skcrack Zgłoś #21 Napisano 6 Stycznia 2009 A jakie macie opinie odnośnie Benzyny oraz Oleju Napędowego tankowanego na Ukraińskich Stacjach typu LukOil, WOC ?? Czy ktoś z Was stosował lub stosuje napęd z właśnie tamtych stacji? Sam słyszałem sporo opini ale chciałem się dowiedzieć co wy o tym myślicie. Hehe, od jakiegoś czasu nie tankuje na LukOilu, a tym bardziej na WOGu, czy na OKKO. Nie dlatego że może złe paliwo - wprost przeciwnie! Bardzo dobre wq mnie. Poprostu tankuję równie dobre a tańsze Benzynę najczęściej tankuje na LukOilu. Paski śmigają aż miło Np ON, wczoraj mróz -16 do -18stC, w zbiorniku tylko ok 5-6 litrów (wyjeżdżałem na UA) i bez problemów. Tak więc ja polecam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody ZmC Zgłoś #22 Napisano 6 Stycznia 2009 A jak jest Sławuś faktycznie z jakością Oleju Napędowego na Ukrainie ? Ceny są naprawde małe i za każdym razem jak jeździłem ciężarówką w głąb Ulepszonej Ameryki to tylko się śmiałem jak podstawiają chłopaki klocki pod koło żeby więcej weszło Dużo słyszałem opini że tamtejszy ON ma bardzo dużo siarki i jest słabej jakości...ale cena daje do myślenia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #23 Napisano 6 Stycznia 2009 Temat paliwa zza wschodniej granicy był już na forum wałkowany, i jak wiesz, to paliwo ma swoich zwolenników i przeciwników. Najwięcej przeciwników ma wśród tych co nigdy na nim nie jeździli Ja jeżdżę i sobie chwalę, 1Z ma juz 115 tys km u mnie, praktycznie tylko na tym paliwie, i nic się nie dzieje. Skoro jeździłeś na UA to pewnie tankowałeś i sam możesz coś powiedzieć. Klocka nie stosuję, ale leję pod korek Klocki są stosowane z konieczności, jeśli masz odpowietrznik to musisz wjechać na klocek żeby się szybciej odpowietrzył. Jest to podstawowe wyposażenie na stacji benzynowej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody ZmC Zgłoś #24 Napisano 6 Stycznia 2009 No dlatego się dziwię, bo ludzie tankują tam nówki sztuki ciężarówki gdzie silniki są naprade nowych generacji i nic się nie dzieje a wielu ludzi "z osobówek" którzy właśnie-tam nie jeżdżą narzekają na to paliwo ("a bo znajomy kiedyś tankował i silnik do remontu", "bo to, bo tamto") i tak się zastanawiałem kilka razy ile w tym wszystkim prawdy. Bo skoro gość tankuje do nowej Scani czy MANa po 200 (teraz zwiększono limit to po 600) litrów ON i jakoś daje rade jeździć po zachodzie Europy bez problemów to dlaczego ktoś kto zalał raz-dwa trochę Napędu z Ugandy do swojego dieselka którym dojeżdża tylko dziennie 20 km do pracy i spowrotem ma już tak płakać że szkoda silnika i wogóle że to największe gówno jakie może być... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #25 Napisano 6 Stycznia 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12002&highlight=paliwo+zza http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35856&highlight=paliwo+wschodu A tutaj tak ogólnie o wycieczkach na wschód. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=10277&highlight=ukrai%F1skie Miłej lektury Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody ZmC Zgłoś #26 Napisano 6 Stycznia 2009 PS: A na jaką granice najczęściej jeździsz Sławuś ? Zosin ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #27 Napisano 6 Stycznia 2009 Co innego jak sobie sam przywieziesz lub masz z naprawdę pewnego źródła, a co innego jak kupi od "pewnego źródła" Chodzi mi tutaj o różnego rodzaju przekręty, typu mieszanie Pb95 z 92 lub 80 albo tankowanie ropy kolejowej (to dopiero gnojówka! ale cena atrakcyjna). --- scalone --- PS: A na jaką granice najczęściej jeździsz Sławuś ? Zosin ? Tak. Ups, zrobiliśmy niezły OT Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eizo_86 Zgłoś #28 Napisano 9 Stycznia 2009 a gdzie polecacie tankować LPG w lbn?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_navi Zgłoś #29 Napisano 27 Stycznia 2009 cześć, czy może ktoś polecić jakieś stacje beznzynowe w Puławach i na trasie Puławy-Lublin. Interesuje mnie szczególnie napęd. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #30 Napisano 27 Stycznia 2009 (edytowane) cześć,czy może ktoś polecić jakieś stacje beznzynowe w Puławach i na trasie Puławy-Lublin. Interesuje mnie szczególnie napęd. Pozdrawiam Po Pierwsze "Primo" to musisz się pojawić na spocie! Po Drugie to Kurów "Cerber" Edytowane 27 Stycznia 2009 przez jarucki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ogry Zgłoś #31 Napisano 28 Stycznia 2009 Włostowice BP a nie jakiś tam Cerber Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #32 Napisano 28 Stycznia 2009 Włostowice BP a nie jakiś tam Cerber Widzę ze o tej trasie mówisz: Puławy Parchatka Celejów Nałęczów Lublin w sumie tak też można ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
huga Zgłoś #33 Napisano 28 Stycznia 2009 ostatnio sie dowiedziałem ze moj dalszy kuzyn ma stacje paliw w lublinie, i jak z nim gadałem to mowi że paliwo bierze z Orlenu. musze z nim pogadac czy dla samochodów z wlepą będzie jakaś zniżka - jeśli tak to dam namiary na stacje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_LUB Zgłoś #34 Napisano 9 Czerwca 2009 Dodam coś od siebie. 1. Lukoil powinien teoretycznie brać paliwo z Lotosu (taką mają umowę). BP,Shell,Statoil biorą zwykle z ORLENu dodając jedynie swoje komponenty (które i tak w większości są robione w Płocku). 2. Prywatne stacje-niezrzeszone, w szczególności małe o niskich obrotach, rzadko biorą dobre paliwo ze względu na wysoką cenę zakupu. 3. Samo spełnianie norm jakościowych przez paliwo nie gwarantuje dobrej pracy silnika, na dobrych stacjach parametry jakościowe przewyższają odpowiednie normy. Dlatego należy tankować na sprawdzonych stacjach, od czasu do czasu zmieniając na inną w celu porównania. Polecam duże koncerny, tam przynajmniej działają systemy kontroli i jakości i w razie czego można reklamować. Najlepiej byłoby gdyby była to stacja własna a nie franczyzowa (niskie prawdopodobieństwo manipulacji). 4. Każdy klient ma prawo zobaczyć świadectwo jakości dołączone do ostatniej dostawy oraz zawsze może zakwestionować jakość i ilość zakupionego paliwa kierując pismo do Inspekcji Handl. 5. Od pewnego czasu do ON jest dolewany bioester w ilości do 5% o czym sprzedawcy nie muszą informować klientów. Biokomponent ten nie pochodzi niestety z polskich zbiorów rzepaku lecz z czeskich, słowackich i węgierskich restauracji (olej po frytach itp). Takie paliwo można poznać np po barwie, jest bardziej żółte zamiast lekko zielonego koloru. Mimo to zawartoś 5% nie powinna powodować komplikacji (może poza szybszym zapychaniem się filtra paliwa). 6. W związku z powyższym warto czasem zatankować paliwo z dodatkami czyszczacymi układ paliwowy lub dodać specjalny dodatek, jednak ostrożnie gdyż paliwa takie w dłuższej ekslpoatacji mogą powodować rozszczelnienia w układzie paliwowym (np. pompa). Sam dodatek czyszczący dodawany np do Vervy potrafi w ciągu pół roku wyżreć dziury w metalowym dozowniku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nielat Zgłoś #35 Napisano 10 Czerwca 2009 Polecam duże koncerny, tam przynajmniej działają systemy kontroli i jakości i w razie czego można reklamować. Najlepiej byłoby gdyby była to stacja własna a nie franczyzowa (niskie prawdopodobieństwo manipulacji). W teoretycznie tak być powinno, natomiast w praktyce to różnie to bywa... jeśli chodzi o systemy kontroli to można je obejść... Pracowałem na stacji i jeśli chodzi o Orlen to koncern zainwestował w średniej klasy sprzęt. Pomiary, ubytki, wycieki monitorowane przez Petro Vend SiteSentinel II ( przeważnie ). Oprogramowanie McSpal Win w chwili obecnej już v5.01. Jeśli chodzi o pomiary urządzenie Petro Vend spełnia w większej mierze swoją rolę aczkolwiek firma jest na tyle głupia, że nie zmienia ustawień trybu serwisowego. Swego czasu znalazłem na sieci całego manuala do tego urządzenia i tak z ciekawości, próbując się dostać to trybu serwisowego nie napotkałem żadnych trudności. Więc nasunął mi się wniosek, że każdy idiota może się dostać do ustawień i zmienić parametry np, dostaw... wtedy ON można dolać do PB i wyjdzie kaszka... Przy czym sprawy w sądzie i tak nie wygramy. Bo taki incydent rozpłynie się po Orłowskich kościach co najwyżej kierownik stacji popłynie. Natomiast Orłowskie urzędasy każdej sprawie ukręcą łeb... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_LUB Zgłoś #36 Napisano 13 Czerwca 2009 Pisząc systemy kontroli, miałem na myśli cały cykl produkcyjno-dystrybucyjny. W przypadku lewego paliwa, rozlewanego w stodołach i później upłynnianego po taniości w prywatnych stacyjkach tego nie zaznasz. Koncerny przynajmniej próbują działać odpowiedzialnie, zgodnie z systemami i zależy im na renomie. I tak wszyscy praktycznie w Polsce są zdani na Orlen i Lotos oraz ruską ropę. Nie ma innego poważnego legalnego źródła, z którego stacje mogą kupować paliwo. Tak więc bardzo ważne jest zachowanie odpowiednich procedur na stacjach, aby nie było lewuchy itp. Moim zdaniem tylko na w pełni zmodernizowanych stacjach własnych koncernów możliwe jest zachowanie tych wszystkich procedur jakościowych. I jeśli poruszasz wątek orlenu, tam niestety petro vend to rzadkość. Jednak mcspal win wersji psd obecny na wszystkich stacjach zapewnia pełną kontrolę przez centralę nad wszystkimi działaniami na stacji. W przypadku stacji zachodnich koncernów sprawa wygląda zupelnie inaczej a to z takiego powodu, że tych stacji jest niewiele, przeważnie franczyzy. Ale mimo to, łatwiej jest je przystosować do najnowoczesniejszych systemów ze względu właśnie na małą ilość stacji. Co do roszczeń klienta, wiadomo, jak zwykle może się zdarzyć, że firma się spróbuje wywinąć itp. Jednak napewno nikt was nie przegoni pałą ze stacji jak w przypadku tzw stacji "u Ziutka". Zawsze można wykorzystać wszystkie warianty reklamacyjne, jeśli nie pommoże, zagrozić sądem a wtedy już nawet najwięksi ulegają, nie chcąc robić rozgłosu (no chyba że chodzi o setki tysięcy). A pieniądze i tak pójdą z ubezpieczenia więc tak naprawdę firma nic nie traci. I cały czas pisząc o reklamacji biorę pod uwagę szkodę powstałą na skutek losowego zdarzenia podczas procesu dystrybucyjnego, tzn błąd w dostawie lub jakaś inna przyczyna, która spowodowałaby obniżenie jakości paliwa (np. przedostanie się wody gruntowej do zbiornika). Gdy zamawia się lewe "paliwo" lub gdy pojawia się świadoma ingerencja człowieka w urzadzenia, wtedy to już trąci sprawą karną. Wtedy jest to już kwestia uczciwości i intencji ludzi pracujących na stacjach. I tak Ty mając dobre intencje powinieneś swoje spostrzeżenia dotyczące urzadzeń pomiarowych przekazać orlenowi aby nikt nie mógł robić potem klientów w balona. Pamiętajcie, zawsze potwierdzone przez zewnętrzne kontrole nieprawidłowości zapewniają wygraną w sądzie. Tutaj najważniejszą instytucją jest IH. Jeśli się ma dowód zakupu i korzystne dla siebie wyniki kontroli wtedy wygrywa się w każdym sądzie. Nawet orlen nie jest wszechmocny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernest_1978 Zgłoś #37 Napisano 2 Sierpnia 2009 po zatankowaniu lpg na lotosie diamentowa 100 c4 ojca gasła na każdym skrzyżowaniu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #38 Napisano 13 Sierpnia 2009 Gaz z Lotosu jest do bani moze dobry ale na krutko starcza i brak mocy najlepszy gaz moze i trzeba troche zapłacic wiecej ale i przejedziesz duzo duzo wiecej jest na każdej stacji STATOIL tankuje tam juz 2 lata. i wszystko jest ok a filterek od gazu jak pojechałem do zmiany był jak nowy:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #39 Napisano 13 Sierpnia 2009 Kurów stacja orlen - on - ~3.55 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #40 Napisano 20 Sierpnia 2009 Gdzie tankować? Na pewno nie tankować LPG na stacji ORLEN w Krasnymstawie! Myślałem że problemy były jednorazowe, ale jednak nie. Za każdym razem jak tam tankuję to mam problemy z autem. Jeśli tankuję na BP, Shellu, czy nawet na Bliskiej czy na Ukrainie, jest OK. Gdy zajadę na ten orlenowski przybytek to zaczynają się cuda... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach