buxi Zgłoś #1 Napisano 21 Sierpnia 2008 Chce kupić felgi do mojego B5 Wybór padł na model R8 18 cali szerokość 8 ET 35 i tu moje pytanie jaki profil opony dobrać żeby bez gleby to jakoś wyglądało i żebym mógł w miarę pod krawężniki podjeżdżać Myślałem o profilu 55 może 50 ?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trend5 Zgłoś #2 Napisano 21 Sierpnia 2008 kolego ja na 17stkach mam 45 profil to ty musisz 40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #3 Napisano 21 Sierpnia 2008 40 taki niski ?? a jak sie jeździ na 17 calach ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #4 Napisano 21 Sierpnia 2008 Myślałem o profilu 55 może 50 Gdzie taki profil na 18 cali Tak jak pisze kolega trend5 profil 40 to jest akurat. 40 taki niski ?? a jak sie jeździ na 17 calach ?? Ja też śmigam na 17-stkach i jest tak sobie;) Jak już się decydujesz na kola 18 cali to musisz sie liczyć z częstszymi wizytami u dentysty:D Komfortu jazdy już niema no i zawieszenie bardziej dostaje po du...e, ale są i plusy, leprze prowadzenie pojazdu, auto dobrze się trzyma drogi;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2008 40 taki niski ?? a jak sie jeździ na 17 calach ?? Dla porównania opona 225/45/17 ma wysokość ścianki bocznej 101,25 mm, a kółka 185/55/14 mają 101,75 mm. Innymi słowy tragedii nie ma, bo opona 185/60/14 (ścianka 111 mm) to już są niezłe balony 225 z profilem 40 to wysokość ścianki ma 90mm, a to już się robi faktycznie niskoprofilowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #6 Napisano 21 Sierpnia 2008 No więc chyba będzie 17 cali bo ten profil 40 mnie przeraża a możecie podesłać foto jak wygląda passat na 17 profilu 45 i seryjnym zawieszeniu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trend5 Zgłoś #7 Napisano 21 Sierpnia 2008 Zobacz w mojej galeri. Mam 225/45 17 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #8 Napisano 21 Sierpnia 2008 18 cali nadaje się na jazdę po torze, a nie po Polsce. 17 cali prawie nadaje się do jazdy po Polsce. Mój stoi na 17 calowych kołach 225/45/17 i seryjnym zawieszeniu, sportowe wywaliłem w cholerę. Wygląda koło tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #9 Napisano 21 Sierpnia 2008 No tak średnio to wygląda bez gleby ;/ duży prześwit pomiędzy oponą a nadkolem A jak bym dął 17 i profil 50 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #10 Napisano 21 Sierpnia 2008 No tak średnio to wygląda bez gleby ;/ duży prześwit pomiędzy oponą a nadkolem A jak bym dął 17 i profil 50 ?? To byś skaleczył rzemiosło - krótko mówiąc. Rozmiar koła musi się zgadzać. Koła, jako zewnętrznej średnicy. Niezależnie czy 15, 16 czy 17 , 18 cali. Jesli założysz 18 lub 17 calowe koła i obniżysz zawieszenie wkładając ze średniej półki jakieś H & R, rozbijesz sobie auto, wybijesz zęby, pozbierasz deskę rozdzielczą z podłogi. Chyba, że jeździsz po niemieckich, francuskich drogach, lub jesteś masochistą Wcześniej mając -35 glebę wstydziłem się jeździć. Robiłem z siebie inwalidę. Każdy parkuje wjeżdżając na większy krawężnik pod pracą, a ja nie mogę. Każdy wjeżdża na parkin strzeżony przez szlaban próg pod szlabanem, a ja za każdym razem zaciskając zęby... BUUUM spodem, aż ciecia zabolało. Pomijam komfort ' u brak. Wybór należy do Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trend5 Zgłoś #11 Napisano 21 Sierpnia 2008 Ja tez mam serie zawieszenie i nie wygląda aż tak źle. Doc widziałeś fotki mojego na twoich felgach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #12 Napisano 21 Sierpnia 2008 Jesli założysz 18 lub 17 calowe koła i obniżysz zawieszenie wkładając ze średniej półki jakieś H & R, rozbijesz sobie auto, wybijesz zęby, pozbierasz deskę rozdzielczą z podłogi. Nie chce obniżać zawieszenia Chce tylko większe koło i profil taki żebym mógł podjeżdżać pod krawężniki więc na początku myślałem do 18 teraz zmieniłem zdanie na 17 cali ale jaki profil opony ?? 50 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trend5 Zgłoś #13 Napisano 21 Sierpnia 2008 Zakładaj 225/45 i nie jest tak źle. Wiadomo że trzeba uważać na krawężniki jak na każdych kołach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4Ri3L Zgłoś #14 Napisano 21 Sierpnia 2008 Tak piszesz o tych krawężnikach, to pod jakie ty chcesz podjeżdżać? Na metrowe krawężniki podjeżdża tylko służbowe auto:D Do felg kup opony z oznaczeniem XL one mają dodatkowo wzmacniane boki, co chroni bardziej felgę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #15 Napisano 21 Sierpnia 2008 Chyba jednak założę profil 50 przekłamania na liczniku praktycznie nie ma 0.9 km/h na 50 km/h a i pod krawężniki będzie bezpieczniej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość trend5 Zgłoś #16 Napisano 21 Sierpnia 2008 Tylko najpierw sprawdz czy profil 50 wejdzie. Czy nie będzie ocierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Trociniarz Zgłoś #17 Napisano 21 Sierpnia 2008 Tak jak powiedział jeden z kolegów, opona powinna być "prawidłowo dobrana" , rozmiaru wys i szer nie wybiera sie jak jabłek na targowisku. Polecam tabelę opon. http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buxi Zgłoś #18 Napisano 21 Sierpnia 2008 50 na pewno nie bedzie obcierać a co do tej strony to już na niej byłem i są malutkie różnice wiec będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #19 Napisano 21 Sierpnia 2008 Jak tam stryjenka sobie życzy. Dla mnie może i kwadratowe założyć ale powiadam... kaleczysz rzemiosło. Jeśli szukasz balonów, boisz się, kup po prostu sobie 16stki. Takie kombinacje nie mają sensu. Powiadam, koło jako średnica będzie zawsze taka sama przy prawidłowo dobranym profilu opony. Jeśli chcesz zmniejszyć prześwit, to tylko zmiana zawieszenia. W ten sposób się go nie zmniejsza, a zwiększa, a co za tym idzie pogarszasz trakcję, dlaczego ? Ano dlatego, że wydaje Ci się prześwit mniejszy między błotnikiem a oponą, ale między ziemią, a autem wzrasta. Kaleczenie rzemiosła, ale o tym już pisałem Pozdrowienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość patu Zgłoś #20 Napisano 21 Sierpnia 2008 Ja śmigam na 17", opona 215/45...nie ma tragedii, ale komfortu zbytniego również. Atut to dobra przyczepnoś i niezły look...dokupiłem u niemiaszków niemal nowe Micheliny 235/45 r17 ( 5000km przebiegu - zdjęte z felg z auta), będą na zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach