Marko Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2008 nie chcę przeciążyć lub uszkodzić moje autko jaki jest maksymalny udzwig bagaźnika dachowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plastikbiker Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2008 to zalezy od bagaznika ale do 50kilo smialo mozesz go zapakowac. Poszczegolne firmy podaja ze bagazniki byly testowane z waga okolo 75kilo i daly rade lecz zalecaja wlasnie 50kg wiec mysle ze bez problemu mozesz tyle pakowac. Oczywiscie to rowniez moze zalezec od modelu box-a ale to powinienes miec napisane w jego opisie lub jakiejs instrukcji obslugi jezeli takowa posiada. Samochod z takim ciezarem spokojnie da rade.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baster Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2008 Bagażniki ( belki bazowe ) mogą nawet udźwignąć 100 kilo jak i więcej ... tutaj ogranicza naszego paska jak i inne samochody producent, wyraźnie pisząc ile można nasz dach obciążyć. Oczywiście inne belki ( z lepszej i grubszej stali lub odpowiednio z aluminium ) produkuje np Thule bądź MontBlanc a inne robi Fapa, Cruz czy Prealpina. Jeśli chodzi o box to zależy jakiej jest on firmy i z jakiego tworzywa wykonany ( laminat, HDPE, ABS ) W bagażnikach obecnie siedzę od dłuższego czasu więc w tej sprawie mogę troszkę doradzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #4 Napisano 31 Października 2008 Na ori bagażniku pisze wyraznie max 100 kg. Innego szczególnie do sedana nie polecam ze względu na kształt dachu. Ja przez uniwersalny zagiołem sobie dach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baster Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2008 (edytowane) Na ori bagażniku pisze wyraznie max 100 kg. Innego szczególnie do sedana nie polecam ze względu na kształt dachu. Ja przez uniwersalny zagiołem sobie dach. Na dzień dzisiejszy nie ma czegoś takiego jak bagażnik uniwersalny !! To już nie są czasy poloneza, dużego i małego fiata że do tych trzech samochodów pasował jeden bagażnik. Oczywiście są firmy jak np NORAUTO bądź INTERPACK, które pchają ludziom gówniane bagażniki i mimo że one są wykonane niby do danego modelu samochodu powodują wgniecenia na dachu ... gdyż po prostu stopa bagażnika opiera się nie w tym miejscu, w którym powinna. Kupując bagażnik Thule, MB bądź nawet LP ... gwarantuje Ci że nie ma możliwości uszkodzenia dachu ( oczywiście przestrzegając instrukcji podczas jego zakładania oraz należytej eksploatacji ) Wiele osób kupując bagażnik nie zdaje sobie sprawy że nie jest on po założeniu bez obsługowy ... trzeba co jakiś czas przesmarować zamki ( o ile występują ) w szczególności w okresie zimowym ... dodatkowo ( wiem wiem, powtarzam się ) wiele osób zakłada bagażnik po kupnie i ... jeździ z nim powiedzmy dwa lata bez zdejmowania ... a potem jest niespodzianka w postaci odparzonego bądź porysowanego lakieru ! Prawda jest taka że bagażnik ( belki bazowe ) jeśli jest przez nas niewykorzystywany w danej chwili nie powinien jeździć na samochodzie ... z kilku względów. Nie wspominam już o szumie, który generują belki ale jest i większe spalanie z takowymi belkami ( mniejsze spalanie jak i szum jest jeśli na belkach jest założony box aniżeli są same belki na dachu ) Dodatkowo w okresie zimowym niestety warunki pogodowe są różne, pod stopę bagażnika ( jeśli samochód nie ma relingu bądź punktów dachowych stopa opiera się w większości bagażników na dachu ) dostaje się różny syf i należy dosyć często pod stopami bagażnika wycierać powierzchnię dachu ... inaczej będą niespodzianki ... Dodatkowo mało która firma ma "bagażniki ori" ... firmy kupują bagażniki innych producentów i jedyną zmianą oprócz ceny ( na sporo wyższą ) jest dołożenie swojego loga ... przykładem jest tutaj VOLVO i box dachowy, który jest dokładnie firmy Thule ( model spirit ) i w Volvo jego cena dochodzi do 5 tysięcy złotych podczas gdy w sklepie bez znaczka Volvo a ze znaczkiem Thule taki sam box kosztuje około 2 tysięcy ... Edytowane 31 Października 2008 przez baster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko Zgłoś #6 Napisano 31 Października 2008 W bagażnikach obecnie siedzę od dłuższego czasu więc w tej sprawie mogę troszkę doradzić Baster, muszę przetransportować płyty wiórowe tylko na belkach bazowych mocowanych do relingów jaką masą mogę w tym przypadku ociążyć dach, w razie czego zrobię kilka kursów więc niema problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baster Zgłoś #7 Napisano 31 Października 2008 Noo, reling to już zupełnie coś innego ... Jeśli kupisz bądź posiadasz dobrą bazę to spokojnie ( wiem z doświadczenia ) belki obciążysz 100 kg a znam nawet takich co wozili jeszcze połowę tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marko Zgłoś #8 Napisano 1 Listopada 2008 dzięki baster za pomoc teraz z czystym sumieniem mogę przewieź płyty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iceman Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2009 Podepnę się do starego tematu Czy bagażnik Thule udźwignie dwa rowery + boxa pacific 600? - całość wagowo nie przekroczy 100kg. Czy do takiej konfiguracji są jakieś zastrzeżenia? Jak to ew. rozłożyć na dachu? Box w środku a rowery po bokach, czy box standardowo z boku a na drugiej połówce rowery? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #10 Napisano 21 Lipca 2014 dużo większe jest spalanie z takim boxem na dachu? coś konkretngo można kupić z belkami z boxem do 1000 zł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A-rek Zgłoś #11 Napisano 22 Lipca 2014 dużo większe jest spalanie z takim boxem na dachu? coś konkretngo można kupić z belkami z boxem do 1000 zł? Ad. 1) 1 litr Ad. 2) oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #12 Napisano 22 Lipca 2014 czy lepszy bedzie box na hak? tylko jeszcze rowery musze przewiesc i nie wiem jakie rozwiazanie bedzie najlepsze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #13 Napisano 27 Lipca 2014 czy miał ktoś na pasacie albo też może posiada i może coś od siebie powiedzieć na temat boxu Taurus Altro 460? czy jest cichy itp i jakie belki polecacie do tego boxu by było nie za głośno? moje potrzeby znacznie urosły stąd pomysł na box - a, jak się doczytałem gdzieś w opiniach o tym boxie to można nawet wózek dla dziecka tam wcisnąć.... box będzie używany w bardzo długie podróże (nie na wakacje typu 300 km i koniec trasy tylko ok 1600 km ale co 2 -3 miesiące będzie zakładany) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #14 Napisano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Witam. Dostałem dziś bagażnik dachowy firmy THIULE do Passata B5 (podobno od sedana). Przy próbie montażu pasuje tylko w listwe chtromowaną. Czy spotkał się ktoś z takim bagażnikiem, żeby cały ciężar bagażnika spoczywał pod listwą chromowaną?? Poniżej zdjęcia mocowania. Edytowane 24 Grudnia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach