wiktor133 Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2008 Witam, dziś zmieniłem silnik w moim pasku na 1.6 diesel i znowu problemy ;/. Po założeniu silnik zapalił za pierwszym razem bez żadnego kręcenia nawet i wszedł na bardzo wysokie obroty ( na około 3 sek ) po czym zgasiłem go i ponownie odpaliłem niestety po tym zabiegu już w ogóle nie reagował na dodawanie gazu chodził ledwo co, drgając na wolnych obrotach na dodatek przy wyciągniętym ssaniu. Aby sprawdzic co może byc przyczyną podłączyłem wąż doprowadzający paliwo do pompy bezpośrednio do butelki z ropą po czym nastąpiła niewielka poprawa , silnik wchodził na wyższe obroty ale nadal nie były to obroty takie jak byc powinny. Nie wiem co na tej podstawie wnioskowac, co mogę jeszcze sprawdzic ? pozdrawiam i dzięki wielkie za każdą podpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #2 Napisano 18 Października 2008 sprawdz ustawienie rozrzadu koniecznie poza tym moze byc uszkodzona pompa wtryskowa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor133 Zgłoś #3 Napisano 18 Października 2008 Rozrząd nie był ruszany, a silnik podobno chodził do końca bez zarzutów , sam wyciągałem go z rozbitego golfa w niemczech więc chyba nie był trefny , silnik cały czas pali na tyk czy zimny czy ciepły tylko te obroty , mam nadzieje że to nie pompka ;/ A jeszcze ma pytanie czy w razie stwierdzenia usterki pompy mogę przełożyc górę z pompy od zwykłego diesla do pompy od turbo diesla ? ( doły tych pomp wyglądają tak samo ) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiktor133 Zgłoś #4 Napisano 19 Grudnia 2008 po zdjęciu dekla z pompy okazało się że w środku zrobił się delikatny rdzawy nalot, i chyba przez to pompa nie ciągnęła paliwa , próbowałem przekładac dół z pompy od turbodiesla a dekiel od zwyklego, na owej pompie silnik zapalał z trudem i chodził tylko na najwyższych obrotach , musiałem zakupic oryginalną pompe , po jej montażu silniczek pracuje elegancko, i jest bardzo mocny (mocniejszy niż mój dobity turbodieselek, 130 km/h bez problemu). Mam jedno pytanie , ponieważ po zmianie pompy, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach tuż po zapaleniu ( bez ssania ), to wszystko bardzo drga w środku , gdy się rozgrzeje wszystko jest w pożądku . Przy starym silniku tuż po zapaleniu nie było takich takich drgań ( może minimalne ) chociaż zawsze zapalał bez ssania. Próbowałem te drgania zniwelowac śrubą od regulacji obrotów ale nie pomaga , ponieważ gdy podkręce delikatnie obroty później na ciepłym silniku ma za wysokie , czy jest jeszcze coś do regulacji przy pompie co pomoże mi zniwelowac duże drgania na zimnym silniku ??? Jak wy palicie swoje dieselki przy temp w granicach zera , ze ssaniem czy bez ? pozdrawiam i dzięki za wszelkie wskazówki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #5 Napisano 20 Grudnia 2008 ze ssaniem czy bez Zawsze z ssaniem. Jak odpalam bez, to samochód dostaje drgawek niczym alkoholik po tygodniowym odwyku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #6 Napisano 21 Grudnia 2008 bez przyspieszacza, na zimno ma obroty rzędu 700 ale niespecjalnie sie trzęsie... calkiem OK jest jesli potrzymam 1000rpm przez 5-10 sekund po odpaleniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach