meister666 Zgłoś #1 Napisano 15 Sierpnia 2008 WItam! Mam pytanie takie jak w temacie, jeśli podniosę samochód na lewarku, i złapię za koło tak na godz. 9 i 3 wyczuwam wydaje mi się dość duże poziome luzy, gdy łapię w pionie wszystko jest ok, aha i jeszcze pytanko jeśli pojawiłyby się luzy :pionowe" oznaczałoby to że łożysko jest do wymiany? Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 15 Sierpnia 2008 WItam!Mam pytanie takie jak w temacie, jeśli podniosę samochód na lewarku, i złapię za koło tak na godz. 9 i 3 wyczuwam wydaje mi się dość duże poziome luzy, gdy łapię w pionie wszystko jest ok, aha i jeszcze pytanko jeśli pojawiłyby się luzy :pionowe" oznaczałoby to że łożysko jest do wymiany? Pozdrawiam! Tak na oko pionowe luzy łożysko , poziome to luzy zawieszenia ( tuleje na wahaczu . Ale ogólnie wykrycie luzów takim domowym sposobem to sygnał by wybrać się do mechaniora , on wybada wszystko co i jak Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #3 Napisano 17 Sierpnia 2008 Poziome luzy to najprawdopodobniej końcówka drążka kierowniczego. Poproś kogoś niech Ci szarpie kołem w poziomie - wywołuje ten luz, a Ty obejmij dłonią końcówkę drążka, tak aby mieć pod palcami i drążek i zwrotnicę - wtedy wyczujesz luz. Podobnie można sprawdzić luzy na wahaczach, ale tam często potrzebna jest jeszcze "brecha" - sprężyna zawieszenia wywołuje wstępne napięcie przy podniesionym kole i luzy są trudniejsze do wyczucia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #4 Napisano 17 Sierpnia 2008 też ostatnio sprawdzałem i był luz poziomy. Na początku obstawiałem drążek kierowniczy, ponieważ luz poziomy, a pionowego brak. Okazało się jednak, że to przedni górny wahacz był do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach