Gość yonek Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2008 Witam. Mam dziwny problem. Jak wlacze w aucie cieply nawiew to zaczynaja zachodzic mi szyby i czuje dziwny smrod. Jesli jezdze na zimnym nawiewie jest OK. Jesli cieplo puszcze przez klime problem zachodzenia szyb znika a smrod jest duzo mniejszy. Co mam o tym myslec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #2 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) Kiedy ostatnio robiłeś przegląd klimy?Może trzeba wymienić filtr kabinowy przy podszybiu?. Edytowane 11 Listopada 2008 przez grze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #3 Napisano 11 Listopada 2008 sprawdź filtr kabinowy,może jest zasyfiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2008 odgrzybić klimę !!! i radzę to zrobić szybko i bardzo precyzyjnie bo niedlugo Ci zaczną grzybki przez kratki nawiewów wychodzić oczywiście filtr przeciwpylkowy też wymień. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #5 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) Może nagrzewnica puszcza? Czuć taki słodkawy zapach? Nie ubywa płynu chłodniczego? Pozdrawiam! Edytowane 11 Listopada 2008 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość yonek Zgłoś #6 Napisano 11 Listopada 2008 Filtr wymieniany ostatnio trzykrotnie, probowalem nawet jazdy bez. KLima odgrzybiona. Zastanawialem sie nad nagrzewnica ale nie ubywa mi plynu wiec sam nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #7 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) I ja nie wiem Ale objawy jak dla mnie typowe dla nagrzewnicy (tym bardziej ze filtr kabinowy wymieniałeś więc to odpada) Jak jedziesz z klimą, to powietrze jest bardziej suche, miesza się z ciepłym i objawy są troche słabsze. Nie wiem jak w B5, ale w B3/B4 w bagażniku są takie otwory (z każdej strony w schowkach) które mogą być jakoś zapchane, przez co powietrze nie moze uciekać z auta i też może to być przyczyną parowania. Pozdrawiam! Edytowane 11 Listopada 2008 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 11 Listopada 2008 Nie wiem jak w B5, ale w B3/B4 w bagażniku są takie otwory (z każdej strony w schowkach) które mogą być jakoś zapchane, przez co powietrze nie moze uciekać z auta i też może to być przyczyną parowania. Pozdrawiam! W B5 również są w sedanie i variancie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #9 Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) Koledzy, pomóżcie, bo mam podobny problem Z tym, że ja jak puszczę dmuchawę/klimę ciepły/zimny nawiew to szyby mi strasznie parują, a z nawiewów leci biały, śmierdzący grzybem/spalenizną dym/para. Na dodatek ubyło mi litr płynu chłodniczego . Kolega powiedział, że może być filtr do wymiany (co mam zamiar zrobić dzisiaj) i uszczelka pod głowicą. Macie jeszcze jakieś pomysły, co sprawdzić, żeby wiedzieć dokładnie? Zapomniałem dodać: rano słychać bulgotanie dochodzące z prawej strony, a po zgaszeniu silnika w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychać świszczenie podobne do gotującej się wody... Edytowane 15 Grudnia 2008 przez lunat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #10 Napisano 15 Grudnia 2008 Koledzy, pomóżcie, bo mam podobny problem Z tym, że ja jak puszczę dmuchawę/klimę ciepły/zimny nawiew to szyby mi strasznie parują, a z nawiewów leci biały, śmierdzący grzybem/spalenizną dym/para. Na dodatek ubyło mi litr płynu chłodniczego . Kolega powiedział, że może być filtr do wymiany (co mam zamiar zrobić dzisiaj) i uszczelka pod głowicą. Macie jeszcze jakieś pomysły, co sprawdzić, żeby wiedzieć dokładnie? Zapomniałem dodać: rano słychać bulgotanie dochodzące z prawej strony, a po zgaszeniu silnika w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychać świszczenie podobne do gotującej się wody... Sam znalazłeś odpowiedź... Sprawdź czy nie przybyło Ci Oleju (czy nie ma płynu w oleju) Ale wydaje mi się że nagrzewnica... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #11 Napisano 15 Grudnia 2008 Oleju raczej nie przybyło, na bagnecie nadal jest czarny i nie widać śladów płynu chłodniczego. Czyli uważasz że uszczelka pod głowicą i nagrzewnica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #12 Napisano 15 Grudnia 2008 Ale wydaje mi się że nagrzewnica... tez tak mi sie wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpciak Zgłoś #13 Napisano 15 Grudnia 2008 W B5 również są w sedanie i variancie. JurekW... moglbym Cie prosic o dokladniejsze wytlumaczenie w ktorym miejscu sa te otwory w B5 wersji sedan? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #14 Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) Filtr wymieniany ostatnio trzykrotnie, probowalem nawet jazdy bez. KLima odgrzybiona. Zastanawialem sie nad nagrzewnica ale nie ubywa mi plynu wiec sam nie wiem Może było kiedyś palone w aucie dlatego czuć ten smród... Koledzy, pomóżcie, bo mam podobny problem Z tym, że ja jak puszczę dmuchawę/klimę ciepły/zimny nawiew to szyby mi strasznie parują, a z nawiewów leci biały, śmierdzący grzybem/spalenizną dym/para. Na dodatek ubyło mi litr płynu chłodniczego . Kolega powiedział, że może być filtr do wymiany (co mam zamiar zrobić dzisiaj) i uszczelka pod głowicą. Macie jeszcze jakieś pomysły, co sprawdzić, żeby wiedzieć dokładnie? Zapomniałem dodać: rano słychać bulgotanie dochodzące z prawej strony, a po zgaszeniu silnika w okolicy filtra przeciwpyłkowego słychać świszczenie podobne do gotującej się wody... Hmmm teraz tak analizuje no i... masz, climatronik?? ale jeśli ubywa Ci płynu ze zbiorniczka to musi gdzieś się wydostawać.... sprawdź czy nie masz nigdzie wycieków płynu (chłodnica, przewody itp.) Powietrze które wydobywa sie z nawiewów, jest wilgotne czy suche? Ten smród nie przypomina spalin? Bulgotanie może oznaczać albo zapowietrzony układ... albo dziurę gdzieś w układzie... albo wywaliłu uszczelkę pod głowicą... Edytowane 15 Grudnia 2008 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #15 Napisano 15 Grudnia 2008 Ostatnie dni też co o dziwo zauważyłem,że podczas rozgrzewania silnika z kratek(przy wianiu ciepłym powietrzem) czuje bardzo delikatnie jakby izolacja się gdzieś paliła.Żaden dym,smrud się nie wydobywa.Po rozgrzaniu się silnika zapach przechodzi i normalnie pachnie.Ja stawiam u siebie na filtr przeciwpyłkowy lub nie dokładne odgrzybienie w lato ,bo raczej izolacja jakby się spaliła to coś przestałoby chodzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #16 Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) jarucki, tak mam climatronica. Nie zauważyłem żadnych wycieków. Na dodatek zrobiłem parę testów na sprawdzenie czy to nie uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku nie robią się bąbelki powietrza i nie kopci na biało. Jedyne co zostało odkryte to to, że na dywaniki przecieka płyn chłodniczy (od strony pasażera). Raczej nie sprawdzałem czy powietrze wydobywające się z nawiewów jest suche czy wilgotne... wiem tylko, że jak puszcze na ciepłe to jakby parowało/dymiało i wszystkie szyby stają się całkowicie nieprzejrzyste... Chyba jednak nagrzewnica ;-( Edytowane 15 Grudnia 2008 przez lunat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #17 Napisano 16 Grudnia 2008 jarucki, tak mam climatronica. Nie zauważyłem żadnych wycieków. Na dodatek zrobiłem parę testów na sprawdzenie czy to nie uszczelka pod głowicą. W zbiorniczku nie robią się bąbelki powietrza i nie kopci na biało. Jedyne co zostało odkryte to to, że na dywaniki przecieka płyn chłodniczy (od strony pasażera). Raczej nie sprawdzałem czy powietrze wydobywające się z nawiewów jest suche czy wilgotne... wiem tylko, że jak puszcze na ciepłe to jakby parowało/dymiało i wszystkie szyby stają się całkowicie nieprzejrzyste... Chyba jednak nagrzewnica ;-( Skoro, wedle testów uszczelka jest OKI, brak Wycieków w komorze silnika... a sam podkreślasz że: Jedyne co zostało odkryte to to, że na dywaniki przecieka płyn chłodniczy (od strony pasażera) To jeszcze sobie sprawdź czy woda nie idzie z okolic akumulatora/filtru przeciwpyłkowego (czy poprostu nie stoi tam woda i nie pcha się do auta - wątpię, ale...). W przeciwnym razie zakres poszukiwań skraca się do nagrzewnicy... wiem tylko, że jak puszcze na ciepłe to jakby parowało/dymiało i wszystkie szyby stają się całkowicie nieprzejrzyste... No to z opowieści wynika że masz jeżdżącą saunę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #18 Napisano 16 Grudnia 2008 No to z opowieści wynika że masz jeżdżącą saunę No dokładnie to określiłeś Aczkolwiek boję się tej wymiany okrutnie... Mechanik musi ściągnąć całą deskę, więc pewnie przy okazji parę kolejnych rzeczy zepsuje :633: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Konrados Zgłoś #19 Napisano 16 Grudnia 2008 Jedno co dodam od siebie. Nową nagrzewnicę przez zamontowaniem sprawdz pod względem szczelności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lunat Zgłoś #20 Napisano 16 Grudnia 2008 Ja się za to brał nie będę, jak mechanik coś spieprzy to on będzie reperował potem :-) Aha i dzięki za pomoc wszystkim :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach