Matsil Zgłoś #21 Napisano 9 Marca 2010 Po wyłączeniu silnika czasem jeszcze chłodzi się webasto, przez co spod maski wydobywa się bzyczenie, czasem trwa to nawet około minuty. Dotyczy to aut z silnikiem diesla i dogrzewaniem TT-V. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #22 Napisano 9 Marca 2010 Tylko ze ja nie mam webasto i na pewno jest to wezyk nr 1 o ktorym pisali koledzy wczesniej, a ktory idzie do skrzynki elektrozaworow. Jak odlacze wezyk, to buczenia nie ma, a jak go podlacze na swoje miejscie, to buczenie sie pojawia przy wylaczaniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #23 Napisano 9 Marca 2010 Sprawdź, bo może masz, większość TDI to ma - tu nie chodzi o takie typowe webasto tzw. ogrzewanie postojowe ale dogrzewanie TT-V. Jak podniesiesz maskę, to na przednim pasie zaraz przy zamku powinna być czarna tabliczka z informacją o webasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #24 Napisano 9 Marca 2010 (edytowane) Ok, sprawdze. Ten dzwiek nigdy nie jest dluzszy niz 4 sekundy. Nawet go nagralem: http://rapidshare.com/files/361107037/buczenie.wav Z opisu we wczesniejszych odpowiedziach koledzy mieli to samo, więc może ktoś z nich tez odpowie Bede wdzięczny za wszelka pomoc. Edytowane 9 Marca 2010 przez smolik1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin18 Zgłoś #25 Napisano 5 Kwietnia 2010 Ja mam to samo też mi coś buczy z tej skrzynki przez kilka sekund i to nie zawsze, może to tak powinno być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo71 Zgłoś #26 Napisano 6 Kwietnia 2010 zakładałem niedawno post własnie z zapytaniem o to buczenie, wiązałem to z hamulcem recznym, widzę jednak że wielu z Was ma tą przypadłość, moze to faktycznie któryś z podzespołów wygasza sie po zgaszeniu silnika lub też uzbraja się hamulec ręczny???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #27 Napisano 6 Kwietnia 2010 Po mimo tego ze nikt nie potrafil mi tu odpowiedziec sam doszedlem do tego co to tak buczy i dlaczego. Zawor N75 z racji swojej funkcji zasysa powietrze i reguluje prace sprezarki,podczas tego zasysania z czasem moze sie do niego dostac rozny syf uszkadzajac membranke w srodku. Kiedy ta membranka jest uszkodzona, to podczas wylaczania silnika zawor ten wyrownuje cisnienie i zaczyna buczec. Wymiana zaworu na nowy eliminuje buczenie. Koszt zaworu w ASO okolo 200 zl. Ja mam w koncu cisze przy wylaczaniu silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rad0330 Zgłoś #28 Napisano 6 Kwietnia 2010 dzieki kolego za znalezienie źródła buczenia.niedługo jade na przegląd do ASO to powiem im żeby to wymienili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #29 Napisano 6 Kwietnia 2010 Nie ma sprawy Ja wymienilem to sam w 10 minut, bo nie usmiechalo mi sie placic 180 zl za robocizne, ktora oni wykonaja tak samo jak ja. A zeby bylo smieszniej, to oczywiscie serwis nie wiedzial ani co to, ani czemu tak buczy, a jak im powiedzialem, to zrobili tylko wielkie oczy. Ech to ASO... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo71 Zgłoś #30 Napisano 6 Kwietnia 2010 a gdzie zakupiłeś owy zawór N75 i czy konieczny jest dobór jego parametrów do rodzaju silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #31 Napisano 6 Kwietnia 2010 (edytowane) Zawor kupilem w ASO, roznica w cenie do allegro to tylko 20 zl. Jest kilka rodzajow zaworow z roznymi przylaczami do kostki (kwadratowe i polokragle) i roznym ulozeniem wlotow powietrza. Dlatego chcialem zaoszczedzic sobie klopotu z doborem odpowiedniego zaworu przez internet i kupilem na miejscu. Sprawdzcie (jesli nie wiecie jak wyglada) w internecie przykladowy zawor N75, bo mi ASO chcialo wcisnac inny, blizniaczy zawor i gdybym nie wiedzial i go wzial, to mialbym kolejny problem. Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez smolik1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin18 Zgłoś #32 Napisano 12 Kwietnia 2010 Kolego smolik1 jak było by to możliwe to prosiłbym o opisanie całego cyklu wymiany tegoż zaworu, a i mam jeszcze jedno pytanie, czy wymiana tego zaworku jest konieczna jeśli mi nie przeszkadza to buczenie pod maską? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #33 Napisano 13 Kwietnia 2010 Witaj. Jedni mówią, żeby wymieniać, inni, że nie. Mnie osobiście strasznie drażniło to buczenie jak w 20 letnim trabancie (a to zaledwie 3 letnie autko). Wyszedłem z założenia, że skoro membrana w tym zaworze już buczy (drga), to znaczy ze jest (lekko) uszkodzona, a przecież reguluje ona pracą turbiny w mniejszym lub większym stopniu, więc po co czekać aż padnie całkiem i to jeszcze na trasie. A co do kwestii wymiany, to jest banalnie prosta: odczepiasz kostkę z kablami, odczepiasz trzy wężyki, zapamiętujesz kolejność ich podłączenia, montujesz nowy zawór i nastepnie te wężyki w odpowiednie miejsce, a później kostkę z kablami. Ot i cała filozofia za którą, tak jak pisałem, ASO chce fortuny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koccu Zgłoś #34 Napisano 14 Kwietnia 2010 Witam. Panowie/Panie nie mogę znaleźć takiego info na forum więc tu zadam pytanie. Czym jest to plastikowe "coś" na środku deski/kokpitu pod szybą. Jest na równi z zamykaniem/otwieraniem nawiewu. Zauwazyłem, że nie wszystkie passaty b6 to posiadają. Link przykładowy. http://photos03.otomoto.pl/photos/original/C10/18/61/C10186118_5.jpg Będę wdzięczny za udzielenie informacji. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #35 Napisano 14 Kwietnia 2010 Czujnik naslonecznienia - nie ma go gdy jest climatic zamiast climatronica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olin_zg Zgłoś #36 Napisano 14 Kwietnia 2010 Ale jazda sprawdziłem i mam to samo buczenie ale se pomyślałem ze to może coś ze sprzęgłem generalnie ze fabrycznie tak już jest Wiec jest obawa ze może to mieć wpływ jakiś na turbo gdy tak sie zostawi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #37 Napisano 14 Kwietnia 2010 Krótko mówiąc tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin18 Zgłoś #38 Napisano 15 Kwietnia 2010 czytałem na forum golfa że owe zawory n 75 można samemu doprowadzić do normalnego działania poprzez wyczyszczenie go, czy może ktoś z was przeprowadził już taką operacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smolik1 Zgłoś #39 Napisano 15 Kwietnia 2010 Marcin18, wydaje mi się, że gdyby ktoś to tu już robił, to dawno byśmy wiedzieli co to tak buczało i dlaczego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olin_zg Zgłoś #40 Napisano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) Może ktoś w Etce sprawdzić numer tego zaworu do silnika 2.0 TDI 103kw BKP 16v z 2006r bo widać ze dostępne sa rożne wersje tego zaworu no i moze jakies zdjecie samego zaworka Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez olin_zg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach