Lukasz_150286 Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2008 Witam posiadam paska B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB) i zbliża się w nim wymiana paka rozrządu. Chciałbym spróbować wymienić go sam, tyle że niestety niemam żdnego opisu co i jak szukałem na forum ale niestety nie znalazłem nic o tym silniku. Czy ktoś posiada jakiś opis lub tez jakiś link?? Dodam, że posiadam ogólną wiedzę (już kiedyś sam wymieniałem pasek w hondzie civic i się udało) i chciałbym teraz spróbować w tym samochodzie, ale bez jakiegokolwiek opisu trochę sie boję... z góry dziekuję i pozdrawiam wszystkich forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozik Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2008 Powiem ci że też nie boję się grzebać pod maską i już kilka razy w starszych modelach vw wymieniałem paski rozrządu ale w tym się bałem . Więc udałem się do ASO VW gdzie zrobili co trzeba . Części były z aso i robota ,a i rabacik dało się załatwić .No i chyba najważniejsze to gwarancja na dwa lata lub 90 tyś. kilometrów .Mam taki sam silnik ,pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2008 (edytowane) Potrzebne są trzy blokady i sam dasz radę spokojnie skoro już to robiłeś w innym aucie. Edytowane 8 Października 2008 przez jackrally Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz_150286 Zgłoś #4 Napisano 9 Października 2008 Potrzebne są trzy blokady... o jakie blokady Tobie chodzi?? Może ktoś wymieniał pasek z jakimś opisem lub też robił podczas wymiany fotki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unreal Zgłoś #5 Napisano 9 Października 2008 sam wymieniz pasek ale bez vaga go nei wyregulujesz, rozrzad w passacie trzeba wyregulowac w vagu bo np auto bedzie wiecej palic, u mnie mechanik o tym nei wiedzial wymieniel i zastanawialem sie przez jakis czas czemu pali wiecej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz_150286 Zgłoś #6 Napisano 9 Października 2008 Mam vag'a i z ustawieniem synchronizacji raczej nie będzie problemu tylko chodzi mi bardziej o znaki (jak poustawiać) i ewentualnie jakieś ukryte niespodzianki które mogłyby sprawić jakieś trudności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2008 No właśnie potrzebne są 3 blokady. 1- na koło zębate wału korbowego, 2- blokuje napinacz hydrauliczny, 3- blokuje wałek rozrządu. Jeśli założysz te 3 blokady, to nie ma potrzeby grzebania w VAGu i ustawiania synchronizacji po wymianie paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009 Zgłoś #8 Napisano 18 Października 2008 No właśnie potrzebne są 3 blokady. 1- na koło zębate wału korbowego, 2- blokuje napinacz hydrauliczny, 3- blokuje wałek rozrządu. Jeśli założysz te 3 blokady, to nie ma potrzeby grzebania w VAGu i ustawiania synchronizacji po wymianie paska. masz jakies foty, gdzie to wchodzi i jak wygladaja te blokady, mozna je dorobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #9 Napisano 18 Października 2008 sam wymieniz pasek ale bez vaga go nei wyregulujesz, rozrzad w passacie trzeba wyregulowac w vagu bo np auto bedzie wiecej palic, u mnie mechanik o tym nei wiedzial wymieniel i zastanawialem sie przez jakis czas czemu pali wiecej.... dobre, dobre... jaka regulacja vagiem???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 18 Października 2008 masz jakies foty, gdzie to wchodzi i jak wygladaja te blokady, mozna je dorobic? Panowie ten temat z fotami już był używajcie szukajki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motybutu Zgłoś #11 Napisano 18 Października 2008 blokade kupisz bez problemu na allegro nphttp://moto.allegro.pl/item462905221_blokady_rozrzadu_tdi_vw_i_grupa_okazja_tanio.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz_150286 Zgłoś #12 Napisano 23 Października 2008 Dzięki już wymieniłem pasek bez kupna blokad. Wymiana paska odbyła się bez problemów, zablokowałem tylko wałek rozrządu torx'em (pasował idealnie) i dodatkowo naniosłem swoje znaki. Po wymianie kompletnego rozrządu sprawdziłem czy wszystko się pokrywa no i uruchomiłem silnik - odpalił na dotyk synchronizację ustawiłem także bez żadnych specjalistycznych przyrządów (tylko płaski klucz 13 i 18 na grzechotce) i udało mi się ją ustawić na 0,0 od czasu do czasu na chwilę wskoczy -0,5. Auto na rozgrzanym silniku, na postoju pali 0,4l/h na wyłączonych odbiornikach, a na włączonych odbiornikach (światła i radio) wskazuje 0,5l/h więc wydaje mi się że bardzo dobrze. pozdarwiam forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motybutu Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2008 do zablokowania naboju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motybutu Zgłoś #14 Napisano 25 Października 2008 Jakiego naboju? hydrauliczny napinacz paska rozrządu montowany do połowy 2002 roku potem napinacze są mechaniczne i blaszka nie potrzebna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagabunda Zgłoś #15 Napisano 30 Października 2008 witam brat ma w anglii tego paska podpowiedzcie mi co ile sie rozrzad wynienia z gory dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #16 Napisano 31 Października 2008 witam brat ma w anglii tego paska podpowiedzcie mi co ile sie rozrzad wynienia z gory dzieki za odpowiedz Kolego poczytaj klik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagabunda Zgłoś #17 Napisano 31 Października 2008 jakoś wczoraj szukałem i nie znalazłem, a bo to tak jest brat na skeypie pyta a ja szukam. Jeszcze raz dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość waldi027 Zgłoś #18 Napisano 11 Listopada 2009 czy ktos posiada fotke i opis do ustawienia mechanicznego napinacza paska rozrzadu 1.9 TDi PD z gory dzieki interesuje mnie tez czy trzpien do ustawienia walu korbowego ( blokady) Ford 1.6D i Focus 1.6 TDCi roznia sie dlugoscia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin-stg Zgłoś #19 Napisano 12 Lutego 2012 Witam, zbliza mi sie termin wymiany rozrzadu w moim passacie b5 avb 101km i chcialem was zapytac co jeszcze nalezaloby sprawdzic wymienic robiac rozrzad aby pozniej nie rozbierac jeszcze raz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #20 Napisano 12 Lutego 2012 Kompletny rozrząd i pompę wody. Przy okazji sprawdź stan napędu osprzętu (pasek, napinacz, rolki, sprzęgło w alternatorze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach