Skocz do zawartości
buxi

Jaki profil do 18 cali ??

Rekomendowane odpowiedzi

Chce kupić felgi do mojego B5 Wybór padł na model R8 18 cali szerokość 8 ET 35 i tu moje pytanie jaki profil opony dobrać żeby bez gleby to jakoś wyglądało question.gif i żebym mógł w miarę pod krawężniki podjeżdżać question.gif Myślałem o profilu 55 może 50 ?? question.gif pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trend5

kolego ja na 17stkach mam 45 profil to ty musisz 40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

40 taki niski ?? a jak sie jeździ na 17 calach ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślałem o profilu 55 może 50

 

Gdzie taki profil na 18 cali :eek:

Tak jak pisze kolega trend5 profil 40 to jest akurat.

 

40 taki niski ?? a jak sie jeździ na 17 calach ??

Ja też śmigam na 17-stkach i jest tak sobie;) Jak już się decydujesz na kola 18 cali to musisz sie liczyć z częstszymi wizytami u dentysty:D Komfortu jazdy już niema no i zawieszenie bardziej dostaje po du...e, ale są i plusy, leprze prowadzenie pojazdu, auto dobrze się trzyma drogi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 taki niski ?? a jak sie jeździ na 17 calach ??

 

Dla porównania opona 225/45/17 ma wysokość ścianki bocznej 101,25 mm, a kółka 185/55/14 mają 101,75 mm. Innymi słowy tragedii nie ma, bo opona 185/60/14 (ścianka 111 mm) to już są niezłe balony :]

225 z profilem 40 to wysokość ścianki ma 90mm, a to już się robi faktycznie niskoprofilowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc chyba będzie 17 cali :) bo ten profil 40 mnie przeraża a możecie podesłać foto jak wygląda passat na 17 profilu 45 i seryjnym zawieszeniu ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trend5

Zobacz w mojej galeri. Mam 225/45 17

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

18 cali nadaje się na jazdę po torze, a nie po Polsce.

17 cali prawie nadaje się do jazdy po Polsce.

 

Mój stoi na 17 calowych kołach 225/45/17 i seryjnym zawieszeniu, sportowe wywaliłem w cholerę.

Wygląda koło tak:

04998662ceb111d4m.jpg

aac3704a0b0bf754m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak średnio to wygląda bez gleby ;/ duży prześwit pomiędzy oponą a nadkolem A jak bym dął 17 i profil 50 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak średnio to wygląda bez gleby ;/ duży prześwit pomiędzy oponą a nadkolem A jak bym dął 17 i profil 50 ??

 

To byś skaleczył rzemiosło - krótko mówiąc.

Rozmiar koła musi się zgadzać. Koła, jako zewnętrznej średnicy. Niezależnie czy 15, 16 czy 17 , 18 cali.

 

Jesli założysz 18 lub 17 calowe koła i obniżysz zawieszenie wkładając ze średniej półki jakieś H & R, rozbijesz sobie auto, wybijesz zęby, pozbierasz deskę rozdzielczą z podłogi.

 

Chyba, że jeździsz po niemieckich, francuskich drogach, lub jesteś masochistą ;-)

Wcześniej mając -35 glebę wstydziłem się jeździć. Robiłem z siebie inwalidę.

Każdy parkuje wjeżdżając na większy krawężnik pod pracą, a ja nie mogę.

Każdy wjeżdża na parkin strzeżony przez szlaban próg pod szlabanem, a ja za każdym razem zaciskając zęby... BUUUM spodem, aż ciecia zabolało.

 

Pomijam komfort ;-) ' u brak.

 

Wybór należy do Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trend5

Ja tez mam serie zawieszenie i nie wygląda aż tak źle. Doc widziałeś fotki mojego na twoich felgach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli założysz 18 lub 17 calowe koła i obniżysz zawieszenie wkładając ze średniej półki jakieś H & R, rozbijesz sobie auto, wybijesz zęby, pozbierasz deskę rozdzielczą z podłogi.

 

Nie chce obniżać zawieszenia :) Chce tylko większe koło i profil taki żebym mógł podjeżdżać pod krawężniki więc na początku myślałem do 18 teraz zmieniłem zdanie na 17 cali ale jaki profil opony ?? 50 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trend5

Zakładaj 225/45 i nie jest tak źle. Wiadomo że trzeba uważać na krawężniki jak na każdych kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak piszesz o tych krawężnikach, to pod jakie ty chcesz podjeżdżać? Na metrowe krawężniki podjeżdża tylko służbowe auto:D

Do felg kup opony z oznaczeniem XL one mają dodatkowo wzmacniane boki, co chroni bardziej felgę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak założę profil 50 :D przekłamania na liczniku praktycznie nie ma 0.9 km/h na 50 km/h :D a i pod krawężniki będzie bezpieczniej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trend5

Tylko najpierw sprawdz czy profil 50 wejdzie. Czy nie będzie ocierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50 na pewno nie bedzie obcierać a co do tej strony to już na niej byłem i są malutkie różnice wiec będzie ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam stryjenka sobie życzy. Dla mnie może i kwadratowe założyć ;) ale powiadam...

kaleczysz rzemiosło.

 

Jeśli szukasz balonów, boisz się, kup po prostu sobie 16stki. Takie kombinacje nie mają sensu.

Powiadam, koło jako średnica będzie zawsze taka sama przy prawidłowo dobranym profilu opony.

Jeśli chcesz zmniejszyć prześwit, to tylko zmiana zawieszenia. W ten sposób się go nie zmniejsza, a zwiększa, a co za tym idzie pogarszasz trakcję, dlaczego ?

 

Ano dlatego, że wydaje Ci się prześwit mniejszy między błotnikiem a oponą, ale między ziemią, a autem wzrasta.

Kaleczenie rzemiosła, ale o tym już pisałem ;)

 

 

Pozdrowienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość patu

Ja śmigam na 17", opona 215/45...nie ma tragedii, ale komfortu zbytniego również. Atut to dobra przyczepnoś i niezły look...dokupiłem u niemiaszków niemal nowe Micheliny 235/45 r17 ( 5000km przebiegu - zdjęte z felg z auta), będą na zapas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności