two_pac Zgłoś #1 Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) W VAG-u mi wyskoczył błąd czujnika g81 (czujnik temperatury paliwa). Najdziwniejsze jest to, że pali dobrze na zimnym i ciepłym silniku i nie mam żadnych zastrzeżen do pracy silnika Może mi ktoś pomóc jak się mogę do niego dostać i jeszcze jak go sprawdzić ? Znalazłem jakiś czas temu opis tu na forum ze shcematem pinów wtyczki, na których trzeba zrobić pomiar, ale drugi raz już nie udało mi się znaleźć tego postu Czy powinienem zrobić jeszcze jakieś poamiary ? I czemu silniczek zawsze ładnie pracuje ? P.S. Autko jak w podpisie - Pasek B4 '96 1.9 TDI (AFN) VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 35 - VW Passat B4 Scan: 01,02,03,08,15,25 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 028 906 021 CK Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0802 Coding: 00002 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 00539 - Fuel Temperature Sensor (G81) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Readiness: N/A Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 3A0 907 379 Component: ABS ITTAE 20 GI V00 Coding: 04505 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45) 35-00 - - Skipping Address 15-Airbags Address 25 ------------------------------------------------------- Controller: 1H0 953 257 B Component: IMMO VWXXXXXXXXXXX V00 Coding: 09600 Shop #: WSC 00000 No fault code found. End ------------------------------------------------------- //wykasował częściowo numer Immo - kuczlaw Edytowane 18 Grudnia 2008 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2008 Kup czujnik wymiana to 30 minut przy odrobinie zdolnosci. Ja robiłem 3 tyg temu. Rozwine temat jak bede w domu, czyli dzis wieczrem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #3 Napisano 16 Grudnia 2008 OK, w takim razie czekam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2008 Okej wiec zdejmujesz górną pokrywę pompy wtryskowej, ostrożnie bo uszczelka lubi sie przykleić. Dodatkowo jest tam jedna śruba na nietypowy klucz. Da rade to odkrecić "zmodyfikowaną" nasadkową "6"-tką. Jak już sie dostaniesz do środka (wycieknie troche ropy- to normalne) zobaczysz taki widok Elelment który nas interesi to ten zaznaczony na żółto trzymają go dwie sróbki na "torx-a" (zaznaczone na niebiesko). Odkręcasz delikatnie wyciągasz, wkładasz nowy skręcasz. Teraz UWAGA!!! Ostrożnie podejdz do tematu tak żeby nie namieszać w nastawniku, jego elementy to te "wskazówki" po prawej str G81. Już minimalne ich przestawienie ma duży wpływ na działanie pompy więc lepiej tego nie tykać Jeszcze jedna sprawa, dla bezpieczeństwa przed całą operacją zdejm kleme z akku. Pozdrawiam zycze powodzenia:D Dodam że fotka zapożyczona z innego forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #5 Napisano 17 Grudnia 2008 tutaj opisałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=133277 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2008 (edytowane) Że się tak zapytam jeszcze, zauważyłeś jakąś zmianę po wymianie ? np. przy zapalaniu na ciepłym i zimnym silniku >:? Cokolwiek? P.S. damcio151 skopij swój post i forum golfa i wrzuć go jak możesz dosowjego postu powyżej, żeby i na naszym forum był ;] Dręczy mnie tylko jeszcze pytanie czy ten czujnik ma tylko wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu czy jak ? Edytowane 17 Grudnia 2008 przez two_pac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #7 Napisano 17 Grudnia 2008 Że się tak zapytam jeszcze, zauważyłeś jakąś zmianę po wymianie ? np. przy zapalaniu na ciepłym i zimnym silniku >:? Cokolwiek? zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU jaką temp. pokazało w 007 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #8 Napisano 17 Grudnia 2008 zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU Dokładnie u mnie było przy 10* na zewnątrz paliwo na -5* w vag-u do tego nie dało sie kata wtrysku ustawić. Kąt wtrysku zależny jest od temp ropy (chodzi o jej gestość). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynszyl_83 Zgłoś #9 Napisano 17 Grudnia 2008 zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU jaką temp. pokazało w 007 ? troche tu mieszasz, z tego co mi wiadomo, to ecu nie bierze informcji o temp. paliwa do ustawiania kata wtrysku, ta jest potrzebna natomiast do poprawnego ustawienia statycznego kata czyli jak kolega inny napisal do zobaczenia jaki jest dany kat wtrysku przy danej temp. paliwa - lepkosci. Kiedy przelaczamy vaga w bs000, to wtedy ecu juz przestaje regulowac kat wtrysku, a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #10 Napisano 18 Grudnia 2008 a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze). To jak sie to dzieje w 1Z ? U mnie z uszkodzonym G81 w tdi timing wychodziły bzdury, ale to jest na zablokowanych ustawieniach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #11 Napisano 18 Grudnia 2008 (edytowane) troche tu mieszasz, z tego co mi wiadomo, to ecu nie bierze informcji o temp. paliwa do ustawiania kata wtrysku, ta jest potrzebna natomiast do poprawnego ustawienia statycznego kata czyli jak kolega inny napisal do zobaczenia jaki jest dany kat wtrysku przy danej temp. paliwa - lepkosci.Kiedy przelaczamy vaga w bs000, to wtedy ecu juz przestaje regulowac kat wtrysku, a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze). i co w związku z tym ? wartości temp. paliwa są potrzebne , tak czy inaczej Edytowane 18 Grudnia 2008 przez damcio151 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach