Skocz do zawartości
kzarczyn

Jaka powinna być siła hamowania?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem ostatnio Passata i mam z nim kilka problemów.

Najważniejszym są hamulce. Bardzo łatwo blokują mi się przednie koła. Widać to najbardziej na mokrej powierzchni gdy przy gwałtowniejszym hamowaniu przy prędkości 40 km/h przód mi się praktycznie blokuje.

Wcześniej jeździłem Orionem, masa podobna, z tyłu też bębny a skuteczność hamowania o wiele lepsza.

Sprawdzałem hamulce, przednie tarcze prawie nowe, tak samo klocki, z tyłu okładziny grube i czyste, bębny też ładne. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wyszły mi maksymalne siły hamowania: przód 2,36kN i 2,51kN, tył 0,73kN (wymieniłem później tłoczek) i 1,41kN.

Całkowita siła hamowania 4,87kN czyli 41%.

Czy zna ktoś jakie powinny być wartości wzorcowe sił hamowania?

Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną zbyt słabych hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Bardzo łatwo sie tobie blkują koła więc siłe hamowania masz raczej ok.

 

Ja bym obwiniał ogumienie.

 

Sprawdz jeszacze czy nie masz zapowietrzonego układu.

 

Hamulce to nie jest najsilniejsza strona passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też obsawiam gumy.Kiedyś w poldku miałem takie ,,cegłówy,, że mimo 6mm bieżnika na mokrym szedłem przez rondo na wprost :634:.W pasku natomiast miałem podobne i ABS się tak szybko uaktywniał że minimalne chamowanie i od razu bił w pedał a samochód jechał i jechał :eek:.W jednym i drugim przypadku wymiana gum załatwiła sprawę.

Do paska polecam Kleber Dynaxer HP 2 - idealne na mokre nawierzchnie :o.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez obstawiam opony. moze jakas stara guma czy cos. sproboj pojezdzic na innych oponach zeby miec jakies porownanie :D

Edytowane przez artmin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu mam nowe Navigator 2, wielosezon, z tyłu mam jakieś bieżnikowane zimówki. Najwyżej mogę zamienić przód z tyłem i zobaczyć co się stanie.

Ale czy na pomiarze na ścieżce diagnostycznej, gdzie wyszła mi mała siła hamowania tyłu opony maja jakikolwiek wpływ na pomiar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Tył bedzie tobie zawsze słabiej hamował masz tam korektor siły hamowania po drugie to tylko bembny.

Sprawdz tam okładziny ewentualnie podkrec lekko hamulec ręczny.

 

Czy ręczny tobie hamuje na jednym ząbku?? Jak nie to wej go na jeden zombek i sie przejedz zobacz jak wtedy bedzie tobie hamował.

 

Nie wiem co jest wieksza tragedia bieznikowana opona czy wielosezonowa, jak tobie zycie miłe lepiej kup jakiś najtańszy nawet komplet.

 

Polecam opony.net tam za 600zł kupisz dobre gumy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co jest wieksza tragedia bieznikowana opona czy wielosezonowa, jak tobie zycie miłe lepiej kup jakiś najtańszy nawet komplet.

 

zgadzam sie w 100% to właśnie może być przyczyna. Popatrz w orle w lublinie maja tam tanie opony.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

również mi abs szybko pukał po zakupie auta, winne były raczej opony, bo po zmianie na Uniroyal Rainsport 2 jest o niebo lepiej.

 

Znam też przypadek, kiedy wychlastane amortyzatory powodowały skakanie kół przy hamowaniu, koło oderwane od asfaltu się blokowało, abs odpuszczał, koło siadało... i znów kangurek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Badziewne oponki to raz

Ewentualny korektor hamowania to dwa

Jeśli układ jest zdrowy to te "tylko bębny" bez problemu potrafią zablokować tylne koła, zarówno na roboczym jak i na ręcznym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wyżej jeździłem wcześniej Orionem na Navigatorach 2 i samochód sprawował się bez zarzutu przez ponad 50000km.

W Passacie przednie buty wymieniłem od razu, a tylne wymienię przed zimą i to właśnie na wielosezon.

Jeśli z hamulcami ten typ tak ma to sprzedam go szybciej niż kupiłem.

Ale rozumiem,że szybka blokada kół na mokrej nawierzchni to nie jest standard w tym modelu i przyczyna gdzieś musi być?

pozdro

 

To mam jeszcze jedno pytanie.

Czy opony zimowe dużo gorzej odprowadzają wodę niż letnie lub wielosezon?

Bo na suchej nawierzchni heble są konkretne, zero problemów itd. a na mokrej tragedia, gwałtowniejsze hamowanie i blokada kół.

Tylne opony chciałem zmienić dopiero na wiosnę, bo szkoda mi 400 PLN teraz wydawać, zwłaszcza że bieżnik jest jeszcze głęboki.

pozdro

Edytowane przez kazio
scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

Kolego bardziej chodzi tutaj o sama mieszankę gumy niz o bieżnik w tym akurat wypadku.

 

Trudno powiedzieć ktora opona bedzie lepiej odprowadzać wodę a która gorzej.

 

Teoretycznie opona zimowa jest raczej wyspecjalozowana do wgryzania się w błoto pośniegowe zaś letnia raczej do odprowadzania cienkiej warstwy wody na boki.

Najlepiej sobie uświadomisz różnicę jak postawisz obok siebie dwie opony tego samego producenta najlepiej te z najwyższej półki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobna sytuacje jak u ciebie z tym hamowniem, tylko spadlo troche deszczu, albo zrobilo sie mokro i kazde mocniejsze zahamowanie powodowalo blokowanie sie przednich kół i jak tylko zdobylem troche pieniedzy kupilem nowe opony Fuldy, i od tej pory jazda wyglada zupelnie inaczej tak samo jak i hamowanie. kola sie juz nie blokuja prawie wcale. musze na prawde mocniej przycisnac hamulec.

pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności