Grypsik Zgłoś #1 Napisano 21 Września 2008 Witam wszystkich. Mam kłopot. Posiadam Passata 1,9 TD (AAZ) 75KM. Auto mam od 1,5 roku. Ostatnio byłem u mechanika z kątem wtrysku. Przebadał mi autko i pompa ma cisnienie 420 bar. Czy to dobra wartość bo koleś mówił że powyżej 350 już jest dobrze więc u mnie jest super. Po za tym jest jeszcze stopień sprężania. Nie bardzo pamiętam jak on mowił w tym temacie ale dał mi kartkę z wykresem i mówił za mam wyższe sprężanie niż powinno. Na wspomnianym wykresie mam zaznaczone dwa punkt na wartościach 26 i 34. Może ktoś podać wartości dla tego silnika pompy i cylindrów. Z góry dziekuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #2 Napisano 22 Września 2008 Wartosc sprezania w cylindrze max 34 min 26 . Napisz jakie wartosci masz na tym wykresie na poszczegolnych cylinrach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #3 Napisano 22 Września 2008 (edytowane) Cisnienie kolejno od pierwszego: 36, 40, 36, 39. Kosmiczne wartości. Mechanik mówił ze ponad normę. Ale dlaczego to nie wie. Kazał skonsultować to z kimś kto ma pojęcie większe. Dlaczego tak duże wartości czy silnik się nie rozpadnie w końcu? Jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem żeby cisnienie było większe od nominalnego. Dodam że na wykresie jest adnotacja: Pomiar kompresji wykonano na zimnym silniku. Edytowane 22 Września 2008 przez Grypsik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #4 Napisano 22 Września 2008 Popatrz na uszczelke pod glowica ile ma naciec i napisz. I jeszcze jaka jest historia pojazdu tzn ile juz nim jezdzisz od kiedy jest u ciebie czy robiles jakis remont w silniku zwiazany ze zdjeciem glowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2008 Kolego ale podrzuć jak to się rozróżnia ile wycięć bo nigdy z nią nie miałem do czynienia. A passata mam od około 1,5 roku sprowadziłem od niemca na chodzie. W stanie niemal idealnym. Stan licznika był 191 tyś km. Niby orginalny ale wiadomo jak to jest. Autko chodziło jak zegarek i do dziś naklepałem 90 tyś i nic dotychczas w silniku poważnego nie robiłem. Wymieniłem tylko pompę wody bo coś się grzał za bardzo na wskazówce ale okazało się ze to czujnik był uszkodzony i zawyżał.Długa historia. W lipcu wymieniłem pasek rozrządu i troczę podupadł na osiągach ale wyczytałem tutaj że kąt wtrysku zawsze po wymianie paska trzeba ponownie ustawić więc pojechałem do mechanika i ustawił. Bardzo dużo był przestawiony ale teraz już jest ok i osiągi odrazu wróciły do normy. Na dzień dzisiejszy nie pobiera ani grama oleju chodzi jak zegarek pali na dotyk nie kopci. Ni stuka ni puka. Poprostu ideał. Odpukać w niemalowane..... Tylko wymieniam na biorząco klocki paski. Zawieszenie amorki hamulce wydech itp też co raz się robi bo przu takim przebiegu i naszych drogach to normalne. Chyba wystarczająco naklepałem swoją historię Także od kiedy go mam to silnika nie ruszałem. A dodam że silnika nie żałuję, oczywiście nie katuję go bezwzględnie ale przeważnie jazda na maxa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2008 wycięcia na uszczelce zobaczysz stojąc przodem do auta, popatrz pod głowicę, mniej więcej w połowie jej długości (m-y drugim a trzecim cylindrem) aha, nie sądzę żeby grubość uszczelki miała aż taki wpływ na kompresję, może po prostu manometr pana mechanika zawyża Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grypsik Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2008 Tak więc panowie wydaje mi się ze uszczelka 1 wycięcie. A pomiar 100 procentowo dokładny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2008 1 wycięcie to najcieńsza uszczelka. Uszczelkę dobiera się w zależności od wystawania tłoków ponad płaszczyznę bloku. Najgrubsza uszczelka (3 wycięcia) jest grubsza od Twojej o 0,1mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majek666 Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2008 Wydaje mi sie ze ktos zalozyl najciensza uszczelke pod glowica i splanowal zabardzo glowice choc nie wierze zeby az tyle kompresja wzrosla (tylko to mi logicznego do glowy przychodzi pod wzgledem mechanicznym) albo mechanik ma walniety przyrzad (proponuje zrobic pomiar u kogos innego) albo mamy ufo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach