Skocz do zawartości
Grypsik

Sprężanie, cisnienie - czy poprawne?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam kłopot. Posiadam Passata 1,9 TD (AAZ) 75KM. Auto mam od 1,5 roku. Ostatnio byłem u mechanika z kątem wtrysku. Przebadał mi autko i pompa ma cisnienie 420 bar. Czy to dobra wartość bo koleś mówił że powyżej 350 już jest dobrze więc u mnie jest super. Po za tym jest jeszcze stopień sprężania. Nie bardzo pamiętam jak on mowił w tym temacie ale dał mi kartkę z wykresem i mówił za mam wyższe sprężanie niż powinno. Na wspomnianym wykresie mam zaznaczone dwa punkt na wartościach 26 i 34. Może ktoś podać wartości dla tego silnika pompy i cylindrów. Z góry dziekuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartosc sprezania w cylindrze max 34 min 26 . Napisz jakie wartosci masz na tym wykresie na poszczegolnych cylinrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie kolejno od pierwszego: 36, 40, 36, 39. Kosmiczne wartości. Mechanik mówił ze ponad normę. Ale dlaczego to nie wie. Kazał skonsultować to z kimś kto ma pojęcie większe. Dlaczego tak duże wartości czy silnik się nie rozpadnie w końcu? Jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem żeby cisnienie było większe od nominalnego.

 

Dodam że na wykresie jest adnotacja: Pomiar kompresji wykonano na zimnym silniku.

Edytowane przez Grypsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na uszczelke pod glowica ile ma naciec i napisz. I jeszcze jaka jest historia pojazdu tzn ile juz nim jezdzisz od kiedy jest u ciebie czy robiles jakis remont w silniku zwiazany ze zdjeciem glowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale podrzuć jak to się rozróżnia ile wycięć bo nigdy z nią nie miałem do czynienia. A passata mam od około 1,5 roku sprowadziłem od niemca na chodzie. W stanie niemal idealnym. Stan licznika był 191 tyś km. Niby orginalny ale wiadomo jak to jest. Autko chodziło jak zegarek i do dziś naklepałem 90 tyś i nic dotychczas w silniku poważnego nie robiłem. Wymieniłem tylko pompę wody bo coś się grzał za bardzo na wskazówce ale okazało się ze to czujnik był uszkodzony i zawyżał.Długa historia. W lipcu wymieniłem pasek rozrządu i troczę podupadł na osiągach ale wyczytałem tutaj że kąt wtrysku zawsze po wymianie paska trzeba ponownie ustawić więc pojechałem do mechanika i ustawił. Bardzo dużo był przestawiony ale teraz już jest ok i osiągi odrazu wróciły do normy. Na dzień dzisiejszy nie pobiera ani grama oleju chodzi jak zegarek pali na dotyk nie kopci. Ni stuka ni puka. Poprostu ideał. Odpukać w niemalowane....:). Tylko wymieniam na biorząco klocki paski. Zawieszenie amorki hamulce wydech itp też co raz się robi bo przu takim przebiegu i naszych drogach to normalne.

Chyba wystarczająco naklepałem swoją historię :)

Także od kiedy go mam to silnika nie ruszałem. A dodam że silnika nie żałuję, oczywiście nie katuję go bezwzględnie ale przeważnie jazda na maxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wycięcia na uszczelce zobaczysz stojąc przodem do auta, popatrz pod głowicę, mniej więcej w połowie jej długości (m-y drugim a trzecim cylindrem)

aha, nie sądzę żeby grubość uszczelki miała aż taki wpływ na kompresję, może po prostu manometr pana mechanika zawyża

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc panowie wydaje mi się ze uszczelka 1 wycięcie. A pomiar 100 procentowo dokładny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 wycięcie to najcieńsza uszczelka. Uszczelkę dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku. Najgrubsza uszczelka (3 wycięcia) jest grubsza od Twojej o 0,1mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze ktos zalozyl najciensza uszczelke pod glowica i splanowal zabardzo glowice choc nie wierze zeby az tyle kompresja wzrosla (tylko to mi logicznego do glowy przychodzi pod wzgledem mechanicznym) albo mechanik ma walniety przyrzad (proponuje zrobic pomiar u kogos innego) albo mamy ufo :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności