Gość rallyman Zgłoś #1 Napisano 11 Października 2008 Witam! Mam problem i nie wiem co dalej. Świeci kontrolka airbag (grzebałem odkurzaczem pod fotelami i wiadomo coś zawadziłem od baga) wpinam fejs łącze się z bagiem kontolka przygasa na ok 0,5 sek, odczytuje błędy i .... brak błędu !! 1-5-10-ty raz i brak błędu a kontrolka świeci ! MACIE POMYSŁY ???? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 11 Października 2008 zrób "autoscana", może problem nie leży po stronie poduch Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rallyman Zgłoś #3 Napisano 11 Października 2008 . To chyba jestem mało wtajemniczony . Czyli kontrolka airbag może pokazywać błędy innych modulów ?? a wiesz jakich jeszcze ?? CIEKAWE hmmmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #4 Napisano 11 Października 2008 ...widzisz... kontrolka świec żarowych może sygnalizować brak świateł stopu... i co to ma z tym wspólnego ?? a może masz jakieś zwarcie w licznikach jaki kabel podpinałeś pod auto ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rallyman Zgłoś #5 Napisano 11 Października 2008 Kabel VAG KKL OBD2 na usb . Ale to pojawiło się dokładnie jak posprzątałem autko pod fotelami i tam idą kabelki do bag. I nie moge tego błędu skasować. Zwarcie chyba odpada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #6 Napisano 11 Października 2008 w sumie to jest dziwna sprawa, żeby nie wyświetlił się żaden błąd. na pewno już sprawdzałeś tę żółtą wtyczkę pod siedzeniem, zdarza się, że te przewody lubią pękać Przeleć bloki pomiarowe (08) może tam coś wypatrzysz. I zrób auto scana, koniecznie, może iść błąd z CAN-Gateway. Na Twoim miejscu poszukał bym kogoś z "mocniejszym" kablem albo pozostaje serwis Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rallyman Zgłoś #7 Napisano 11 Października 2008 Jak będzie uszkodzona wtyczka czy kabel i go naprawie to i tak pozostaje skasować błąd .....no nic, jutro walcze dalej autoscan itp aż znajde gdzie się skrył ten błąd. Taaaa kabel to nie hiend dam znać jak poszło dzięki POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simlook Zgłoś #8 Napisano 12 Października 2008 witam nie chce tworzyć nowego wątku i zaśmiecać forum więc pisze tu, mam wyszczelone w aucie 2 poduchy i czy muszę z nowymi poduchami coś kombinować typu jakoś je adoptować lub programować sterownik airbagów, czy wystarczy że włożę nowe i usunę błędy i już jest git? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #9 Napisano 13 Października 2008 witamnie chce tworzyć nowego wątku i zaśmiecać forum więc pisze tu, mam wyszczelone w aucie 2 poduchy i czy muszę z nowymi poduchami coś kombinować typu jakoś je adoptować lub programować sterownik airbagów, czy wystarczy że włożę nowe i usunę błędy i już jest git? pozdrawiam bez adaptacji sterownika się nie obejdzie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simlook Zgłoś #10 Napisano 13 Października 2008 ktoś mi mówił że muszę ponownie zakodować sterownik. Ale ja nie chce kupować nowego sterownika tylko stary jakoś naprawić żeby to działało, bo adaptacja gdzieś czytałem że tylko przy nowych sterownikach. Czyli z poduchami nic nie robię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2008 można naprawić... w sterowniku zapisuje się błąd "crash data" i naprawa polega na wgraniu nowego softu, tyle słyszałem. Koszty naprawy kręcą się w granicach 100-150 pln, poszukaj na allegro, przewinęły mi się takie aukcje Pozdrawiam ps.jeśli faktycznie wgrywa się nowy soft to i tak trzeba kodować sterownik na nowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simlook Zgłoś #12 Napisano 13 Października 2008 a za pomocą vag-coma nie da się tego jakoś zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2008 za pomocą VAG-COMa nie da sie usunać żadnych błędów jeśli w sensorze istnieje crash data. Teoretycznie nie wolno Ci regenerować takiego sensora choc praktyka bywa inna... Jakie wgranie nowego softu?!?! Po co?!?! Zmienia sie tylko komorki w pamięci odpowiedzialne za zapis crasha, reszta softu pozostaje bez zmian Czasem taniej wychodzi kupno uzywanego sensora niz kasowanie crasha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simlook Zgłoś #14 Napisano 13 Października 2008 teoretycznie nie można a ja chce to zrobić w praktyce;) Co do kodowania to vagiem można odczytać aktualne kodowanie więc po usunięciu crash daty wystarczy zakodować sterownik na kodowanie na którym był oryginalnie? Czyli cały problem polega na usunięciu Crash daty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #15 Napisano 14 Października 2008 (edytowane) teoretycznie nie można a ja chce to zrobić w praktyce;) Co do kodowania to vagiem można odczytać aktualne kodowanie więc po usunięciu crash daty wystarczy zakodować sterownik na kodowanie na którym był oryginalnie? Czyli cały problem polega na usunięciu Crash daty? tak, tak. kodowanie to samo. Czasem taniej wychodzi kupno uzywanego sensora niz kasowanie crasha kup na allegro używany sterownik albo kupisz padnięty, bo skąd masz wiedzieć, że jest dobry albo kupisz właśnie po "naprawie" i też tego nie sprawdzisz. sytuacja jest podobna jak z kupowaniem taśm z ESP pod kierownicę z aut po rozbiórce pozdrawiam Edytowane 14 Października 2008 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simlook Zgłoś #16 Napisano 14 Października 2008 wyczytałem gdzieś że jeśli sterownik jest na module motoroli to tylko zostaje programator który kosztuje 500zł więc odpuszczam sobie zabawę z usunięciem crasha, co do taśm w jakich przypadkach one się psują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #17 Napisano 15 Października 2008 wyczytałem gdzieś że jeśli sterownik jest na module motoroli to tylko zostaje programator który kosztuje 500zł więc odpuszczam sobie zabawę z usunięciem crasha, co do taśm w jakich przypadkach one się psują? coś, gdzieś źle wyczytałeś chodzi o usunięcie zapisu ze sterownika o wystrzale poduch czy napinaczy, coś jak by nowy soft .... skąd taką sumę wziąłeś ??? przykład: http://www.allegro.pl/item456101243_naprawa_sterownikow_airbag_kasowanie_crasch_data.html Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simlook Zgłoś #18 Napisano 15 Października 2008 http://allegro.pl/item453797546_programator_hc12_hc_11_hc05_i_cr_16_tanio.html tym usuniesz crasha, wole jednak kupić nowy sterownik za 150zł, nią za 80zł naprawiać stary. W jaki sposób psują się taśmy i jak to rozpoznać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #19 Napisano 15 Października 2008 (edytowane) wole jednak kupić nowy sterownik za 150zł przykładowe ceny sterowników air bag (sterowniki główne: pierwsze dwa bez napinaczy (siemens) i jeden z napinaczami(bosch)) w taśmie nie rozpoznasz usterki do póki jej nie założysz (no chyba, że ewidentnie nie ma przejścia na pasku) i nie sprawdzisz pierwszym objawem może być problem z jej zakodowaniem, no i bardzo częsty błąd używanych taśm odnośnie czujnika skrętu, czasem daje się wyczyścić i jeździ się dalej ale czasem tylko kosz odnośnie taśm jest sporo na forum. Pozdrawiam ----------------------------------------------------------------------------- EDIT: // passat B4 , przykładowe ceny sterowników air bag: Edytowane 15 Października 2008 przez makeć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #20 Napisano 15 Października 2008 sensory VW sa na procesorach Motoroli. Ale po co odrazu programator? To już lepiej urzadzenie typu airbag reseter np. http://www.allegro.pl/item455251882_airbag_reset_crash_data_poduszki_pow_grupa_vag.html A dla chcących to zwykły VAG wystarczy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach