Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

co ile km zmieniamy olej z filtrem,czy po wymianie podpinamy się do kompa?skrzynia pracuje ok!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co 60 tyś km.Co do kompa to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w czasie wy miany podlacza sie kompa zeby sprawdzic temp.Pozniej nic nie trzeba kasowac ani robic basic settings

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

nie mogę jeszcze założyć nowego tematu bo jestem tutaj nowy, wiec pisze tutaj mianowicie mam problem z DSG dokładnie z mechatronikiem który jest uszkodzony . Wymontowałem go i wysłałem do naprawy gdzieś nad morze nie dali rady go naprawić .Teraz moje pytanie czy jak kupie całą kompletna skrzynie DSG oznaczenie HXS tak jak i moja , i przełożę mechatronik do mojej będzie to działać??silnik ma oznaczenie BMP rocznik 2005 passat B6 kombi po niemieckiej policji;) oleje wymieniane na bieżąco w serwisie VW przebieg 210000km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że przechodizłem z swoim dsg bardzo długa drogę to powiem Ci tak,

 

Jak już wymieniasz to wymieniaj całą skrzynię, bo na samą mechtronikę to szkoda kasy i zachodu.

Skrzynie uzywkę z gwarancją 6 miesięczną kupisz za 4500 zł z montazem (ja za tyle kupiłem w parysowie, wynegocjowałem też trochę lepsza gwarancję).

za skrzynie z mechatroniką którą przełożysz do siebie, zapłacisz 3000~3500 zł,

przełożenie mechatroniki + wymiana oleju i filtra (wymagana) to koszt około 1000 zł, wtedy nie masz gwarancji ze Ci to zadziała i ze mechatronika będzie działać ze starą skrzynią poprawnie, a także ze wadliwa mechatronika już nei uszkodziła skrzynii.

 

Jeżeli masz czas możesz pisac do ASO o wymiane skrzyni w ramach dobrej woli (ostatnio kumplowi w ASO uznali tak w 4 letnim Audi A4)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm tylko ze ja już dzwoniłem do aso i musiałbym oddać im samochód poskładany ze sprawnym mechanicznie znaczy nie zniszczonym mechatronikiem a ja już mojego wysyłałem do naprawy i odesłali mi go tam ze się połamał ten plastik co wystaje i kicha...a paczka nie była ubezpieczona znalazłem skrzynie za 2400zl brutto plus faktura i gwarancja .Z tą wymiana całej skrzyni to trochę dużo roboty dodatkowej ...a jak nie będzie działać.;P sam nie wiem auto stoi od 2 tygodni ,albo jest sprzedam w p....Olej filtr mam już kupiony febi i filtr originale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam pytanie co do działania skrzyni dsg. Jest to mój pierwszy automat. Przerzucając z R na N czy z R na D wszystko jest wporządku. natomiast zawsze kiedy chce przełączyc z P na R lub D nie jest to takie płynne. Czy te skrzynie już tak mają ze przerzucając z P na którekolwiek inne przełożenie jest szarpnięcie jakby coś blokowało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze czy tylko po odpaleniu? Pilnuj żeby nie zostawiać auta na pochyłościach bez ręcznego. I rób to tak że najpierw ręczny a dopiero potem przełączasz na P. P to jest blokada mechaniczna, jeśli auto się stoczy kawałeczek, to spowoduje to powstanie naprężeń na blokadzie i trzeba użyć trochę siły żeby ruszyć lewarek.

 

Tak na wszelki wypadek zdejmij też ramkę lewarka i sprawdź czy kołnierz lewarka nie blokuje się gdzieś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P to jest blokada mechaniczna, jeśli auto się stoczy kawałeczek, to spowoduje to powstanie naprężeń na blokadzie

Też to zauważyłem. No nie popisali się tu konstruktorzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze tak się dzieje. Po Twojej odpowiedzi mkpol zrobiłem dzisiaj kilka prób i jest dokładnie tak jak napisałes. zostawiając auto na wzniesieniu kawałek się stoczy i później jest ciężko. Tylko że ręczny jak to ręczny w tych autach nie działa, więc muszę go naprawić zeby nie rozwalić skrzyni. Dzięki za pomoc :) Czy używając auto dalej w ten sposób bez ręcznego szybko mogę uszkodzić skrzynie ? i czy to prawda że mająć zaraz 300 000 przebiegu mogę sie szykować juz na jej naprawe ?

Edytowane przez taekwondoin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzyni nie uszkodzisz, ale uszkodzisz blokadę, choć nie wiem jaka to by musiała być górka. Oczywiście najlepiej naprawić ręczny i korzystać z niego, ale alternatywą jest zmiana kodowania licznika tak żeby dało się wyjąć kluczyk w każdej pozycji lewarka. Wtedy można auto zostawić "na biegu" :). Póki co parkuj na płaskim.

 

Jest na forum kilka aut z dsg i przebiegami >300kkm i kierownicy sobie chwalą. Więc nie ma reguły. Nie interesowałem się tym tematem więc trudno mi się wypowiedzieć ile te skrzynie wytrzymują.

 

A dwumasę już wymieniałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasę wymieniał poprzedni właściciel co jest potwierdzone dokumentami. ale po wymianie jest juz przejechane 100 000km. z podłączonego komputera wynika ze uszkodzony jest włącznik hamulca, który już zamówiłem i jutro bede wiedział czy to był jedyny problem jeśli chodzi o hamulec postojowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Wymieniłem włącznik, podpiąłem aku i wszystko sprawne. dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz autohold to można się obejść bez przycisku :). Wsiadasz, odpalasz auto, zapinasz pas, włączasz AH i ruszasz. Po zatrzymaniu i otwarciu drzwi lub zgaszeniu silnika AH automatycznie "zaciągnie" ręczny. Przy następnym odpaleniu i powtórzeniu czynności, jak ruszysz to ręczny zwolni się automatycznie. Jeśli faktycznie uszkodzony jest tylko przycisk, ale nic nie brzęczy i nie mryga to ten sposób działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mkpol po zapięciu pasów AH powinien załączyć sie sam, reszta jak wyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mkpol po zapięciu pasów AH powinien załączyć sie sam, reszta jak wyżej.

Pierwsze słyszę. Być może da się to zakodować, ale w standardzie tak to nie działa. Natomiast bez zapiętych pasów na pewno nie da się włączyć AH

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się automatycznie załacza AH jak zapne pasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi tez automatycznie jak zapne pasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc albo kwestia rocznika, albo kodowania. Ot kolejna ciekawostka. Ja muszę z paluszka włączyć, a pasy mam cały czas "zapięte"

 

EDIT:----------------------------------

No i zonk. Przejrzałem kodowanie bornetza (mam 3C0.. w wersji high) i nie znalazłem nigdzie kodowania automatycznego włączania AH. W komforcie też zresztą nie znalazłem.

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności