robertk2 Zgłoś #61 Napisano 25 Lipca 2011 A ja mam pytanie co do luzów na mechanizmie wyboru biegów - odwołując się do zdjęcia, które zapodał kolega grzyb - łapiąc ten mechanizm tam gdzie narysowana zewnętrzna strzałka - nie mam luzów przód tył, jest jednak luz jak ruszam góra dół - czy tak może być czy nie ma prawa tam być luzu w żadnym kierunku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #62 Napisano 26 Lipca 2011 Robert, na moje rozumowanie nie powinno być tam w ogóle luzu, ja mam luz i biegi wchodzą srejnio;/ a skoro wyzej jest napisane, że 1mm różnicy w położeniu śrubki to dużo, to raczej luzu nie powinno być w ogóle. Znalazłem zabierak za 50zł we Wro i chyba skorzystam i wymienię w sobotę Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #63 Napisano 26 Lipca 2011 Kiedy element nr 48 (dźwignia zwrotna) kwalifikuje się do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasik89 Zgłoś #64 Napisano 26 Lipca 2011 a tak w ogóle to co jeszcze oprócz zabieraka jest wymienne w wybieraku ? bo nie wiem czy nie opłaca się całego wybieraka kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #65 Napisano 10 Września 2011 (edytowane) Dziś wymieniłem zabierak, Ale uwaga na ten element firmy TYC (tajwan), który jest zamiennikiem 1J0711256 (zakupiony u użytkownika na popularnym serwisie aukcyjnym), on ma dwa oringi, które są za grube i za chiny nie chcą przejść, Osobiście musiałem je podpiłować i i tak ciasno wchodziły. Przez nie można stracić z godzinę czasu (bałem się założyć oringów ze starego zabieraka). Po założeniu luzy zniknęły więc mamy genaralnie sukces, ale: po założeniu śruby regulacyjnej od linki co jest przykręcana do tego zabieraka w to samo miejsce co była wcześniej - wszystkie biegi wchodzą, ale trójka czasem trochę haczy. (dopiero była tylko jazda próbna). Żeby ten zabierak wymienić trzeba obie linki odpiąć - przy tej drugiej odkręcamy górną nakrętkę, zdejmujemy ciężarek, potem tą śrubę co została trzeba odkręcić i dopiero linka złazi. uwaga na podkładkę pod końcówką mocowania tej linki. Aby łatwiej założyć zabierak to warto też odkręcić uchwyt co trzyma linki do silnika (2 śruby). Mam takie pytanie: Czy regulacja jest tylko przy tej śrubie od zabieraka, czy mocowanie drugiej linki się też reguluje? (jest tam taka możliwość bo ta śruba obustronna jest wkręcana w nakrętkę prostokątną, którą można przesuwać) Edytowane 18 Września 2011 przez robertk2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaTi2741 Zgłoś #66 Napisano 18 Września 2011 cześć mam taki problem . mechanik wymieniał mi skrzynie biegów po wyminie nie chciała wchodzić jedynka okazało się ze źle założył przeciw wagę.Pojechałem do niego i zamiast ja założyć jak powinna być to ją wyciągnoł całkiem. czy to przeszkadza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #67 Napisano 18 Września 2011 czy to przeszkadza? przeszkadza to że dublujesz posty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #68 Napisano 18 Września 2011 czy to przeszkadza? Niby jak skoro półośka się nie kręci gdy włączasz jedynkę. Bo mam nadzieje ze piszesz o odważniku na półośce. "Nowa" skrzynia nie daje gwarancji że będzie lepiej...może być całkiem odwrotnie.... ...sprawdz luzy przy mechanizmach-wodzikach na skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertk2 Zgłoś #69 Napisano 7 Listopada 2011 Ponawiam pytanie - czy ktoś może podać praktyczny sposób regulacji linek sterowanie biegami? W książce "Sam naprawiam" jest mowa o przyrządzie VAG....., którego pewnie nikt nie ma. Tak jak w poście nr 65 pisałem wymieniłem zabierak, wymieniłem olej w skrzyni, ale nie jestem pewien, czy ta linka co idzie do odważnika jest w swoim starym położeniu. Efekt jest taki, że jedynka wchodzi teraz dobrze i się nie zacina, natomiast bieg 3 trzeba uważać bo coś leciutko haczy jak się go wrzuca. Podobnie wsteczny nie wchodzi zawsze bez haczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach