tadek.pl Zgłoś #21 Napisano 9 Czerwca 2011 A jak przeszliście przewodami czujników ze zderzaka do centralki? Jest jakiś fabryczny otwór czy trzeba gdzieś coś wiercić? Jeśli tak to gdzie najlepiej wiercić by szkód nie narobić? Chcę umieścić centralkę po prawej stronie bagażnika za tapicerką, jest tam taki spory otwór w stronę lampy tylnej, ale chyba nie da sie nim wejść do zderzaka. I jeszcze jedno pytanie, czy montując czujniki daliście rade bez rozbierania zderzaka czy trzeba go otworzyć? (B6 kombi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #22 Napisano 10 Czerwca 2011 Zarówno po prawej jak i lewej stronie pod zderzakiem (prawie na narożnikach) są duże gumowe okrągłe zaślepki, którymi oryginalnie idzie instalacja do czujników parkowania. Idealnie przechodzi się nią do przestrzeni pod boczkiem bagażnika. Zobacz załączone foto. Do założenia czujników trzeba zdjąć zderzak - nie ma sensu męczyć się z założonym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadek.pl Zgłoś #23 Napisano 10 Czerwca 2011 Fedwo dziękuje za szybką odpowiedź. Trochę się obawiam zdejmowania zderzaka, a mam po środku zderzaka u dołu "klapke" do haka i wydaje mi się że łatwo przez ten otwór manipulować przy przekładaniu czujników. Chyba, że się mylę. A jak zderzak się zdejmuje? pewnie trzeba zdjąć tylne światła - też nie wiem jak zdjąć. W zestawie czujników mam takie podkładki kontowe, czy trzeba je stosować, czy działa to bez tych plasticzków? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #24 Napisano 10 Czerwca 2011 (edytowane) Odnośnie podkładek kątowych - ja wcześniej miałem założone czujniki Valeo i nie musiałem stosować podkładek. Powierzchnia zderzaka w kombi jest praktycznie pionowa i nie było potrzeby poprzed podkładki korygowania ułożenia czujników tak aby "patrzyły" w poziomie. Co do zdejmowania zderzaka (było na forum, ale szybko co nieco napiszę)- w pierwszej kolejności należy zdjąć lampy. Aby to zrobić należy zdjąć odblaski po otwarciu klapy, pod nimi są plastikowe nakrętki, które muszą zostać odkręcone). Następnie należy odsunąć lampę na zewnątrsz, aby uwolnić ją z "zatrzasku" którym przymocowana jest do błotnika. Dalej już z górki: odkręcić wkręty od spodu, zdjąć chlapacze. Jeśli dobrze pamiętam, to na samym narożniku zderzaka, nad chlapaczem jest jeszcze kołeczek do wyjęcia. Trzeba wyciągnąć jego środkowy "trzpień", który rozpycha kołeczek i wszystko ładnie się da uwolnić. Na końcu zderzak ściągamy z prowadnic delikatnie zsuwając go do tyłu. Powodzenia! Gdyby co - zawsze można nacisnąć 'pomógł':dobrze Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez Fedwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadek.pl Zgłoś #25 Napisano 10 Czerwca 2011 No to kończę pracę i zabieram się za zdejmowanie zderzaka. Mam czujniki BS-415 w instrukcji napisano : by skrajne lewy i prawy montować mniejwiecej 9-15cm od krawędzi zewnętrznej zderzaka - zalecane 11cm, dalej mierzymy odległość miedzy tymi dwoma skrajnymi czujnikami i w stosunku 0,3 - 0,4 - 0,3 - w miejsce "-" wstawiamy czujnik. Poglądowo na zderzakach Passata z oryginalnym czujnikami wygląda na oko że jest inaczej. Trzymać się tego z instrukcji czy jakieś inne odległości stosować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #26 Napisano 11 Czerwca 2011 (edytowane) z tego co pamiętam, to po zdjęciu zderzaka od wewnętrznej strony będą zaznaczone miejsca, w których powinny być zamontowane czujniki. Tak mocowałem kiedyś Valeo. Czy będzie to zbieżne z wytycznymi dotyczącymi Twoich czujników - ciężko powiedzieć. Przed zdjęciem zderzaka zaznacz np. mazakiem miejsca zgodne z instrukcją Twoich czujników i po zdjęciu porównaj z miejscami zaznaczonymi od wewnątrz przez VW. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez Fedwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #27 Napisano 12 Czerwca 2011 Daj znać ja zamontujesz, bardzo ciekawi mnie cała elektryka podłączenia czujników, ja mam już kupione wiązki, pewnie niedługo też się za to wezmę. Zderzaki od wewnątrz mają oznaczenia, grill do wymiany, lub dziury wiertłem stożkowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadek.pl Zgłoś #28 Napisano 12 Czerwca 2011 Zamontowałem:) - czujniki do tylnego zderzaka. Centralka za prawą tapicerką bagażnika, podpiąłem + w prawym tylnym słupku, wstawiłem tam też bezpiecznik w razie czego. Wyświetlacz w podsufitce, kabelek wychodzi przez lampkę bagażnika. Wiązki do czujników puściłem otworem który wskazał mi Fedwo czyli fabrycznym otworem na wysokości lampy tylnej. Użyłem do tego pilota-rurki plastikowej przeciągnąłem wszystkie 4 czujniki od klapki haka przez ten otwór do centralki. Otworki w zderzaku wywierciłem załączonym wiertłem i poprzekładałem czujniczki, nie stosując tych plastikowych pierścieni na czujniki. Zderzaka nie ściągnąłem gdyż po 2 minutach walki z odblaskiem nadal siedział i ani drgnął - nie mogłem dłużej czekać po wstępnych testach czujniki działają bezbłędnie. Nabrałem chęci na zmianę głośników w drzwiach przednich na np. AUDITOR RIP-165S RIP lub Morel maximo 6 1/2" czyli tweetery, midbasy i zwrotnice.Macie doświadczenie w rozbieraniu przednich drzwi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #29 Napisano 13 Czerwca 2011 Nabrałem chęci na zmianę głośników w drzwiach przednich na np.AUDITOR RIP-165S RIP lub Morel maximo 6 1/2" czyli tweetery, midbasy i zwrotnice.Macie doświadczenie w rozbieraniu przednich drzwi ? tutaj link masz opisane wraz z foto jak zdjąć tapicerkę przednich drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubapigora Zgłoś #30 Napisano 15 Sierpnia 2011 A czy ktoś z Dolnego Śląska zna może jakąś firmę, która założy takie czujniki w moim b6 (nie ASO)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #31 Napisano 15 Sierpnia 2011 A czy ktoś z Dolnego Śląska zna może jakąś firmę, która założy takie czujniki w moim b6 (nie ASO)? Mówisz o oryginalnych do przodu i tyłu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #32 Napisano 15 Sierpnia 2011 Odnośnie podkładek kontowych - ja wcześniej miałem założone czujniki Valeo i nie musiałem stosować podkładek. Wojciech posłuchaj, jak Ci sie spisywały te czujniki?? mam zamiar wstawić i nie wiem co wybrać a oryginały strasznie drogie są - może mi coś polecisz?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość goldi29 Zgłoś #33 Napisano 16 Sierpnia 2011 witam serdecznie proszę o pomoc jak zamontować czujniki cofania w b6 sedan z 2006 r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #34 Napisano 16 Sierpnia 2011 witam serdecznie proszę o pomoc jak zamontować czujniki cofania w b6 sedan z 2006 r Przyłączam się do prośby Roberta....Robert jakie instalujesz czujniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommek Zgłoś #35 Napisano 16 Sierpnia 2011 Wojciech posłuchaj, jak Ci sie spisywały te czujniki?? mam zamiar wstawić i nie wiem co wybrać a oryginały strasznie drogie są - może mi coś polecisz?? Co prawda pytanie nie było skierowane do mnie, ale mam je u siebie zainstalowane. Moje Valeo działają OK, ale pod warunkiem że są suche. Po myjni lub po deszczu czasami wariują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #36 Napisano 16 Sierpnia 2011 Co prawda pytanie nie było skierowane do mnie, ale mam je u siebie zainstalowane. Moje Valeo działają OK, ale pod warunkiem że są suche. Po myjni lub po deszczu czasami wariują. właśnie nad nimi się zastanawiałem ale były różne opinie na ich temat i nie wiem czy je wziąć czy jakieś inne...Podobno są dobre Steelmate PTS400M5?! ma ktoś doświadczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #37 Napisano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) Wojciech posłuchaj, jak Ci sie spisywały te czujniki?? mam zamiar wstawić i nie wiem co wybrać a oryginały strasznie drogie są - może mi coś polecisz?? Sorry, że tak póżno odpowiadam, ale mam ograniczony dostęp do kompa. Valeo - tak jak wcześniej pisałem założyłem do passata b6 oraz do dwóch VW Jetta. Najstarsze (w Jetta mojej mamy) mają już 3,5 roku i nic się nie dzieje. Zawilgocenia też nie wpływają na działanie. Miałem wcześniej w Oplu Zafirze czujniki 'no name' z wyświetlaczem za ok. 150-180zł i masakra. Fałszywe wskazania, zwłaszcza gdy było mokro. Problem powtórzył się jak założyłem podobnego typu zestaw u mojego teścia (Opel Corsa) - to samo, masakra, czasami szaleją zupełnie bez powodu. Dlatego polecam Valeo - działają jak należy, pomalowałem je i farba cały czas jest na swoim miejscu pomimo mycia na myjkach ciśnieniowych. Osobiście preferuję rozwiązania fabryczne, dlatego w swoim pasku zmieniłem Valeo na PDC, a póżniej na OPS:-) Edytowane 22 Sierpnia 2011 przez Fedwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #38 Napisano 19 Sierpnia 2011 Witam, może któryś z kolegów ma schemat pinów do oryginalnego modułu PDC. Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chrzanu Zgłoś #39 Napisano 29 Sierpnia 2011 Kolego z tego co wiem Valeo są dwa rodzaje: z możliwością malowania i bez, czarne. Napisz które malowałeś... te czarne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fedwo Zgłoś #40 Napisano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Kupowałem standardowe, czarne, nie przewidziane pierwotnie do malowania. Przed malowaniem delikatnie je zmatowiłem drobym papierem ściernym. Zastosowałem warstwę podkładu do tworzywa sztucznego i na koniec właściwy lakier. Lakieru bezbarwnego nie stosowałem aby nie doprowadzić do zbyt grubej warstwy farby. Tak przy okazji - wielkie dzięki dla kolegi Wojtka z Rybnika (Romeo9999) za pomoc w zamontowaniu oryginalnego PDC na przód! Wiertło, które mi pożyczył zapewniło 100% dokładność w dopasowaniu otworów w zderzaku do fabrycznych czujników! usunąłem ogłoszenie/Duży ok. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez Fedwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach