horazz Zgłoś #1 Napisano 14 Października 2008 Właśnie wróciłem od mojego mechanika, niestety wytarły się wałki, krzywki w moim aucie, krzywki miały były wytarte (niektóre) o 0.3mm, tragedia, jutro jadę po części, komplet naprawczy (tj. wałki, dźwigienki, "kamyki", uszczelki, krzywki, popychacze) koszt ok. 3500zl Za dwa dni jazda próbna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marijan34 Zgłoś #2 Napisano 14 Października 2008 Łącze się w bólu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2008 czyżbyśmy mieli rekordzistę przebiegu 2.5TDI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
horazz Zgłoś #4 Napisano 17 Października 2008 Dzisiaj odebrałem autko z warsztatu, jak by to powiedzieć.... rakieta na 4 kółkach koszt naprawy - 4100zl (wałki, krzywki, popychacze, dźwigienki, olej, filtr oleju, uszczelki, jedna świeca żarowa, sprawdzenie wtrysków) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość razan Zgłoś #5 Napisano 17 Października 2008 To jaki on przebieg ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch Zgłoś #6 Napisano 17 Października 2008 Wcale nie musi miec duzego przebiegu- raz na ok 150 000 kilometrow cos takiego w tych silnikach moze sie zdazyc...blad konstrukcyjny. Pozdrowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #7 Napisano 17 Października 2008 Brzmi to kosztownie...dziś jak podsumowałem (ze zniżką w Intercars) 4 nowej wałki + komplet dźwigienek, popychaczy i innego drobnoustrojstwa to wyszło okrągłe 4100PLN. Do tego obowiązkowo dwie uszczelki pod dekle, robocizna (zdjęcie całego przodu) i sądzę że dobiłbym do 5000PLN Moje krzywki mają wytarcie równo po 0,1mm... leję dobry olej i jeżdżę dalej:634: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
horazz Zgłoś #8 Napisano 17 Października 2008 (edytowane) tez mi wcześniej wychodziło kolo 5000zl, ale kuzyn za dużo mnie nie skasował za robociznę btw. Grimson, możesz napisać jaki olej lejesz? Edytowane 17 Października 2008 przez horazz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2008 Chciałem trochę poczekać i kupić 2,5 fajna sprawa dźwięk ogólnie super. Spalanie tam 1 l wieksze ( jeżdżę 60% po trasach ). Kolega sprowadził a6 (handlarz) i wymieniał uszczelkę pod klawiatura i co tam zobaczyłem przeraziło mnie ... że to jeszcze chodziło ... na pewno cofnięty był licznik ale nie miało więcej jak 300 k km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #10 Napisano 18 Października 2008 Wszystko zależy od oleju i częstotliwości wymiany oraz od regularnej wymiany odmy. Założę się że można tym silnikiem zrobić i 500 000 km bez wytarcia krzywek Do Polski sprowadzane są zarżnięte V6 a potem pojawiają się posty takie jak te Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O Zgłoś #11 Napisano 18 Października 2008 Witajcie Panowie - czytam i włos mi się jeży - takie sumy !!! Też w przyszłości mnie to czeka - dlatego - jaki olej jest dla naszych aut the best i małe pytanko - co to jest ta odma. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #12 Napisano 18 Października 2008 Było poruszane już to na forum możesz lać olej 100 zł za litr na niewiele się to zda ... Trochę opóźni wymianę. 2,5TDI-150km ma problemy ze smarowaniem góry ... podobno 163km już miały to poprawione Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #13 Napisano 18 Października 2008 Najlepszy olej to z wysokim wskaźnikiem lepkości w górnym zakresie temperatur czyli z końcówką 50, np 5W-50 lub też 5W-60. Wymiana co 15 000 km max. VW nie wiedzieć czemu upiera się na 0W-30 lub 5W-30 (może chodzi o mniejsze spalanie?) a to jest zabójstwo dla tego silnika, szczególnie podczas jazdy z wyższymi prędkościami. Odma - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej: odpowiada za prawidłowe ciśnienie pod głowicą a co za tym idzie za poprawne smarowanie Link do odmy: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798&highlight=odma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O Zgłoś #14 Napisano 27 Października 2008 Grimson - dzięki. Jeszcze jedno małe pytanko. Poprzedni właściciel mówił coś o oleju longlife i wymianach co 35000 kilometrów - co o tym sądzisz? Nie czekać i wymieniać częściej ? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #15 Napisano 27 Października 2008 Grimson - dzięki. Jeszcze jedno małe pytanko. Poprzedni właściciel mówił coś o oleju longlife i wymianach co 35000 kilometrów - co o tym sądzisz? Nie czekać i wymieniać częściej ? Pozdrawiam. Ze sie wypowiem, LongLife absolutnie nie jest na Polskie realia, jest na przebiegi autostradowe w niemczech, w Polsce proponuje przejscie na co 15 k km lub co 10 k km, osobiscie leje Motul Specyfic do swojego AVFa i mam co 15 k km przeglad:) P.S. Tryb przegladow Long Life jest ustawiony na bodajze 50 000 km ale czujnik lepkosci oleju skraca ten czas do okolo 30-28 k km w zaleznosci od zuzycia oleju:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ippfam Zgłoś #16 Napisano 27 Października 2008 (edytowane) Info do kol. horazz Gdzie we Wrocławiu robiłeś wymianę wałków rozrządu? Edytowane 27 Października 2008 przez ippfam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #17 Napisano 27 Października 2008 (edytowane) 2.5V6 jest dobrze rozpoznany na AKP (szukaj.. napewno temat byl nie jeden) gdzies po oczach obilo mi sie, ze norma zuzycia dla walkow V6tdi jest 0.8mm Kupa ludzi decyduje sie na regeneracje u Swiatka (1200pln/komplet).. ale ciezko mi powiedziec czy to dobre rozwiazanie czy to wynik lobbowania (wiadomo, ze malo kto robi autem po 100tys zeby sie przekonac czy te regenerowanie sie sprawdza - na walkach regenerowanych z allegro ktos tam sie przejechal!) Z zamiennikow polecaja walki sprzedawane przez http://www.karford.com.pl/ (chyba 2500 /komplet... febi robi tez walki ale co do jakosci cholera wie) Podstawa to hydraulika i jej smarowanie.. wiec koniecznie wymien odme (zatkany filtr odmy zle smarowanie) Przy okazji niech sciagnie mechanik miske olejowa... pewnie tam znajdzie twoje krzywki w opilkach Jak bedzie auto mialo sciagniete dekle to niech mechanik zakreci silnikiem i sprawdzi czy rowno "sika" olej na te walki (zeby nie bylo, ze usunales skutek a nie przyczyne) Ponoc warto sprawdzic czy cisnienie oleju jest ok (czy jakis zaworkow czy cos w tym stylu w pompie oleju nie padaja) Hadraulika oczywoscie nowa! Na AKP masz cale referaty na temat walkow, wymiany, doboru czesci itp. AKP = Audi Klub Polska Jeszcze pare uwag: dobrze by bylo abys zlogowal vag-comem auto grupe 13 i 14 (koerekcje)... jezeli bylyby one duze np w cylindrach gdzie walki wcale najgorzej zjechane nie byly mozna by sie pokusic o inteligentna zamiane wtrysku z cylindra 2 z jakims innym by "wyrownac" korekcje Do roboty trzeba rozebrac przod i rozrzad.. pomysl o jego wymianie (nie pomijajac pompy wody i termostatu), ogladnij czy nie ma wyciekow gdzies np przy simeringach jakis itp... skoro robisz to zrob tak by przodu rozbierac ponownie trzeba nie bylo Pozdrawiam, Przemek Edytowane 27 Października 2008 przez przemek4net Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #18 Napisano 27 Października 2008 wtracajac sie z temat, w otoczeniu ludzi majacych blizszy kontakt z motorycazja niezaleznie czy od strony kanalu czy okienka sprzeazy wiadome jest ze 2.5 tdi rypia siie z powodu bledu konstrukcyjnego , jest to problem ja sie chce znalezc a6 1.9 w kombi bo tam same 2.5 ( mowia o tych w okolicach 99`) dziwie sie tylko ze ludzie dalej sie na to rzucaja, sam kupilem aaz-ta wiedzac ze sie klin zrywa chociaz tam mniejszy koszt naprawy ( 1/6) i sie zerwal ale tu tez czekalem na ladna 130 bo wiecej okazyjnych bylo 2.5 , pisze o tym bo tez badalem sprawe przed kupnem paska i rozpatrywalem 110 i 150 a przypadki a6 i 130 i 105 w przypadku paska, padllo na 130 , pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2008 wiadome jest ze 2.5 tdi rypia sie z powodu bledu konstrukcyjnego , jest to problem ja sie chce znalezc a6 1.9 w kombi bo tam same 2.5 ( mowia o tych w okolicach 99`) dziwie sie tylko ze ludzie dalej sie na to rzucaja Zamknij oczy, wyobraz sobie, ze jestes w 99r, masz przygotowana walizke kasy na drogie i wypasione A6, prosisz o dane techniczne i widzisz, ze np przyspieszenie A6 1.9 110ps jest zblizone do duzego fiata - kupujesz? - w automacie to bylyby osiagi duzego fiata na LPG... Na dzien dzisiejszy 2.5V6 jest tansze od 1.9PD w zakupie i praktycznie w cenie 1.9vp37 Jezeli myslisz, ze 1,9PD nie ma swoich wlasnych problemow i jest bezawaryjne to slaby research zrobiles, niedawno byl watek goscia z paskie 1,9PD, ktory wmienial walki rozrzadu Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #20 Napisano 27 Października 2008 spoko luzik w 99 to ja wozu niemialem, a kupujac w 99 a6 99 mialbym 2 lata gwaracnji itd etc, niewazne,wiem ze 130pd ma swoje za uszami ale zdecydowanie mniej niz 2.5v6, stad zamiast brac slabego w osiagach a6 1.9 wzialem paska nowszego 1.9 pd, pomijajac ze a6 moznja podkrecic ale zawsze nie jest to pd z wyjscowym na 130, za auto9mat w zyciu bym sie niezabral , to nie berlin, daje rade na 6biegowym,a opinie zbioeram dosc sumienie i niepowiesz ze pd daje wiecej ciala niz 2.5, moim postem niechcialem nikogo urazil ale raczej przestrzec badz uzmyslowic bo to nie fura 5 kola ale sama naprawa tyle pociagnie, plus to co sam npaisales ze 2.5v6 jest tansze w zakupie niz 1.9 pd co niekoniecznie musi miec sensowne wyjasnienie ale w tym przypadku ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach