ice Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2008 Witam! Mam kilka pytań odnośnie silnika 9A, a raczej jego eksploatacji: 1. Jakie macie spalanie ? Prosiłbym o scharakteryzowanie tez typu jazdy przy jakim takowe występuje. Jakie zaobserwowaliscie max. spalanie? oczywiscie chodzi mi raczej o wlasne obliczenia a nie o wskazania kompa, bo one jednak sie troche roznia od rzeczywistosci. 2. Jaka macie temperature oleju oraz temp. cieczy chlodzacej? Podobnie prosilbym o napisanie ile na trasie i ile w miescie w korkach. pytam bo wydaje mi sie ze u mnie cos jest nie tak i chce miec jakis punkt odniesienia zeby ew wiedziec czy cos jest bardzo nie tak czy jeszcze miesci sie w normie. pozdrawiam i czekam na odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #2 Napisano 18 Października 2008 miasto 10.5 do 12.5 jazda nie korki w korku w koncu sie stoi trasa 8 do 10 temp silnika 80-90 tem oleju nie sprawdzam ale przez czulnik na głowicy wentylator sie włącza często Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tw182 Zgłoś #3 Napisano 18 Października 2008 miasto- przynajmniej 15, ale lubiłem poczuc jak otwiera sie ostatni wentyl przy spokojnej jezdzie około 12, temperatura 90, czasami w korkach podchodziło wyzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2008 Miasto - średnio około 13 l/100km, a zależy to od "przejezdności" Warszawy Trasa - najniższe spalanie to 7,4 l/100km, przeważnie 7,8 l/100km, choć dzisiaj wracałem z działki na Mazurach i wyszło 9,0 l/100km (ale odcinek 1,5 km przed Serockiem jechałem/pokonałem w 55 min.) Temp. płynu chłodzącego to od 87' do 90', z tym że w korkach dochodzi do 110'. Temp. oleju w trasie to przeważnie 98' do 100', w mieście około 108', ale w korkach w lecie potrafi dojść nawet do 128'. Jak mi kiedyś powiedział Jacek Chojnacki (poprzedni właściciel serwisował u niego właśnie mojego Passka) temperatura oleju w tych silnikach (9A) może czasami dojść nawet do 134'C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2008 Miasto (krótkie odcinki, silnik niedogrzany) nawet 15 l. Na trasie natomiast połowa tego Temperatura wody (wskazanie) przeważnie 80, czasami 90, ale jak wzrośnie to wentylator się włącza, więc nie szukam dziury w całym. Temperatura oleju około 105 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaw Zgłoś #6 Napisano 21 Października 2008 Wreszcie znalazłem silniki, które "żłopią wache" podobnie jak mój. Miasto 12-13 (benzyna) 15 (gaz) na krótkich odcinkach, Trasa 7,5 benzyna 10 gaz. Temperatura wody 90 i ani mniej ani więcej. Temperatura oleju- brak danych. Czy nie uważacie, że to "lekka przesada", żeby różnica w spalaniu między miastem, a trasą była taka duża? Poprzednio miałem Toyoty (dwie) i dla nich spalanie różniło się o ok. 2 litry benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ice Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2008 (edytowane) hej! Dzieki wielkie za wasze odpowiedzi. wiem juz ze raczej jest cos nie tak u mnie. spalanie w miescie mam zawsze ponad 13litrow (cos kolo 14-15 raczej). Na trasie (250km) przy predkosci ok. 120 wyszlo ponad 9litrow na 100km. podejrzewam ze sonda lambda moze byc walnieta. Aha styl jazdy zarowno na miescie jak i w trasie spokojny. temp chlodziwa podczas jazdy w miescie 90stopni i jak juz sie auto nagezeje to na swiatlach do 100stopni podchodzi ale wyzej juz nie (ale w sumie nie jezdzilem nim na tle dlugo po miescie zeby sprawdzic czy aby na pewnio sie wiecej nie podniesie, ale raczej nie. po ruszeniu i rozpedzeniu auta troszke widac juz ze zaczyna spadac i wraca do 90stopni). temp oleju do ok 125stopni wg wskazan kompa (w sumie to nie wiadomo czy dobrze pokazuje, ale raczej tak bo po jezdzie pod maska jest dosc goraco) dodam ze auto to corrado. Edytowane 22 Października 2008 przez ice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach