kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 19 Września 2008 Witam Kupiłem ostatnio Passata i mam z nim kilka problemów. Najważniejszym są hamulce. Bardzo łatwo blokują mi się przednie koła. Widać to najbardziej na mokrej powierzchni gdy przy gwałtowniejszym hamowaniu przy prędkości 40 km/h przód mi się praktycznie blokuje. Wcześniej jeździłem Orionem, masa podobna, z tyłu też bębny a skuteczność hamowania o wiele lepsza. Sprawdzałem hamulce, przednie tarcze prawie nowe, tak samo klocki, z tyłu okładziny grube i czyste, bębny też ładne. Byłem na ścieżce diagnostycznej i wyszły mi maksymalne siły hamowania: przód 2,36kN i 2,51kN, tył 0,73kN (wymieniłem później tłoczek) i 1,41kN. Całkowita siła hamowania 4,87kN czyli 41%. Czy zna ktoś jakie powinny być wartości wzorcowe sił hamowania? Ewentualnie co jeszcze może być przyczyną zbyt słabych hamulców. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #2 Napisano 19 Września 2008 Bardzo łatwo sie tobie blkują koła więc siłe hamowania masz raczej ok. Ja bym obwiniał ogumienie. Sprawdz jeszacze czy nie masz zapowietrzonego układu. Hamulce to nie jest najsilniejsza strona passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edwardo Zgłoś #3 Napisano 19 Września 2008 Ja też obsawiam gumy.Kiedyś w poldku miałem takie ,,cegłówy,, że mimo 6mm bieżnika na mokrym szedłem przez rondo na wprost :634:.W pasku natomiast miałem podobne i ABS się tak szybko uaktywniał że minimalne chamowanie i od razu bił w pedał a samochód jechał i jechał .W jednym i drugim przypadku wymiana gum załatwiła sprawę. Do paska polecam Kleber Dynaxer HP 2 - idealne na mokre nawierzchnie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2008 (edytowane) tez obstawiam opony. moze jakas stara guma czy cos. sproboj pojezdzic na innych oponach zeby miec jakies porownanie Edytowane 21 Września 2008 przez artmin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #5 Napisano 19 Września 2008 Z przodu mam nowe Navigator 2, wielosezon, z tyłu mam jakieś bieżnikowane zimówki. Najwyżej mogę zamienić przód z tyłem i zobaczyć co się stanie. Ale czy na pomiarze na ścieżce diagnostycznej, gdzie wyszła mi mała siła hamowania tyłu opony maja jakikolwiek wpływ na pomiar? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #6 Napisano 19 Września 2008 Tył bedzie tobie zawsze słabiej hamował masz tam korektor siły hamowania po drugie to tylko bembny. Sprawdz tam okładziny ewentualnie podkrec lekko hamulec ręczny. Czy ręczny tobie hamuje na jednym ząbku?? Jak nie to wej go na jeden zombek i sie przejedz zobacz jak wtedy bedzie tobie hamował. Nie wiem co jest wieksza tragedia bieznikowana opona czy wielosezonowa, jak tobie zycie miłe lepiej kup jakiś najtańszy nawet komplet. Polecam opony.net tam za 600zł kupisz dobre gumy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #7 Napisano 19 Września 2008 Nie wiem co jest wieksza tragedia bieznikowana opona czy wielosezonowa, jak tobie zycie miłe lepiej kup jakiś najtańszy nawet komplet. zgadzam sie w 100% to właśnie może być przyczyna. Popatrz w orle w lublinie maja tam tanie opony. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2008 również mi abs szybko pukał po zakupie auta, winne były raczej opony, bo po zmianie na Uniroyal Rainsport 2 jest o niebo lepiej. Znam też przypadek, kiedy wychlastane amortyzatory powodowały skakanie kół przy hamowaniu, koło oderwane od asfaltu się blokowało, abs odpuszczał, koło siadało... i znów kangurek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2008 Badziewne oponki to raz Ewentualny korektor hamowania to dwa Jeśli układ jest zdrowy to te "tylko bębny" bez problemu potrafią zablokować tylne koła, zarówno na roboczym jak i na ręcznym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2008 (edytowane) Jak pisałem wyżej jeździłem wcześniej Orionem na Navigatorach 2 i samochód sprawował się bez zarzutu przez ponad 50000km. W Passacie przednie buty wymieniłem od razu, a tylne wymienię przed zimą i to właśnie na wielosezon. Jeśli z hamulcami ten typ tak ma to sprzedam go szybciej niż kupiłem. Ale rozumiem,że szybka blokada kół na mokrej nawierzchni to nie jest standard w tym modelu i przyczyna gdzieś musi być? pozdro To mam jeszcze jedno pytanie. Czy opony zimowe dużo gorzej odprowadzają wodę niż letnie lub wielosezon? Bo na suchej nawierzchni heble są konkretne, zero problemów itd. a na mokrej tragedia, gwałtowniejsze hamowanie i blokada kół. Tylne opony chciałem zmienić dopiero na wiosnę, bo szkoda mi 400 PLN teraz wydawać, zwłaszcza że bieżnik jest jeszcze głęboki. pozdro Edytowane 29 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu Zgłoś #11 Napisano 29 Września 2008 Kolego bardziej chodzi tutaj o sama mieszankę gumy niz o bieżnik w tym akurat wypadku. Trudno powiedzieć ktora opona bedzie lepiej odprowadzać wodę a która gorzej. Teoretycznie opona zimowa jest raczej wyspecjalozowana do wgryzania się w błoto pośniegowe zaś letnia raczej do odprowadzania cienkiej warstwy wody na boki. Najlepiej sobie uświadomisz różnicę jak postawisz obok siebie dwie opony tego samego producenta najlepiej te z najwyższej półki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2008 Ja miałem podobna sytuacje jak u ciebie z tym hamowniem, tylko spadlo troche deszczu, albo zrobilo sie mokro i kazde mocniejsze zahamowanie powodowalo blokowanie sie przednich kół i jak tylko zdobylem troche pieniedzy kupilem nowe opony Fuldy, i od tej pory jazda wyglada zupelnie inaczej tak samo jak i hamowanie. kola sie juz nie blokuja prawie wcale. musze na prawde mocniej przycisnac hamulec. pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach