herrkacu Zgłoś #1 Napisano 8 Listopada 2008 Witam, mam problem, posiadam nowe felgi do mojego bruma, i tu caly problem gdy skrecam lekko ocieraja, moja bryczka passat b4 vr6, Felgi 17" oponki 215x45x17 et40 (dodam ze oponek nie kupowalem, byly gratis do felg, i od tutuaj problem, czy jak zmienie przod opony na 205x40x17 czy wtedy bedzie w porzadku?? Czy jakies inne bajery musze zastosowac, dodam ze zbyt wiele miejsca nie pozostalo jak zalozylem fele: od tutaj zdjecie zamieszcze, http://img247.imageshack.us/my.php?image=08112008505vc2.jpg czekam na propozycje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrcoffee Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2008 Szukaj na forum znajdziesz jak odpowiednio dobrać opony do felg. Zresztą te koła są zdecydowanie za duże. Zmiana opon napewno coś da tylko, że jeśli zmienisz tylko przednie opony to Pasek "poleci" troszke na przód. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #3 Napisano 8 Listopada 2008 Szukaj na forum znajdziesz jak odpowiednio dobrać opony do felg. Zresztą te koła są zdecydowanie za duże. Zmiana opon napewno coś da tylko, że jeśli zmienisz tylko przednie opony to Pasek "poleci" troszke na przód.Pzdr juz sporo przewalilem na forum, i narazie z negatywnym skutkiem, stad moj post... duze? nie wydaje mi sie, potrzebuje jedynie pomyslu jak wydobyc troszke przestrzeni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 8 Listopada 2008 Ja miałem w B4 225/45/17 i tarło na hopkach, założyłem 215/40/17 i już nic nie tarło. Albo zmień opony albo trzeba klepać nadkola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrcoffee Zgłoś #5 Napisano 8 Listopada 2008 Jesli masz zwykłe zawieszenie to duże. Na allegro był B3 co miał nawet 18" 215/35 więc wszystko sie da. Dystanse na przód też pomogą bo ET masz troszke słabe. PS: Ładne te fele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #6 Napisano 8 Listopada 2008 Jesli masz zwykłe zawieszenie to duże. Na allegro był B3 co miał nawet 18" 215/35 więc wszystko sie da. Dystanse na przód też pomogą bo ET masz troszke słabe. PS: Ładne te fele Sugerujesz, ze gdyby zmienic zawiesznie, pomolgloby?? nie wydaje mi sie... a jesli chodzi o dystanse to jak to sie ma?? raczej bardziej na zewnatrz wypchnie? nie myle sie? a nie o to chodzi, chodzi o to by zrobic troszke przestrzeni pomiedzy oponka nadkolem, ale jak? PS: Ładne te fele dziekuje, dzisiaj swiezo zakupione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrcoffee Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2008 Dystanse zakładasz wtedy gdy obciera od środka. Po prostu zmień opony na mniejsze i będzie git! Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2008 Po prostu zmień opony na mniejsze i będzie git!Pzdr mam rozumiec 205x40 tak ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2008 205 nie założysz na felgę 17'' są za wąskie, auto będzie pływać. Już 215 wydaje mi się że jest na granicy ... 225 optymalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrcoffee Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2008 Powinny styknąć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2008 (edytowane) Zmniejsz profil opony i szerokość i będzie dobrze Gwint też by tu dużo pomógł Edytowane 8 Listopada 2008 przez zdun_VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2008 jesli nie zmieniac z 215 na 205 to zmienic tylko 45 na 40 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #13 Napisano 8 Listopada 2008 jesli nie zmieniac z 215 na 205 to zmienic tylko 45 na 40 ?? ciężko złoty środek znaleźć moim zdaniem ... Jak podlecisz do jakiejkolwiek wulkanizacji poważnej to powinni chyba odradzić montaż 205 na felgę 17'' a profil 40mm da Ci w prezencie uraz kręgosłupa (polskie drogi) ale czego się nie robi dla wyglądu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2008 ciężko złoty środek znaleźć moim zdaniem ... Jak podlecisz do jakiejkolwiek wulkanizacji poważnej to powinni chyba odradzić montaż 205 na felgę 17'' a profil 40mm da Ci w prezencie uraz kręgosłupa (polskie drogi) ale czego się nie robi dla wyglądu Polskie drogi mi nie straszne, poniewaz jezdze w Anglii... poki co... Gdybym mial polska wulkanizacje to bym podjechal i zapytal. moj kolega posiada 205 na 17" i jakos nie narzeka, wiec moze podpowiedz od czego to zalezy?? A i jakbym zmienial to sam przod wystarczy ? bo z tylem nie mam zadnych problemow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #15 Napisano 8 Listopada 2008 zależy to od szerokości felgi i opony ale niestety nie dysponuje fachowymi zestawieniami rozmiarów (może google ma ) na jutro mogę mieć rzetelne info bo mam kolegę wulkanizatora na szeroką felgę z reguły nie można zakładać wąskiej opony (mimo że fizycznie się da to zrobić czyt. wejdzie i się będzie trzymać) ale przy takiej konfiguracji przy szybszej jeździe na pierwszym lepszym zakręcie oponka będzie poddana bardzo dużym przeciążeniom bocznym ("rozlezione" boki opony na feldze) a tym samym auto będzie "pływać" i opona może przy dynamicznej jeździe po prostu spaść z felgi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #16 Napisano 8 Listopada 2008 Czytałeś co napisałem w poście wyżej ? Po co klepać posty skoro napisałem co Ci pomoże....sprawdzone na moim B4 na seryjnym zawieszeniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2008 zależy to od szerokości felgi i opony ale niestety nie dysponuje fachowymi zestawieniami rozmiarów (może google ma ) na jutro mogę mieć rzetelne info bo mam kolegę wulkanizatora na szeroką felgę z reguły nie można zakładać wąskiej opony (mimo że fizycznie się da to zrobić czyt. wejdzie i się będzie trzymać) ale przy takiej konfiguracji przy szybszej jeździe na pierwszym lepszym zakręcie oponka będzie poddana bardzo dużym przeciążeniom bocznym ("rozlezione" boki opony na feldze) a tym samym auto będzie "pływać" i opona może przy dynamicznej jeździe po prostu spaść z felgi. Gdybys sie mogl dowiedziec bylbym wdzieczny, dokladne info o feldze: 17" 7.5j, i jakby byla jakas inna opcja, to co twoj kolega by proponowal Odwdziecze sie napewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #18 Napisano 8 Listopada 2008 Ja 215 miałem na feldze 8j szerokości i było idealnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek_krakow Zgłoś #19 Napisano 8 Listopada 2008 Ja mam letnie felgi 17" i na 7,5" szerokie i mam opony 215/40 i zawieszenie seria i jest lux. Nic nie obciera. A co do tego że opona 205 nie wejdzie na felge 17" to ja sie spytam co to ma do rzeczy?215 to szerokośc opony więc chyba logiczne że powinno chodzić o szerokośc felgi. Wcześniej w golfie miałem opony 215 naciągnięte na felgi 9" szerokie i też dało rade. Zobacz sobie na forum cultstyle i wszystko Ci się wyjaśni. Tam dopiero goście mają ponaciągane opony na felgi bo tak im się podoba. A skoro ktoś zakłada felgi 17" do passata B4 to raczej własnie na wyglądzie zależu mu najbadziej. A tak poza tym do założyciela tematu: bardzo ładne felgi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herrkacu Zgłoś #20 Napisano 8 Listopada 2008 czyli kolego mowisz ze przy 40 bedzie wszystko dobrze?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach