Skocz do zawartości
Gość rallyman

Airbag błąd bez błędu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rallyman

Witam!

Mam problem i nie wiem co dalej.

Świeci kontrolka airbag (grzebałem odkurzaczem pod fotelami i wiadomo :( coś zawadziłem od baga)

wpinam fejs łącze się z bagiem kontolka przygasa na ok 0,5 sek, odczytuje błędy i .... brak błędu !!

1-5-10-ty raz i brak błędu a kontrolka świeci ! MACIE POMYSŁY ????

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób "autoscana", może problem nie leży po stronie poduch ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rallyman
:o . To chyba jestem mało wtajemniczony :P. Czyli kontrolka airbag może pokazywać błędy innych modulów ?? a wiesz jakich jeszcze ?? CIEKAWE hmmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...widzisz... kontrolka świec żarowych może sygnalizować brak świateł stopu...

i co to ma z tym wspólnego ??

a może masz jakieś zwarcie w licznikach :D

jaki kabel podpinałeś pod auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rallyman

Kabel VAG KKL OBD2 na usb . Ale to pojawiło się dokładnie jak posprzątałem autko pod fotelami i tam idą kabelki :) do bag. I nie moge tego błędu skasować. Zwarcie chyba odpada :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie to jest dziwna sprawa, żeby nie wyświetlił się żaden błąd.

na pewno już sprawdzałeś tę żółtą wtyczkę pod siedzeniem, zdarza się, że te przewody lubią pękać :(

Przeleć bloki pomiarowe (08) może tam coś wypatrzysz.

I zrób auto scana, koniecznie, może iść błąd z CAN-Gateway.

Na Twoim miejscu poszukał bym kogoś z "mocniejszym" kablem albo pozostaje serwis :(

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rallyman

Jak będzie uszkodzona wtyczka czy kabel i go naprawie to i tak pozostaje skasować błąd .....no nic, jutro walcze dalej autoscan itp aż znajde gdzie się skrył ten błąd. Taaaa kabel to nie hiend ;) dam znać jak poszło :) dzięki

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simlook

witam

nie chce tworzyć nowego wątku i zaśmiecać forum więc pisze tu, mam wyszczelone w aucie 2 poduchy i czy muszę z nowymi poduchami coś kombinować typu jakoś je adoptować lub programować sterownik airbagów, czy wystarczy że włożę nowe i usunę błędy i już jest git?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

nie chce tworzyć nowego wątku i zaśmiecać forum więc pisze tu, mam wyszczelone w aucie 2 poduchy i czy muszę z nowymi poduchami coś kombinować typu jakoś je adoptować lub programować sterownik airbagów, czy wystarczy że włożę nowe i usunę błędy i już jest git?

pozdrawiam

bez adaptacji sterownika się nie obejdzie.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simlook

ktoś mi mówił że muszę ponownie zakodować sterownik. Ale ja nie chce kupować nowego sterownika tylko stary jakoś naprawić żeby to działało, bo adaptacja gdzieś czytałem że tylko przy nowych sterownikach.

Czyli z poduchami nic nie robię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można naprawić...

w sterowniku zapisuje się błąd "crash data" i naprawa polega na wgraniu nowego softu, tyle słyszałem.

Koszty naprawy kręcą się w granicach 100-150 pln, poszukaj na allegro, przewinęły mi się takie aukcje ;)

Pozdrawiam

ps.jeśli faktycznie wgrywa się nowy soft to i tak trzeba kodować sterownik na nowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za pomocą VAG-COMa nie da sie usunać żadnych błędów jeśli w sensorze istnieje crash data. Teoretycznie nie wolno Ci regenerować takiego sensora choc praktyka bywa inna... Jakie wgranie nowego softu?!?! Po co?!?! Zmienia sie tylko komorki w pamięci odpowiedzialne za zapis crasha, reszta softu pozostaje bez zmian ;) Czasem taniej wychodzi kupno uzywanego sensora niz kasowanie crasha :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simlook

teoretycznie nie można a ja chce to zrobić w praktyce;) Co do kodowania to vagiem można odczytać aktualne kodowanie więc po usunięciu crash daty wystarczy zakodować sterownik na kodowanie na którym był oryginalnie? Czyli cały problem polega na usunięciu Crash daty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teoretycznie nie można a ja chce to zrobić w praktyce;) Co do kodowania to vagiem można odczytać aktualne kodowanie więc po usunięciu crash daty wystarczy zakodować sterownik na kodowanie na którym był oryginalnie? Czyli cały problem polega na usunięciu Crash daty?

tak, tak.

kodowanie to samo.

Czasem taniej wychodzi kupno uzywanego sensora niz kasowanie crasha

kup na allegro używany sterownik ;)

albo kupisz padnięty, bo skąd masz wiedzieć, że jest dobry albo kupisz właśnie po "naprawie" i też tego nie sprawdzisz.

sytuacja jest podobna jak z kupowaniem taśm z ESP pod kierownicę z aut po rozbiórce ;)

pozdrawiam

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simlook

wyczytałem gdzieś że jeśli sterownik jest na module motoroli to tylko zostaje programator który kosztuje 500zł więc odpuszczam sobie zabawę z usunięciem crasha, co do taśm w jakich przypadkach one się psują?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyczytałem gdzieś że jeśli sterownik jest na module motoroli to tylko zostaje programator który kosztuje 500zł więc odpuszczam sobie zabawę z usunięciem crasha, co do taśm w jakich przypadkach one się psują?

coś, gdzieś źle wyczytałeś ;)

chodzi o usunięcie zapisu ze sterownika o wystrzale poduch czy napinaczy, coś jak by nowy soft ....

skąd taką sumę wziąłeś ???

przykład:

http://www.allegro.pl/item456101243_naprawa_sterownikow_airbag_kasowanie_crasch_data.html

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wole jednak kupić nowy sterownik za 150zł

przykładowe ceny sterowników air bag (sterowniki główne: pierwsze dwa bez napinaczy (siemens) i jeden z napinaczami(bosch))

schowek01st3.th.jpgthpix.gif

schowek01ai4.th.jpgthpix.gif

w taśmie nie rozpoznasz usterki do póki jej nie założysz (no chyba, że ewidentnie nie ma przejścia na pasku) i nie sprawdzisz ;)

pierwszym objawem może być problem z jej zakodowaniem, no i bardzo częsty błąd używanych taśm odnośnie czujnika skrętu, czasem daje się wyczyścić i jeździ się dalej ale czasem tylko kosz :(

odnośnie taśm jest sporo na forum.

Pozdrawiam

-----------------------------------------------------------------------------

EDIT: //

passat B4 , przykładowe ceny sterowników air bag:

schowek01mp5.th.jpg

schowek02jx6.th.jpg

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sensory VW sa na procesorach Motoroli. Ale po co odrazu programator? To już lepiej urzadzenie typu airbag reseter np. http://www.allegro.pl/item455251882_airbag_reset_crash_data_poduszki_pow_grupa_vag.html

 

A dla chcących to zwykły VAG wystarczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności