Skocz do zawartości
konmen

Jak konfigurować? Gdzie szukać? Autoalarm, centralny zamek i inne

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam wersję COMFORTLINE i mam pytanie o możliwość rozbudowania alarmu. Z tego co się zorientowałem to mam immobilizer, centralny zamek z funkcja ryglowania sterowany z pilota, na pewno blokadę kierownicy + to co już sam skonstruowałem ale nie mam czujników ruchu wewnątrz autka i tu wrócę do pytania: Czy można dołożyć np. czujnik mikrofalowy ewentualnie gdzie znajdę złącze zasilania dodatkowych czujników ? Bo samo zadziałanie czujnika przekieruję na krańcówki drzwi i alarm gotowy!!!

Zdążyłem się już zorientować, ale pewny nie jestem, że moduł alarmu jest w liczniku ale liczę na jakieś inne miejsce gdzie się podłączę.

I drugi problem - a właściwie kilka:

Czy jednak istnieje możliwość samemu bez ASO włączać i wyłączać

- dźwięk przy zazbrajaniu alarmu

- auto zamykanie centrala podczas jazdy

- otwieranie tylko drzwi kierowcy

- domykanie (otwieranie też by się przydało) szyb z pilota a nie tylko z klucza

i pewnie wiele innych o których jeszcze nie wiem

- pomóżcie proszę albo przynajmniej skierujcie gdzie trzeba (nie do ASO)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co rozpisywać... Fabryczny alarm to nie alarm i nie kombinuj z mikrofalą bo to po prostu strata Twojego czasu. Jeśli chcesz zabezpieczyć auto to kup centralkę (nie z allegro) wtedy będziesz mógł realizować to wszystko co napisałeś powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiego problemu (tych kilku) to wiekszosc mozna zrobic dzieki podlaczeniu VAGa do auta. Mozesz tam bezproblemowo włączać i wyłączać :

- dźwięk przy zazbrajaniu alarmu;

- auto zamykanie centrala podczas jazdy;

 

O otwieraniu samych drzwi kierowcy nie slyszalem- moze ktos o tym cos wie...

 

A co do otwierania i zamykania szyb z pilota to tez za pomoca VAGa ale to juz troszke trzeba miec wiedzy na ten temat. Wszystko opisane w dziale FAQ...

Pozdrawiam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adikjaw

wszystko da się zrobić po podpięciu VAG-a , poszukaj na forum wszystko jest opisane:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszystko da się zrobić po podpięciu VAG-a , poszukaj na forum wszystko jest opisane

 

Nie wszystko. Nie spotkałem się z kanałem w którym można ustawiać otwarcie drzwi kierowcy... W tym mdelu szybki sobie domknąć, poza tym niewiele. Druga sprawa to sensowność tej operacji jest wątpliwa jak dla mnie. Po co i dzwięk przy zazbrajaniu "alarmu" jak pierwszy lepszy pętak przy użyciu łamaka "alarm" ten rozbroi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wszystko. Nie spotkałem się z kanałem w którym można ustawiać otwarcie drzwi kierowcy...

Wiem że można i odsyłam do instrukcji obsługi str. 23

Druga sprawa to sensowność tej operacji jest wątpliwa jak dla mnie

Dla wygody ... dla wygody...

Po co i dzwięk przy zazbrajaniu "alarmu"

z lenistwa - nie trzeba się wpatrywać czy pilot zadziałał

...jak pierwszy lepszy pętak przy użyciu łamaka "alarm" ten rozbroi??

nie taki "pierwszy lepszy" znowu

Nie ma się co rozpisywać... Fabryczny alarm to nie alarm i nie kombinuj z mikrofalą bo to po prostu strata Twojego czasu

Dlaczego uważasz że to nie alarm - jest aż tak słaby???

Spodziewałem się odpowiedzi takich jak Adriana i Michała - dziękuję za nie serdecznie :ok: choć miałem cichą nadzieję ze mogę to poustawiać bez dodatkowego sprzętu:zdegustowany:

Apropo`s znacie kogoś w Toruniu kto mi może pomóc i nie zedrzeć - czyli nasuwa się dodatkowe pytanie - Ile taka usługa kosztuje? (chyba że jakiś kolega ma to w domu... ;))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

quote=konmen;385065]Wiem że można i odsyłam do instrukcji obsługi str. 23

 

VAG-a używam dość często i na serio nie spotkałem się z taka opcją. Nie żebym wszytkie rozumy pozjadał, ale z doświadczenia wiem, że jeśli nie jest to ogólnie znane to tymbardziej koledzy z ASO nie zaadopują Ci tego na bank ponieważ oni wiedzą ogólnie niewiele.

 

nie taki "pierwszy lepszy" znowu
[

 

Dokładnie pierwszy lepszy, który ma poziom inteligencji troszkę wyższy od szympansa. Zajmuje się alarmami od kilkunastu lat, raczej wiem co piszę w tym temacie. Ten "alarm" opiera się na sygnale z wkładki, więc każdy łamak go "rozbraja" i na nic wtedy mikrofala czy inne historie. Rozumien Twoje intencje, to co piszesz jest jak najbardziej zgodne z logiką, wyjście każdego czujnika, czy to mikrofali, ultradzwięków czy wstrząsu można tak skonfigurować aby imitowało zadziałanie krańcówki w zamku i uruchamiało alarm. Idea OK, ale to po prostu zupełnie nieskuteczne i dlatego to podważam. Na moje doświadczenie lepiej kupić centralę, która zarówno domknie Ci szyby jak i zabezpieczy wnętrze pojazdu a co najważniejsze- aby ją obejść nie wystarczy łamak. Koszt może nieco większy od adaptacji, ale zawsze to coś dodatkowego... W naszym kraju się trochę pozmieniało, ale przyznam szczerze, że nadal nie wyobrażam sobie passata stojącego pod blokiem tylko i wyłącznie z fabrycznym zabezpieczeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście stoi na "strzeżonym" no ale czasem gdzieś się trzeba ruszyć... choć już zamieszałem żeby nie odpalał od tak sobie:634: to mimo wszystko z tego co opisałeś muszę więcej namieszać :cool: . Idąc tym tropem to odpowiedz mi proszę czy mogę bezkarnie "zerwać" połączenie wkładek z rozbrajaniem alarmu tak aby robić to wyłącznie z pilota tzn czy jest za to odpowiedzialny konkretny przewód czy ma on (ten przewód) jeszcze inne zastosowania.

Widzę że muszę się mocno wgryźć w instalację elektryczną bo "ten" samochód sam nie zapala świateł mijania (mojej żony zapala - spadek po mnie) itp. itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idąc tym tropem to odpowiedz mi proszę czy mogę bezkarnie "zerwać" połączenie wkładek z rozbrajaniem alarmu tak aby robić to wyłącznie z pilota tzn czy jest za to odpowiedzialny konkretny przewód czy ma on (ten przewód) jeszcze inne zastosowania.

 

Oczywiście, możesz. Kabel ten znajdziesz pod boczkiem drzwi w wiązce biegnącej do siłownika. Kolor to czerwono zielony (lock) i czerwono niebieski (unlock). Przy okazji- podanie długiego impusu masy na czerwono zielony dociągnie Ci szyby. Pozostaje wtedy bagażnik oraz konieczność "mania" przy sobie drugiego kluczyka na wypadek awarii baterii w pilocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tnę czerwono-niebieski przy centralce i daję ukryty wyłącznik a zawsze mogę otworzyć kluczem, wyzwolić alarm, użyć ukrytego wyłącznika, zamknąć autko i otworzyć już normalnie z klucza rozbrajając alarm - dobrze dedukuję?

To jeszcze muszę znaleźć miejsce gdzie jednym cięciem załatwię trzy wkładki a zawsze będę mógł zamknąć autko z kluczyka i alarm się uzbroi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz cięcie czerwono niebieskiego to już kluczykiem nie otworzysz a jedynie pilotem. Podanie masy na ten kabel otwiera zamek, niepodanie i otwarcie drzwi włącza alarm. Co do cięć to MUSISZ je zrobić przy wkładkach. Nie ma w Twoim roczniku przy module komfortu kabla po przecięciu którego przestaja działać wszystkie wkładki. W drzwiach masz rodzaj mutipleksera, który komunikuje się z komfortem (masz go pod nogami kierowcy) cyfrowo. Brak tam analogowych sygnałów o krańcówkach itp, dlatego właśnie ze sterowaniem centralem trzeba wpinac się wewnątrz drzwi a nie np w przelot drzwi-słupek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zrobisz cięcie czerwono niebieskiego to już kluczykiem nie otworzysz a jedynie pilotem.

Trochę się obawiam że przecięcie odizoluje mi komunikację centrala-zamek i z pilota tylko rozbroję alarm a żeby otworzyć drzwi musiał bym z kluczyka... i jeżeli mam rację to wymyśliłem że użyję przekaźnika sterowanego masą od strony centralki, wtedy odetnę możliwość rozbrajania alarmu poprzez zamek a zostawię pełną władzę centrali - dobrze dedukuję?

jedyne co stracę to możliwość otwierania szyb kluczykiem - ale to akurat chcę przerzucić na pilota, a zamknąć szyby czy uzbroić alarm zawsze będę mógł też z zamka.

W drzwiach masz rodzaj mutipleksera, który komunikuje się z komfortem (masz go pod nogami kierowcy) cyfrowo.
Czyli jest mała szansa że znajdę (+) po uzbrojeniu alarmu??? choć myślałem już o diodzie w drzwiach ale nie wiem czy dostaje ona tylko impulsy czy to stałe 12V, choć impuls wystarczy żeby przekaźnik złapał... tylko cewka przekaźnika amperki podbiera...
Co do otwierania tylko drzwi kierowcy to ten link powinien Ci pomóc:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread...drzwi+kierowcy

czytałem ale brak mi testera VAG 1551:633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę się obawiam że przecięcie odizoluje mi komunikację centrala-zamek i z pilota tylko rozbroję alarm a żeby otworzyć drzwi musiał bym z kluczyka... i jeżeli mam rację to wymyśliłem że użyję przekaźnika sterowanego masą od strony centralki, wtedy odetnę możliwość rozbrajania alarmu poprzez zamek a zostawię pełną władzę centrali - dobrze dedukuję?

 

To cięcie uniemożliwi Ci jedynie otwarcie zamka kluczykiem/łamakiem. Pilot będzie działał bez zmian- sprawdzone.

 

Czyli jest mała szansa że znajdę (+) po uzbrojeniu alarmu??? choć myślałem już o diodzie w drzwiach ale nie wiem czy dostaje ona tylko impulsy czy to stałe 12V, choć impuls wystarczy żeby przekaźnik złapał... tylko cewka przekaźnika amperki podbiera...

Takich rzeczy jeszcze nie ćwiczyłem i nie wiem, czy złapiesz 12... na bank złapiesz impulsy z LED-a a jak to dasz na bazę tranzystora to i stycznik pociągnie a nie tylko przkaźnik prawda?:)

 

czytałem ale brak mi testera VAG 1551

 

To próbowałem niejednokrotnie, ale w AHU z tego roku nigdy mi się nie udało przekodować. Może pójdzie Ci lepiej-sprawdzić nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytałem ale brak mi testera VAG 1551:633:

 

Też nie mam testera vag 1551, robiłem to vag-comem i kabelkiem z allegro. Testowałem na poprzednim pasku z 99 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na bank złapiesz impulsy z LED-a a jak to dasz na bazę tranzystora to i stycznik pociągnie a nie tylko przekaźnik prawda?

napisałem w tym poście wiele rzeczy ale usunąłem to bo chyba mam rozwiązanie - jedno z prostszych - dwa przekaźniki bo nie wiem czy będę w stanie doobrać tranzystory i je odpowiednio zabezpieczyć. Jeden podaje stale (+) i przerywa go impuls otwierania zamka a drugi z podtrzymaniem załączany przez impuls zamykania zamka - no i uzyskuję (+) na czas zamykania samochodu. Jeszcze tylko muszę znaleźć krańcówki żeby podać na nie impuls z dodatkowego czujnika i głęboko zastanowić się jakiego rodzaju użyć czujnika - jakieś sugestie??? Edytowane przez konmen
bo chyba znalaz?em rozwi?zanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też nie mam testera vag 1551, robiłem to vag-comem i kabelkiem z allegro. Testowałem na poprzednim pasku z 99 roku.

W sumie ustawianie potrzebnych mi funkcji mogę potraktować jednorazowo więc pewnie skorzystam z czyjejś pomocy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności