Skocz do zawartości
zakrzes

Piszczenie,ćwierkanie-nie_paski_ani_napinacze

Rekomendowane odpowiedzi

wiesz co zrób jedź gdzieś na rolki (hamownia/stacja diagnostyczna) i przy otworzonej masce zrób filmik pod obciążeniem a może i sam zlokalizujesz ten odgłos bo tak na odległość to trudna sprawa bo to może być np. EGR łopatki turbiny lub zupełnie co innego (jakiś pierduł)

 

Jestem umówiony na 19 kwietnia do tune-up na wirusa, to przy okazji zobaczymy skąd to się wydobywa. Bo przez otwarte okno podczas jazdy to nie zlokalizuje sie tego. A myślałem że może po filmiku ktoś rozpozna co to może być. Ale dziękuję za chęć pomocy Rafał.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem umówiony na 19 kwietnia do tune-up na wirusa, to przy okazji zobaczymy skąd to się wydobywa. Bo przez otwarte okno podczas jazdy to nie zlokalizuje sie tego. A myślałem że może po filmiku ktoś rozpozna co to może być. Ale dziękuję za chęć pomocy Rafał.

pozdrawiam

ale co ci da lokalizacja (mi to wygląda na tył silnika bardziej przy kompie/przednim) tyle wywnioskowałem z filmiku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak to co da lokalizacja, jak sie zlokalizuje skąd sie wydobywa to "ćwierkanie" to będzie wiadomo co dalej z tym zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

rozpocząłem ten wątek dawno temu i śledzę go na bieżąco.

Dopiero jednak teraz widzę, że ktoś dostrzegł ten sam problem. Otóż to co opisuje kolega POTULAK to jest właśnie ten dźwięk ;)

 

A więc nie jestem przewrażliwiony na punkcie swojego samochodu lecz coś rzeczywiście jest nie tak.

 

Ja w każdym razie niestety przyzwyczaiłem się do tego dźwieku ponieważ brakuje mi już pomysłów. Zauważyłem tylko że im jest cieplej i silnik lepiej rozgrzany tym lepiej to słychać.

 

Moim zdaniem przyczyny trzeba szukać w pompie lub wtryskach.

Trzymam kciuki za Ciebie kolego POTULAK i czekam z niecierpliwością na wieści z hamowni.

 

Pozdrawiam,

zakrzes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie -czy ma ktoś amatorski sposób na ściągnięcie koła pasowego (z sprzegiełkiem) z alternatora silnik avf -pytam dlatego gdyż nie posiadam specjalistyczego sciągacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie również wystepowało ćwierkanie (piszczenie) po włączeniu klimy na wolnych obrotach, posmarowałem pasek smołą i na wolnych obrotach przestało ćwierkać ale jeszcze słychać ćwierkanie jak dodam troszkę gazu (1300obr) a powyżej znowu cichnie. Myśle że musze wymienić cały pasek bo jest jeszczę orginalny (są znaczki VW i Audi) i chyba stracił swoje własciwości ale jeśli ktoś ma jakąś rade to bedę wdzieczny.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja też się uporałem z tymi piskami. Muszę przyznać że jest to dosyć wkurzający świergol. Wymieniłem sprzęgiełko alternatora, napinacz paska, nowy pasek, oraz pasek od klimy. Trochę dość jest to kosztowne ale radość przy odpalaniu pasacika bez pisków i jazda na cliamtroniku bez popiskiwań bezcenne :jupi:jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 1.8T AEB 160tys. przebiegu

w sobotę wymieniłem rozrząd i po uruchomieniu słychać pisk jakby ocierały dwa metale mechanik jest zdziwiony nie wie o co chodzi podejrzewa pompę oleju stary pasek był wyciągnięty o ponad pół ząbka piszczenie jest odraz po odpaleniu na zimnym i ciepłym paski klinowe wielorowkowe pościągane dalej to samo przed wymianą rozrządu była idealna cisza miał ktoś takie zdarzenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każda sugestia mile widziana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy ktos wymienial -wybijal same lozysko napinacza paska od klimy , czy ktos zna wymiary lozyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam podobny problem, mianowicie "coś" piszczy,ociera czy cos takiego i to tylko na zimnym silniku z rana:/

Jak się rozgrzeje to tez czasem slysze to delikatnie...

Mechanik sprawdzil paski i altelnator, stwierdzil ze to moze on, wiec oddalem do elektryka samochod ktory stwierdzil ze na alternatorze jest napiecie 18,5v a powodem tego jest regulator ktory wymienil, niestety nadal popiskiwanie jest, i wydaje mi sie ze to bardziej z okolic silnika:/

 

Jakies inne pomysły jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopuje trupa. Sprawa jest następująca:

Gdy jadę powiedzmy na 2 i mam około 1200 obrotów, dodam gaz w podłogę i wtedy coś mi piszczy dopóki nie złapie obrotów rzędu 2000-2300.

Ale żeby nie było tak kolorowo nawet na 3- cim biegu gdy mam te powiedzmy 1500-1700 obrotów i chce mu dać w ... to też piszczy dopóki nie złapie wyższych obrotów.

Dodam że nie jest to klima bo jest wyłączona ( bo piszczy wiatraczek i czeka na wymianę ) oraz sprzęgiełko alternatora bo było wymieniane jakieś tysiąc km temu.

Piszczenie tylko i wyłącznie występuje w wyżej opisanej sytuacji że tak ujmę obciążenia silnika.

Ma ktoś jakieś pomysły sugestie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności