Skocz do zawartości
horazz

2.5 V6 TDI (kaput)

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wróciłem od mojego mechanika, niestety wytarły się wałki, krzywki w moim aucie, krzywki miały były wytarte (niektóre) o 0.3mm, tragedia, jutro jadę po części, komplet naprawczy (tj. wałki, dźwigienki, "kamyki", uszczelki, krzywki, popychacze) koszt ok. 3500zl :(

 

Za dwa dni jazda próbna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyżbyśmy mieli rekordzistę przebiegu 2.5TDI ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem autko z warsztatu, jak by to powiedzieć.... rakieta na 4 kółkach :D

 

koszt naprawy - 4100zl (wałki, krzywki, popychacze, dźwigienki, olej, filtr oleju, uszczelki, jedna świeca żarowa, sprawdzenie wtrysków)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Wcale nie musi miec duzego przebiegu- raz na ok 150 000 kilometrow cos takiego w tych silnikach moze sie zdazyc...blad konstrukcyjny.

Pozdrowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brzmi to kosztownie...dziś jak podsumowałem (ze zniżką w Intercars) 4 nowej wałki + komplet dźwigienek, popychaczy i innego drobnoustrojstwa to wyszło okrągłe 4100PLN. Do tego obowiązkowo dwie uszczelki pod dekle, robocizna (zdjęcie całego przodu) i sądzę że dobiłbym do 5000PLN

 

Moje krzywki mają wytarcie równo po 0,1mm... leję dobry olej i jeżdżę dalej:634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez mi wcześniej wychodziło kolo 5000zl, ale kuzyn za dużo mnie nie skasował za robociznę :)

 

 

btw. Grimson, możesz napisać jaki olej lejesz?

Edytowane przez horazz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem trochę poczekać i kupić 2,5 fajna sprawa dźwięk ogólnie super. Spalanie tam 1 l wieksze ( jeżdżę 60% po trasach ). Kolega sprowadził a6 (handlarz) i wymieniał uszczelkę pod klawiatura i co tam zobaczyłem przeraziło mnie ... że to jeszcze chodziło ... na pewno cofnięty był licznik ale nie miało więcej jak 300 k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od oleju i częstotliwości wymiany oraz od regularnej wymiany odmy.

Założę się że można tym silnikiem zrobić i 500 000 km bez wytarcia krzywek

Do Polski sprowadzane są zarżnięte V6 a potem pojawiają się posty takie jak te

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O

Witajcie Panowie - czytam i włos mi się jeży - takie sumy !!! Też w przyszłości mnie to czeka - dlatego - jaki olej jest dla naszych aut the best i małe pytanko - co to jest ta odma. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było poruszane już to na forum możesz lać olej 100 zł za litr na niewiele się to zda ... Trochę opóźni wymianę. 2,5TDI-150km ma problemy ze smarowaniem góry ... podobno 163km już miały to poprawione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy olej to z wysokim wskaźnikiem lepkości w górnym zakresie temperatur czyli z końcówką 50, np 5W-50 lub też 5W-60. Wymiana co 15 000 km max.

VW nie wiedzieć czemu upiera się na 0W-30 lub 5W-30 (może chodzi o mniejsze spalanie?) a to jest zabójstwo dla tego silnika, szczególnie podczas jazdy z wyższymi prędkościami.

Odma - filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej: odpowiada za prawidłowe ciśnienie pod głowicą a co za tym idzie za poprawne smarowanie

 

Link do odmy: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55798&highlight=odma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość S_O_N_G_O

Grimson - dzięki. Jeszcze jedno małe pytanko. Poprzedni właściciel mówił coś o oleju longlife i wymianach co 35000 kilometrów - co o tym sądzisz? Nie czekać i wymieniać częściej ? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grimson - dzięki. Jeszcze jedno małe pytanko. Poprzedni właściciel mówił coś o oleju longlife i wymianach co 35000 kilometrów - co o tym sądzisz? Nie czekać i wymieniać częściej ? Pozdrawiam.

 

Ze sie wypowiem, LongLife absolutnie nie jest na Polskie realia, jest na przebiegi autostradowe w niemczech, w Polsce proponuje przejscie na co 15 k km lub co 10 k km, osobiscie leje Motul Specyfic do swojego AVFa i mam co 15 k km przeglad:)

 

P.S. Tryb przegladow Long Life jest ustawiony na bodajze 50 000 km ale czujnik lepkosci oleju skraca ten czas do okolo 30-28 k km w zaleznosci od zuzycia oleju:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info do kol. horazz

Gdzie we Wrocławiu robiłeś wymianę wałków rozrządu?

Edytowane przez ippfam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.5V6 jest dobrze rozpoznany na AKP (szukaj.. napewno temat byl nie jeden)

 

gdzies po oczach obilo mi sie, ze norma zuzycia dla walkow V6tdi jest 0.8mm

Kupa ludzi decyduje sie na regeneracje u Swiatka (1200pln/komplet).. ale ciezko mi powiedziec czy to dobre rozwiazanie czy to wynik lobbowania (wiadomo, ze malo kto robi autem po 100tys zeby sie przekonac czy te regenerowanie sie sprawdza - na walkach regenerowanych z allegro ktos tam sie przejechal!)

Z zamiennikow polecaja walki sprzedawane przez http://www.karford.com.pl/ (chyba 2500 /komplet... febi robi tez walki ale co do jakosci cholera wie)

Podstawa to hydraulika i jej smarowanie.. wiec koniecznie wymien odme (zatkany filtr odmy -> zle smarowanie)

Przy okazji niech sciagnie mechanik miske olejowa... pewnie tam znajdzie twoje krzywki w opilkach

Jak bedzie auto mialo sciagniete dekle to niech mechanik zakreci silnikiem i sprawdzi czy rowno "sika" olej na te walki (zeby nie bylo, ze usunales skutek a nie przyczyne)

Ponoc warto sprawdzic czy cisnienie oleju jest ok (czy jakis zaworkow czy cos w tym stylu w pompie oleju nie padaja)

Hadraulika oczywoscie nowa!

Na AKP masz cale referaty na temat walkow, wymiany, doboru czesci itp.

AKP = Audi Klub Polska

 

Jeszcze pare uwag:

dobrze by bylo abys zlogowal vag-comem auto grupe 13 i 14 (koerekcje)... jezeli bylyby one duze np w cylindrach gdzie walki wcale najgorzej zjechane nie byly mozna by sie pokusic o inteligentna zamiane wtrysku z cylindra 2 z jakims innym by "wyrownac" korekcje

 

Do roboty trzeba rozebrac przod i rozrzad.. pomysl o jego wymianie (nie pomijajac pompy wody i termostatu), ogladnij czy nie ma wyciekow gdzies np przy simeringach jakis itp... skoro robisz to zrob tak by przodu rozbierac ponownie trzeba nie bylo

 

Pozdrawiam,

Przemek

Edytowane przez przemek4net

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

wtracajac sie z temat, w otoczeniu ludzi majacych blizszy kontakt z motorycazja niezaleznie czy od strony kanalu czy okienka sprzeazy wiadome jest ze 2.5 tdi rypia siie z powodu bledu konstrukcyjnego , jest to problem ja sie chce znalezc a6 1.9 w kombi bo tam same 2.5 ( mowia o tych w okolicach 99`) dziwie sie tylko ze ludzie dalej sie na to rzucaja, sam kupilem aaz-ta wiedzac ze sie klin zrywa chociaz tam mniejszy koszt naprawy ( 1/6) i sie zerwal ale tu tez czekalem na ladna 130 bo wiecej okazyjnych bylo 2.5 , pisze o tym bo tez badalem sprawe przed kupnem paska i rozpatrywalem 110 i 150 a przypadki a6 i 130 i 105 w przypadku paska, padllo na 130 , pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiadome jest ze 2.5 tdi rypia sie z powodu bledu konstrukcyjnego , jest to problem ja sie chce znalezc a6 1.9 w kombi bo tam same 2.5 ( mowia o tych w okolicach 99`) dziwie sie tylko ze ludzie dalej sie na to rzucaja

Zamknij oczy, wyobraz sobie, ze jestes w 99r, masz przygotowana walizke kasy na drogie i wypasione A6, prosisz o dane techniczne i widzisz, ze np przyspieszenie A6 1.9 110ps jest zblizone do duzego fiata - kupujesz? - w automacie to bylyby osiagi duzego fiata na LPG...

 

Na dzien dzisiejszy 2.5V6 jest tansze od 1.9PD w zakupie i praktycznie w cenie 1.9vp37

 

Jezeli myslisz, ze 1,9PD nie ma swoich wlasnych problemow i jest bezawaryjne to slaby research zrobiles, niedawno byl watek goscia z paskie 1,9PD, ktory wmienial walki rozrzadu

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mikan

spoko luzik w 99 to ja wozu niemialem, a kupujac w 99 a6 99 mialbym 2 lata gwaracnji itd etc, niewazne,wiem ze 130pd ma swoje za uszami ale zdecydowanie mniej niz 2.5v6, stad zamiast brac slabego w osiagach a6 1.9 wzialem paska nowszego 1.9 pd, pomijajac ze a6 moznja podkrecic ale zawsze nie jest to pd z wyjscowym na 130, za auto9mat w zyciu bym sie niezabral , to nie berlin, daje rade na 6biegowym,a opinie zbioeram dosc sumienie i niepowiesz ze pd daje wiecej ciala niz 2.5, moim postem niechcialem nikogo urazil ale raczej przestrzec badz uzmyslowic bo to nie fura 5 kola ale sama naprawa tyle pociagnie, plus to co sam npaisales ze 2.5v6 jest tansze w zakupie niz 1.9 pd co niekoniecznie musi miec sensowne wyjasnienie ale w tym przypadku ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności