od CAN-BUS, a nie na wiązce radia, czyli nie musiał bym za każdym wyłączeniem ustawiać wszystkiego od początku w radiu, bo ono miało by podtrzymanie.Dobrze myślę, czy nie? Panowie znający się na temacie, proszę o info, bo pasuje radio montować EDIT: Dobra, dzięki chłopaki, sam ogarnąłem temat A tak serio i dla potomnych, którzy mają nieoryginalny, ale dedykowany do marki sprzęt z zewnętrznym boxem CAN-BUS. Może wam wszystko działać jak należy, ale jeśli nie, to trzeba znaleźć zasilanie boxa (u mnie okazało się, że to nie czerwony, ale żółty kabelek) i pobawić się we wstawienie tam np. dodatkowego wyłącznika. Ja tak zrobiłem, nie wygląda to źle, bo wyłącznik mały i nie rzuca się w oczy, a jedyne o czym muszę pamiętać to o tym, by wieczór po zgaszeniu auta "pstryknąć" dodatkowy guziczek. Amen Edytowane 21 Marca 2015 przez Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #73 Napisano 23 Marca 2015 wyłącz samochód, weź miernik w dłoń, i pomierz gdzie upływa, coś żreć musi.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #74 Napisano 23 Marca 2015 wyłącz samochód, weź miernik w dłoń, i pomierz gdzie upływa, coś żreć musi.... Wiem. Dziś tylko zdążyłem klemę zdjąć i sprawdzić miernikiem ogólnie między klemą a aku i wychodzi mi ok 1A, czyli w qrve Najlepsze jest to, że w cholerę rozpiąłem zasilanie radia i... 0,8A Jutro polecę po bezpiecznikach i sprawdzę co żre..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #75 Napisano 23 Marca 2015 może to jednak nie radio czegoś przy podłączaniu nie zwarłeś na stałe, prawie 1A wykończy każdy aku........... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #76 Napisano 23 Marca 2015 (edytowane) może to jednak nie radio czegoś przy podłączaniu nie zwarłeś na stałe, prawie 1A wykończy każdy aku........... No właśnie nie. Wszystko P&P. A to zaczęło się już przy poprzednim radyjku. W lipcu 2013 wrzuciłem chińczyka (Erisin ES1278T) i było wszystko OK, aż nagle w styczniu 2015, po 2 dniach stania auta aku padło. Podładowałem i jeździłem 2 mies bez problemów i znów w połowie marca to samo. Pomyślałem, że to zgłupiało radio właśnie i wypiąłem i był spokój tydzień. Między czasie zaopatrzyłem się w nowszy "kombajn" tym razem na Androidzie 4.4.4 i zauważyłem wtedy, że wariuje box do CAN-BUSa, ale mimo jego fizycznego rozłączenia (opis powyżej) znów COŚ zeżarło aku No chyba, że to rejestrator (zrobiony na przekaźniku według opisu latinoo_80 http://forum.vw-passat.pl/threads/129163-Podłączenie-rejestratora-trasy-pod-oświetlenie ), lub kamerki cofania (też po przekaźniku http://forum.vw-passat.pl/threads/100330-Kamera-cofania-w-Passacie-B6-zakłócenia?p=1932832&viewfull=1#post1932832 ). Tyle, że jedno i drugie mam również od ok. półtora roku i nic się nie działo wcześniej... OK, jutro poszukam po bezpiecznikach i już. Dobrze, że w drugie auto w domu, to żonie biorę, tylko głupio trochę jak facet XXL wysiada z Citroena C1 Edytowane 23 Marca 2015 przez Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #77 Napisano 23 Marca 2015 zacznij od bezpieczników i pomiarów, co by nie pisać taki pobór prądu nie jest normalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Juju Zgłoś #78 Napisano 26 Marca 2015 Witam Niedawno skradziono mi nawigację MFD2 DVD. Ze względu na to, że cieżko ją zdobyć w mojej okolicy chciałbym zamontować w to miejsce rns510. Przewertowałem masę forum aby znaleść odpowiedzi na różne pytania, ale wszystkiego niestety nie znalazłem. Rano zajrzałem nad pedała w celu sprawdzenie gatewaya jest to wersja E. W okolicy jest do sprzedania rns w wersji 5238. Czy będzie to zestawienie rozładowywać aku? Jakiego softu w RNSie powinienem szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nagdob Zgłoś #79 Napisano 26 Marca 2015 Moim zdaniem żadna wersja softu RNS 510 powyżej 2600 nie rozładowuje akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Juju Zgłoś #80 Napisano 26 Marca 2015 Moim zdaniem żadna wersja softu RNS 510 powyżej 2600 nie rozładowuje akumulatora. Dziękuję za odpowiedz, pytałem bo czytałem różne wersje jakoby soft poniżej 3xxx nie rozładowywał lub odwrotnie powyżej 26xx. Teraz wiem, że powinno być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach