lukaswu Zgłoś #1 Napisano 19 Sierpnia 2008 Witam, z wiadomych powodow wkrotce zamierzam dolaczyc do grona uzytkownikow radia CB. Mam niestety opory przed z astosowaniem anten "magnesowek", klejone na szybe tez wydaja mi sie kiepskim rozwiazaniem, ale... Przed laty byly modne anteny radiowe montowane na gornej krawedzi lekko opuszczonej szyby. Mi akurat to sie kojarzy z duzymi fiaciorami, ale pewnie bylo to montowane wszedzie. Antena byla wyposazona w taki "krokodylek", ktory wciskalo sie z gory w szybe. Pytanie czy takie rozwiazanie ma sens i czy w ogole jest dostepne? -- luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #2 Napisano 20 Sierpnia 2008 Było dla antenek radiowych. W CB jakość/zasięg zależy przede wszystkim od długości bata. Do CB antenki rzędu 30 - 50 cm, a takie tak były montowane, to nieporozumienie. Radyjka to odbiorniki sygnałów dużej mocy, nadawany ze stacjonarnych nadajników radiowych. Nasze nadajniki pracują z mocą 4 wat. jeśli chcesz sensownie używać CB, to patrz na baty powyżej 1 m lub antenki helikalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #3 Napisano 20 Sierpnia 2008 lukaswu, zerknij sobie proszę na mój wywód odnośnie anten http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=324300&postcount=32 W CB jakość/zasięg zależy przede wszystkim od długości bata. Do CB antenki rzędu 30 - 50 cm, a takie tak były montowane, to nieporozumienie. Widzisz kolego, coś wiesz, ale nie za wiele. Długość anteny nie zależy sobie od tak, jest ona liczona w zależności od współczynnika długości fali, pasma na jakim ma pracować oraz rodzaju i długości ewentualnej cewki (lub obwodu LC) do niej montowanej. Anty zasadniczo produkuje się na 1/2 fali, 1/4 oraz 5/8 fali. Każdy jej rodzaj, posiada charakterystyczną dla siebie budowę. Twój opis to tak jak wypowiedzi dzieciaków z piaskownicy: "Mój tata ma czerwone auto i jest ono szybsze od niebieskiego Twojego ojca!". Przepraszam za dosadność, ale jakieś takie połowiczne mi się to wydało. Twój opis wydał mi się lakoniczny i pozbawiony podstaw teoretyczno-praktycznych. lukaswu, na sprawność Twojej przyszłej anteny będzie mieć wpływ kilka czynników, szczegółowo opisałem to w poście, którego link podałem Ci wyżej. Prejrzyj również dwa wątki odnośnie anten mobilowych tutaj: http://www.cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=165 http://www.cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1774 Masz tutaj rzeczowe informacje na temat anten, ich typów, sposbów montażu oraz możliwych mocy, itd. Miłej i rzeczowej lektury! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #4 Napisano 20 Sierpnia 2008 lukaswu, zerknij sobie proszę na mój wywód odnośnie anten http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=324300&postcount=32 lukaswu, na sprawność Twojej przyszłej anteny będzie mieć wpływ kilka czynników, szczegółowo opisałem to w poście, którego link podałem Ci wyżej. Prejrzyj również dwa wątki odnośnie anten mobilowych tutaj: http://www.cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=165 http://www.cb-radio.pl/phpBB/viewtopic.php?t=1774 Masz tutaj rzeczowe informacje na temat anten, ich typów, sposbów montażu oraz możliwych mocy, itd. Miłej i rzeczowej lektury! Dzieki wielkie, kiedys juz tam dotarlem. Moze inaczej- czesc dotyczaca skutecznosci nadawania jest dla mnie dalszym kryterium. Zalozylem sobie tak- nie chce rysowac lakieru w nowym aucie (jakos nie wierze w rozne podkladki itp itd, skoro zwykla eksploatcja rysuje lakier) a tym bardziej wiercic dziur. Klejom jakos do konca nie ufam (choc moze wlasnie tak to sie skonczy) i zaczalem sie zastanawiac co w takim wypadku pozostaje a zastanawiajac sie wpadlem na pomysl montazu na szybie. Jasnym jest, ze nie zamontuje bata dlugosci 2m bo pewnie przy 80km/h peknie szyba a i tez wyobrazam sobie, ze problemem moze byc, niedokniecie okna i halas z tym zwiazany. Pytanie raczej powinno brzmiec, czy taki sposob montazu wystepuje w przyrodzie i czy ktos go stosuje, oraz czy moglby sie podzielic swoimi wrazeniami. Jasnym jest, ze najlepiej jakby fabryka przygotowala instalacje pod montaz, ale tego pewnie sie nigdy nie doczekamy luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #5 Napisano 21 Sierpnia 2008 Pytanie raczej powinno brzmiec, czy taki sposob montazu wystepuje w przyrodzie i czy ktos go stosuje, oraz czy moglby sie podzielic swoimi wrazeniami. Taki montaż jest pozbawiony najmniejszego sensu, ponieważ antena CB do swojej poprawnej pracy potrzebuje przeciwwagi, czyli dużej powierzchni metalowej (najlepiej o średnicy 5,5m ) Tak samo nie nadają się do użytku anteny klejone na szybę, przeciwwaga jest zbyt mała i osiągi są mierne (na odsłuch jeszcze sobie to jakoś radzi, nadawania praktycznie nie ma z takiej antenki). Jasnym jest, ze najlepiej jakby fabryka przygotowala instalacje pod montaz, ale tego pewnie sie nigdy nie doczekamy Jak to nie Wywalasz antenkę od FM i wsadzasz tam jakiegoś helikala, spliter przyklejasz do podsufitki i masz 2w1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #6 Napisano 22 Sierpnia 2008 Taki montaż jest pozbawiony najmniejszego sensu, ponieważ antena CB do swojej poprawnej pracy potrzebuje przeciwwagi, czyli dużej powierzchni metalowej (najlepiej o średnicy 5,5m ) Tak samo nie nadają się do użytku anteny klejone na szybę, przeciwwaga jest zbyt mała i osiągi są mierne (na odsłuch jeszcze sobie to jakoś radzi, nadawania praktycznie nie ma z takiej antenki). Jak to nie Wywalasz antenkę od FM i wsadzasz tam jakiegoś helikala, spliter przyklejasz do podsufitki i masz 2w1 W 3C nie ma zewnetrzenj anteny IMHO... Ale dzieki za informacje. luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Stos Zgłoś #7 Napisano 22 Sierpnia 2008 W 3C nie ma zewnetrzenj anteny IMHO... Ale dzieki za informacje. W profilu masz: B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN) Rok prod: 1998 Nic nie pisałeś że to do 3C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaswu Zgłoś #8 Napisano 22 Sierpnia 2008 W profilu masz:B5(3B) 1.9TDI 110KM (AFN) Rok prod: 1998 Nic nie pisałeś że to do 3C Bo chwilowo jestem bez skorupy. Ale nawet w 3B zdejmowanie podsufitki to kupa roboty. PS. Opis poprawilem, choc na liscie nie ma silnika CR luk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach