Skocz do zawartości
Gość Karolofix

Czy ktoś wie co to jest

Rekomendowane odpowiedzi

Po wyłączeniu silnika czasem jeszcze chłodzi się webasto, przez co spod maski wydobywa się bzyczenie, czasem trwa to nawet około minuty. Dotyczy to aut z silnikiem diesla i dogrzewaniem TT-V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze ja nie mam webasto i na pewno jest to wezyk nr 1 o ktorym pisali koledzy wczesniej, a ktory idzie do skrzynki elektrozaworow. Jak odlacze wezyk, to buczenia nie ma, a jak go podlacze na swoje miejscie, to buczenie sie pojawia przy wylaczaniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, bo może masz, większość TDI to ma - tu nie chodzi o takie typowe webasto tzw. ogrzewanie postojowe ale dogrzewanie TT-V. Jak podniesiesz maskę, to na przednim pasie zaraz przy zamku powinna być czarna tabliczka z informacją o webasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdze. Ten dzwiek nigdy nie jest dluzszy niz 4 sekundy. Nawet go nagralem:

 

http://rapidshare.com/files/361107037/buczenie.wav

 

Z opisu we wczesniejszych odpowiedziach koledzy mieli to samo, więc może ktoś z nich tez odpowie ;) Bede wdzięczny za wszelka pomoc.

Edytowane przez smolik1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo też mi coś buczy z tej skrzynki przez kilka sekund i to nie zawsze, może to tak powinno być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakładałem niedawno post własnie z zapytaniem o to buczenie, wiązałem to z hamulcem recznym, widzę jednak że wielu z Was ma tą przypadłość, moze to faktycznie któryś z podzespołów wygasza sie po zgaszeniu silnika lub też uzbraja się hamulec ręczny????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mimo tego ze nikt nie potrafil mi tu odpowiedziec sam doszedlem do tego co to tak buczy i dlaczego. Zawor N75 z racji swojej funkcji zasysa powietrze i reguluje prace sprezarki,podczas tego zasysania z czasem moze sie do niego dostac rozny syf uszkadzajac membranke w srodku. Kiedy ta membranka jest uszkodzona, to podczas wylaczania silnika zawor ten wyrownuje cisnienie i zaczyna buczec. Wymiana zaworu na nowy eliminuje buczenie. Koszt zaworu w ASO okolo 200 zl. Ja mam w koncu cisze przy wylaczaniu silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za znalezienie źródła buczenia.niedługo jade na przegląd do ASO to powiem im żeby to wymienili :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy :) Ja wymienilem to sam w 10 minut, bo nie usmiechalo mi sie placic 180 zl za robocizne, ktora oni wykonaja tak samo jak ja. A zeby bylo smieszniej, to oczywiscie serwis nie wiedzial ani co to, ani czemu tak buczy, a jak im powiedzialem, to zrobili tylko wielkie oczy. Ech to ASO... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie zakupiłeś owy zawór N75 i czy konieczny jest dobór jego parametrów do rodzaju silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawor kupilem w ASO, roznica w cenie do allegro to tylko 20 zl. Jest kilka rodzajow zaworow z roznymi przylaczami do kostki (kwadratowe i polokragle) i roznym ulozeniem wlotow powietrza. Dlatego chcialem zaoszczedzic sobie klopotu z doborem odpowiedniego zaworu przez internet i kupilem na miejscu.

 

Sprawdzcie (jesli nie wiecie jak wyglada) w internecie przykladowy zawor N75, bo mi ASO chcialo wcisnac inny, blizniaczy zawor i gdybym nie wiedzial i go wzial, to mialbym kolejny problem.

Edytowane przez smolik1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego smolik1 jak było by to możliwe to prosiłbym o opisanie całego cyklu wymiany tegoż zaworu, a i mam jeszcze jedno pytanie, czy wymiana tego zaworku jest konieczna jeśli mi nie przeszkadza to buczenie pod maską?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Jedni mówią, żeby wymieniać, inni, że nie. Mnie osobiście strasznie drażniło to buczenie jak w 20 letnim trabancie (a to zaledwie 3 letnie autko). Wyszedłem z założenia, że skoro membrana w tym zaworze już buczy (drga), to znaczy ze jest (lekko) uszkodzona, a przecież reguluje ona pracą turbiny w mniejszym lub większym stopniu, więc po co czekać aż padnie całkiem i to jeszcze na trasie. A co do kwestii wymiany, to jest banalnie prosta: odczepiasz kostkę z kablami, odczepiasz trzy wężyki, zapamiętujesz kolejność ich podłączenia, montujesz nowy zawór i nastepnie te wężyki w odpowiednie miejsce, a później kostkę z kablami. Ot i cała filozofia za którą, tak jak pisałem, ASO chce fortuny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Panowie/Panie nie mogę znaleźć takiego info na forum więc tu zadam pytanie.

 

Czym jest to plastikowe "coś" na środku deski/kokpitu pod szybą. Jest na równi z zamykaniem/otwieraniem nawiewu. Zauwazyłem, że nie wszystkie passaty b6 to posiadają.

 

Link przykładowy. http://photos03.otomoto.pl/photos/original/C10/18/61/C10186118_5.jpg

 

Będę wdzięczny za udzielenie informacji. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik naslonecznienia - nie ma go gdy jest climatic zamiast climatronica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jazda sprawdziłem i mam to samo buczenie ale se pomyślałem ze to może coś ze sprzęgłem generalnie ze fabrycznie tak już jest Wiec jest obawa ze może to mieć wpływ jakiś na turbo gdy tak sie zostawi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko mówiąc tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem na forum golfa że owe zawory n 75 można samemu doprowadzić do normalnego działania poprzez wyczyszczenie go, czy może ktoś z was przeprowadził już taką operacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin18, wydaje mi się, że gdyby ktoś to tu już robił, to dawno byśmy wiedzieli co to tak buczało i dlaczego ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś w Etce sprawdzić numer tego zaworu do silnika 2.0 TDI 103kw BKP 16v z 2006r bo widać ze dostępne sa rożne wersje tego zaworu

 

no i moze jakies zdjecie samego zaworka :)

Edytowane przez olin_zg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności