cysiokysio Zgłoś #141 Napisano 14 Grudnia 2010 Powtarzałem ta czynnosc z 5 razy i niestety nic. I czy wina tkwic moze w tym czy jeszcze w czyms innym? Bo 6h dlubania przy wymianie nagrzewnicy a nie majac pewnosci to szkoda czasu niestety A temperatura silnika na wskażniku jest ok? Czy po rozgrzaniu silnika oba węże od nagrzewnicy są gorące? Nie zauważyłeś czasem kawałków gąpki wylatującej przez nawiewy? Jeżeli tak możliwe że masz klapy sterujące powietrzem do oklejenia. Możliwe jest też że wyskoczyła ci linka od sterowania ciepło-zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saint Zgłoś #142 Napisano 15 Grudnia 2010 Tem na wskazniku jest wlasnie nie tak bo skacze od hm 30 do 50 czasem do 70. Z nawiewu gabki wylatywaly juz od dawna w kawałkach. Oba węże są gorące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #143 Napisano 15 Grudnia 2010 A termostat wymieniałeś ? może nie dogrzewa sie w ogole silnik? A te gąbki to też nic dobrego bo mogły sie posypać z klapki ciepło/zimno wiec i tak jest do rozebrania cały układ tak jak byś nagrzewnicę wymieniał , w sumie jak sie trak rozbierze wszystko to już grzechem chyba było by jej nie wymienić zeby mieć spokój na pózniej juz.. no bynajmniej ja bym tak do tego podszedł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #144 Napisano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Z nawiewu gabki wylatywaly juz od dawna w kawałkach.Oba węże są gorące. no to wszystko jasne, miałem identycznie. Nadrzewnice masz ok (też płukałem) poleciała ci gąbka na klapach sterująca powietrzem. Da się to naprawić bez wyciągania deski, trzeba tylko zdemontować tunel doprowadzający powietrze. Opis masz bodajże w postach od 64 do 74 Jeżeli: - zamiast ciepłego powietrza leci tylko letnie - przewody prowadzące płyn z/do nagrzewnicy na rozgrzanym silniku są ciepłe - zauważyliśmy kawałki gąbki wylatujące z nawiewu - nie mamy wycieku płynu chłodniczego w kabinie to przyczyną kiepskiego grzania są: Cytat: "Napisał henryk1112 -WAŻNE !!! upewnijcie się czy na wewnętrznej klapie z blachy ocynkowanej z otworami znajduje się gąbka uszczelniająca (na całej pow. blachy) -pełni ona b.ważną funkcję i brak jej prowadzi do mieszania się cipłego powietrz z zimnym i kiepskim efektem grzew czym!!!" Naprawa tych klap mi zajęła mi dwie godziny. Potrzebne narzędzia to: - płaski i krzyżakowy śrubokręt - klucz 13 Potrzebne materiały to: -klej butapren lub podobny -pianka pod panele lub na przykład jakiś materiał który kiepsko przepuszcza powietrze (ja początkowo miałem użyć jeansu ze starych spodni:p) Opis prac: - odkręcić 4 wkręty trzymające półkę pod schowkiem i ją wyjąć - odkręcić 3 wkręty trzymające schowek i go wyjąć odpinając lampkę od oświetlenia - zdemontować piankę osłaniającą tunel nawiewu - odkręcić wkręt podtrzymujący nawiew na nogi - zdemontować linkę z dźwigienki regulującej siłę nawiewu - odłączyć i wyjąć wentylator - podważając płaskim śrubokrętem zdjąć 6 szt zapinek łączących tunel doprowadzający powietrze z komorą rozdzielającą to powietrze - otworzyć maskę' date=' odchylić plastik osłaniający sitko wlotu powietrza, wyjąć dwie zawleczki i jedną sprężynę trzymającą to sitko, wyjąć sitko i odkręcić te dwie śrubki(klucz 13) na które wysuniete były zawleczki. - odłączyć przewody na tunelu doprowadzającym powietrze - wyjąć tunel doprowadzający powietrze W chwili tej mamy dostęp to klap sterujących ruchem powietrza, możemy sobie odmierzyć i wyciąć odpowiednią ilość materiału. Usuwamy resztki gąbki z klap. Smarujemy materiał klejem i przyklejamy go do klap. Ja je obkleiłem z dwóch stron. Jak zajrzymy głebiej trochę w lewo to widać także klapę od przekierowywania powietrza na panel środkowy u mnie też nie było na niej gąbki więc i ją też obkleiłem. Po podklejeniu składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się cieplutkim powietrzem. [/quote'] Edytowane 16 Grudnia 2010 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saint Zgłoś #145 Napisano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Termostat jest nowy. Hmm to mysle ze warto pierw spróbować te gabki skoro miałes taka samą sytuacje.W zasadzie moze i tak jest poniewaz jak jade szybciej to to powietrze staje sie takie "jak by sie mieszało" Dam znac po weekendzie.Czy pomogło:) A jeszcze pytanie co do tego "Napisał henryk1112 -WAŻNE !!! upewnijcie się czy na wewnętrznej klapie z blachy ocynkowanej z otworami znajduje się gąbka uszczelniająca (na całej pow. blachy) -pełni ona b.ważną funkcję i brak jej prowadzi do mieszania się cipłego powietrz z zimnym i kiepskim efektem grzew czym!!!" To sie dopiero da sprawdzic jak rozbiorę juz to co mam rozebrac ? i o która ta blache chodzi ? (Sory ale jestem ciut zielony w tej dziedzinie) Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Saint Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irekpassat1 Zgłoś #146 Napisano 16 Grudnia 2010 Hejka mam taki problem iz przy mrozie -16st. mam problem zapalic swojego paska.wymienione swiece zarowe(na berg) wszystkie filtry wyregulowany i wag kom nic nie pokazuje.jak juz go po długim(ele naprawde po długim) kręceniu zapali to na śniegu czarna plama sadzy i po tem jak go zgasze to pali na dotyk.proszę o podpowiedz dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #147 Napisano 16 Grudnia 2010 To sie dopiero da sprawdzic jak rozbiorę juz to co mam rozebrac ? i o która ta blache chodzi ? (Sory ale jestem ciut zielony w tej dziedzinie) to są właśnie te klapy i jedną z nich(odpowiedzialną za ciepło zimno) zobaczysz jak zdejmiesz tunel. Są widoczne na 3 zdjęciu w poście 120. Jak są nowe to pokryte są taką gąbką. Nie wiem po co Niemcy zrobili w tych blachach dziury a potem je zaklejali jakąś gównianą gąbką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saint Zgłoś #148 Napisano 17 Grudnia 2010 Cysio pytanko do Ciebie. http://img824.imageshack.us/i/klapy.jpg/ To sa klapy ? i te kola w tych klapach musze pianka zakleic tak ?(wszystkie te koła pozaklejac?) i poskladac to do kupy ? Jutro biore sie za robote tylko jeszcze musze to wiedziec . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #149 Napisano 17 Grudnia 2010 Nie jestem sysiek, ale jak mogę, to Ci odpowiem tak - to są te klapy. I na całą powierzchnię ponaklejaj pianki/gąbki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #150 Napisano 17 Grudnia 2010 tak - to są te klapy. I na całą powierzchnię ponaklejaj pianki/gąbki. Jest tak jak nie sysiek napisał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Saint Zgłoś #151 Napisano 20 Grudnia 2010 (edytowane) Witam. Jestescie wielcy. Zatkałem klapy taśmą i jest gitara !! Jedyny prblem mialem nie wyjołem tej ndrugiej klapy poniewaz nie wiedziałem jak i jest tak o na odwal sie poklejona ale w sumie to 1h roboty to mze jak ktos mi wytlumaczy ladnie jak wyjac ta klape srodkowa to moze sie pbawie na nowo. Dziekuje P.S. http://img440.imageshack.us/img440/7903/klapy.jpg ta klapa ktora jest na zolto nie potrafilem jej wyjąc nie wiem jak. Moze pomoc mała? A tak wogole to tej na zielono wogole nie widzialem hmm w ktorym ona miejscu ? Bo kurde chce juz to zrobic na dobre i planuje sobie w srode rozebrac jeszcze raz bo fajna zabawa tylko potrzebuje waszej pomocy. Edytowane 21 Grudnia 2010 przez Saint Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #152 Napisano 22 Grudnia 2010 ta klapa ktora jest na zolto nie potrafilem jej wyjąc nie wiem jak. Moze pomoc mała?A tak wogole to tej na zielono wogole nie widzialem hmm w ktorym ona miejscu ? Bo kurde chce juz to zrobic na dobre i planuje sobie w srode rozebrac jeszcze raz bo fajna zabawa tylko potrzebuje waszej pomocy. Ja nie wyciągałem tych klap. Okleiłem je przez otwór w obudowie i też okleiłem tylko te dwie. Ta trzecia klapa jest w górnej części tej obudowy i chyba rozdziela powietrze nawiew na szybę a nawiew na środek. U mnie nie było potrzeby dobierania się do niej bo sterowanie nawiewu szyba/środek/nogi działało poprawnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #153 Napisano 28 Grudnia 2010 gdzie szukać przyczyny, gdy zamiast ciepłego powietrza jest letnie a silnik ma 90 stopni .. pompa wody nowa, termostat nowy.. gdy obroty auta nie przekraczaja 2 tys to z nawiewów leci bardzo letnie powietrze, ale gdy dodamy gazu tak na 3 tys przez około 5-10 sek zaczyna lecieć cieplutkie powietrze.. czy to oznacza że nagrzewnicza jest zatkana ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #154 Napisano 29 Grudnia 2010 Najprawdopodobniej awaria linki ciepłe/zimne. Musisz wytargać panel i oblookać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #155 Napisano 29 Grudnia 2010 Najprawdopodobniej awaria linki ciepłe/zimne. Musisz wytargać panel i oblookać. tyle ze gdy dam na zimne to daje zimne i nie ma z tym problemu .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #156 Napisano 29 Grudnia 2010 No właśnie o to chodzi, że linka stoi w pozycji "zimne", ew. lekko tylko uchyla na "ciepłe". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzybek141 Zgłoś #157 Napisano 29 Grudnia 2010 (edytowane) Ale pisze przeciez ze jak da gazu to leci cieplejsze... ja po wymianie nagrzewnicy mam teraz bardzo dobre ogrzewanie i na wolnych obrotach ale np. jak przy^&^%dole mu (lubie to określenie) to aż bucha ciepłymi wiec możliwe że coś z obiegiem płynu masz bo skoro leci cieplutkie po przegazówie to klapka kieruje strumien powietrza... Ja u siebie w lato jak bede rozrząd wymieniał to i pompe chyba wymienie.. A wracając do problemu adriana to jak bedziesz sie zabierał za wymiane to klapki sprawdz czy gąbka jest na nich ok, i linki a raczej mocowania pancerzy przy panelu sterowania czesto są połamane ze "starości" teraz po wymianie jestem zdania że nawet lepiej sobie w lato wymienić nagrzewnice i poobklejac klapki i porobić all na tip top żeby nie było później ździwka w zime . Edytowane 29 Grudnia 2010 przez grzybek141 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #158 Napisano 29 Grudnia 2010 tyle ze pompe wody mam nowa .. Jest mozliwe że klapka sie nie otwiera do konca jak pokrętło chodzi jak marzenie ? i jak zdemontowac ten panel z pokrętłami ? linki trzeba odczepić czy jak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MlodyS53 Zgłoś #159 Napisano 29 Grudnia 2010 Tak jest możliwość. Pokrętło chodzi jak marzenie ale uchwyt lunki przy panelu sterowania się ułamał i linka chodzi luźno w powietrzu, przez co nie ma oporów i pokrętło chodzi idealnie a co za tym idzie klapka od sterowania powietrza otwiera się tylko troszkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emenek Zgłoś #160 Napisano 29 Grudnia 2010 Dzieki Kolego .. własnie o tym samym myslałem .. a jak sciagnąc ten panel ? zeby sie zbytnio nie namęczyc.. ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach