Gość Gua77 Zgłoś #1 Napisano 23 Grudnia 2008 (edytowane) Cześć, nie wiem czy to z silnikiem czy nie - wymieniłem ostatnio pompę układu wspomagania kierownicy, pompę wodną, napinacz paska wielorowkowego (kółko, ośka, tuleje) piszczenie ustało jednak Passat na zimnym silniku i jałowym biegu wpada w takie drgania, że słyszę jak lata mi rura wydechowa (wymieniony tłumik drgań) oraz czuję te drgania na całym ciele Jak się rozgrzeje to drgania też są ale o wiele mniejsze - jak dodam mu trochę gazu - obroty wejdą ponad 1000 to drgań nie ma. Jakiś pomysł - bo mi się skończyły ? Z góry dzięki za odpowiedź Edytowane 23 Grudnia 2008 przez Gua77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #2 Napisano 24 Grudnia 2008 można szukać przyczyn wymieniając np. poduszki pod silnikiem itd , ale można też podnieść obroty ja u siebie tak zrobiłem , są wyższe, ale drgań prawie nie ma jak w benzynie , lub w passacie B5 gdzie jest już dwumasowe koło zamachowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 24 Grudnia 2008 Temat poruszany wiele razy , najczęściej pojawia się po wymianie łącznika elastycznego ( plecionki ) u mnie pomogła wymiana plecionki na dłuższą , choć problem nie znikł do końca . Sprawdź czy na zimnym silniku jak dociśniesz do ziemi ostatni tłumik czy drgania znikają . Pozdrowionka MIłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 24 Grudnia 2008 Poduszka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2008 Poduszkę (przednią) pod silnikiem wymieniałem ... Coraz chłodniej - drgania coraz większe na zimnym silniku Poduszka --- scalone --- No właśnie tą "plecionkę" wymieniałem ostatnio ... Niby wstawili taką samą ale drga niesamowicie mocno. Temat poruszany wiele razy , najczęściej pojawia się po wymianie łącznika elastycznego ( plecionki ) u mnie pomogła wymiana plecionki na dłuższą , choć problem nie znikł do końca . Sprawdź czy na zimnym silniku jak dociśniesz do ziemi ostatni tłumik czy drgania znikają . Pozdrowionka MIłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 27 Grudnia 2008 no to dobrze że wymieniłeś, pocieszę cię że najwięcej drgań przenosi się do kabiny przez prawą tylną, pod silnikiem opisywałem gdzieś na forum wymianę ze zdjęciami. Można sprawdzić jeszcze korekcje VAGiem, o ile w 1Z są już korekcje dawki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiek19 Zgłoś #7 Napisano 27 Grudnia 2008 kolego zmieniając poduszki pod silnikiem i skrzynią nie należy oszczędzać tylko brać orginaly bo szkoda roboty, obroty sprawdz na kompie i przy okazji zobacz zapłon czy nie jest za pużny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #8 Napisano 27 Grudnia 2008 ja mam to samo... na zimnym silniku drgania sa dokuczliwe,ale nie aż tak mocne jak u kolegi. BYć może co niektore egzeplarze 1Z tak mają..Szczególnie po 14 latach uzytkowania i przebiegu 400 tkm... Tez wymieniałem poduszki i powiem tak, przy starych wyklepanych poduszkach drgania były mniejsze ale za to bardziej "kręciło" silnikiem przez co na 90% wykończymy plecionkę! Założenie nowych poduch niejednokrotnie może dac efekt odwrotny do zamierzonego... Koledzy wspominali o podniesieniu obrotów i tu widze jedyne bardzo dobre rozwiązanie, u mnie wystarczy dodac ze 200obr i drgania ustają Czy ktos mógłby napisac jak podniesc obroty ? Na jakim kanale, jaki kod trzeba wpisac i wartosc? Czy kto mógłby napisac jak to zrobic na VW Tool ?? (bo tylko ten program działa z moim interfejsem:() Byłbym bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2008 no to dobrze że wymieniłeś, pocieszę cię że najwięcej drgań przenosi się do kabiny przez prawą tylną, pod silnikiem opisywałem gdzieś na forum wymianę ze zdjęciami. Można sprawdzić jeszcze korekcje VAGiem, o ile w 1Z są już korekcje dawki Hmm ... nie wiem czy są - VAG'a będę miał dopiero po weekendzie jak nie po nowym roku - wówczas sprawdzę obroty i możliwości o których piszesz - może jakieś how-to jak zwiększyć obroty jak to kolega niżej prosił ? Poduszkę prawą z tyłu sprawdzę jak podjadę do znajomego na kanał - na co zwrócić szczególnie uwagę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 27 Grudnia 2008 Kanał nic nie da, wymiana od góry. Na oko ciężko ocenić stan poduszki bo trzeba wiedzieć na ile wychyla się nowa. Poza tym po bokach ma osłony blaszane i nie widać ew. zerwań. Wymiana prosta, od góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #11 Napisano 28 Grudnia 2008 kolego zmieniając poduszki pod silnikiem i skrzynią nie należy oszczędzać tylko brać orginaly bo szkoda roboty, obroty sprawdz na kompie i przy okazji zobacz zapłon czy nie jest za pużny. Jak mogę sprawdzić zapłon czy nie jest za późny - nie znam się zbytnio na tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #12 Napisano 18 Stycznia 2009 Sprawdziłem u gościa, który robił mi łącznik elastyczny - odciął mi cały wydech i drgania są nadal. Podejrzewam, że to lipna poduszka przednia, którą wymianiałem (zrobiło się nieco cieplej na dworze +5 i drgania są mniejsze). Pytanie - jak mogę zdiagnozować czy to ta poduszka, żeby niepotrzebnie nie pakować się w koszt oryginalnej poduszki (100 zł + robocizna) ? Jak zdiagnozować czy to nie któraś z tylnych poduszek lub coś wogóle innego ? Mam już VAG'a - mogę coś na nim sprawdzić jeżeli będzie potrzeba. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #13 Napisano 18 Stycznia 2009 Pytanie - jak mogę zdiagnozować czy to ta poduszka, żeby niepotrzebnie nie pakować się w koszt oryginalnej poduszki (100 zł + robocizna) ?Jak zdiagnozować czy to nie któraś z tylnych poduszek lub coś wogóle innego ? Kanał porządna brecha , bądź łyżka i szarpanko Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 18 Stycznia 2009 nic to nie da, chyba że poduszka jest zupełnie oberwana trzeba ją wyjąć, wtedy widać czy się wyciągnęła czy nie. Zawsze można wkręcić ją z powrotem, tym bardziej że cała operacja jest stosunkowo prosta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #15 Napisano 18 Stycznia 2009 nic to nie da, chyba że poduszka jest zupełnie oberwanatrzeba ją wyjąć, wtedy widać czy się wyciągnęła czy nie. Zawsze można wkręcić ją z powrotem, tym bardziej że cała operacja jest stosunkowo prosta. piszecie o każdej poduszce czy tylko tej "nowej" ? Może naprowadzi kogoś (która to poduszka) jak powiem, że czasami przy wyłączaniu silnika mam mocne drgania na kierownicy (góra-dół) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 18 Stycznia 2009 drgania kierownicy na zimnym silniku telepanie wnętrza ustępujące po lekkim dodaniu gazu silne szarpanie po puszczeniu i dodaniu gazu za biegach 1-3 miałem te objawy i ustąpiło po wymianie tylnej prawej poduszki (ta od strony rozrządu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #17 Napisano 18 Stycznia 2009 drgania kierownicy na zimnym silnikutelepanie wnętrza ustępujące po lekkim dodaniu gazu silne szarpanie po puszczeniu i dodaniu gazu za biegach 1-3 miałem te objawy i ustąpiło po wymianie tylnej prawej poduszki (ta od strony rozrządu) hmmm ... objawy by się zgadzały w 90% - muszę jutro sprawdzić czy mam szarpanie po puszczeniu i dodaniu gazu na biegach 1-3 ... jeżeli tak to jadę po poduszkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kie21 Zgłoś #18 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam wszystkich użytkowników Passków W moim B3 z silnikiem 1Y (bez turbiny i coolera) mam urządzenie rozruchowe na lince, jak zapomnę wyciągnąć i odpalę trzęsie całą budą, dlatego uważam, że przyczyny należy szukać w urządzeniu rozruchowym. pozdr ŁK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gua77 Zgłoś #19 Napisano 20 Stycznia 2009 Witam wszystkich użytkowników Passków W moim B3 z silnikiem 1Y (bez turbiny i coolera) mam urządzenie rozruchowe na lince, jak zapomnę wyciągnąć i odpalę trzęsie całą budą, dlatego uważam, że przyczyny należy szukać w urządzeniu rozruchowym. pozdr ŁK a jak dodasz lekko gazu to trzęsie dalej ? W takim razie dlaczego trzęsie mniej po rozgrzaniu albo jak jest lekko cieplej na dworze ? Chyba jednak będę się kierował w stronę wymiany poduszki... Ale dzięki za swoje 3 grosze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach