glasz Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2008 Witam wszystkich, pojawił mi się dzisiaj dość znaczący problem - umarła mi dmuchawa świeżego powietrza i przycisk od klimy manualnej też nie reaguje. Do tej pory, nawet jak był wyłączony silnik a przycisnęło się przycisk AC to podświetlał się na żółty (oczywiście po odpaleniu silnika klima się włączała i wszystko było ok). Jeżeli chodzi o dmuchawę, to nie działa na żadnym biegu. Wykluczyłem już bezpiecznik bo jest cały, odpada też zawieszenie się szczotek samej dmuchawy bo włączyłem nawiew i "z palca" ją rozpędzałem. Podłączyłem VAGa i... nie może się połączyć, gdzie kilka dni wcześniej normalnie połączenie miałem help... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2008 Piszesz o bezpiecznikach. A przekaźniki też sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glasz Zgłoś #3 Napisano 14 Sierpnia 2008 przekaźniki też sprawdzałeś? z tego co się zdążyłem zorientować dmuchawa nie jest podłączana przez przekaźnik tylko idzie przez bezpiecznik pod panel, tam kostka i do samej dmuchawy i masy... Ponadto manualna AC jednak nie działa jak nie jest ustawiona dmuchawa min. na 1 bieg dzisiaj po pracy do tego siądę bo jak na razie wciąż padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
glasz Zgłoś #4 Napisano 14 Sierpnia 2008 ha! no i problem rozwiązany - sposób podaję poniżej, może komuś w przyszłości się przyda... Ponieważ bezpiecznik był cały a szczotki nie zawiesiły się należało szukać dalej. Zdjęty został schowek od strony pasażera i po sprawdzeniu, że do samego silnika dmuchawy nie dochodzi prąd - dorwałem się do rozbierania panela z pokrętłami od nawiewów. Na początek należało wyjąć pokrętła poprzez pociągnięcie ich do siebie prostopadle do panela. Zdecydowanie, ale nie "na chama" bo można połamać plastikowe rurki znajdujące się wewnątrz pokręteł. W rogach na górnej i dolnej krawędzi plastikowej osłony są wyżłobienia, więc można było podważyć plastik śrubokrętem, ja jednak użyłem noża - dla bezpieczeństwa, żeby nie porysować plastiku. Jedno z wyżłobień pokazuję na zdjęciu paluchem Następnie po zdjęciu plastiku należało odkręcić 4 śruby (torx) na których trzymał się cały wkład do sterowania. Śruby są widoczne na poniższym zdjęciu. Należy także odkręcić 2 śruby przy tym dolnym schowku pod radiem. Po uprzednim wyciągnięciu radia cały wkład można wyjąć poprzez pociągnięcie w dół - praktycznie sam wychodzi. Podpiąłem się "na krótko" pod kostkę do nawiewu i... dmuchawa ruszyła Okazało się, że połamał się mały plastik który trzymał blaszkę od nawiewu, przez co nie było styku i prąd płynąć nie raczył. Blaszka została włożona na miejsce ale trzymała się na skrawku plastiku, który miał robić za zatrzask (nota bene jak ci Niemcy to robili, że cholerstwo jest takie małe i kruche?!). Na fotce poniżej widać pozostałość zatrzasku w kształcie litery L, który ma trzymać sprężynującą blaszkę. Przez chwilę chciałem podłożyć pod tę blaszkę coś, co by powodowało, że blaszka będzie lepiej doginana do miedzianego ślizgu, ale zrezygnowałem z tego z 2 powodów: po pierwsze to co zostało z zatrzasku nie wytrzymałoby większej siły, a po drugie blaszka jest na tyle elastyczna, że pod palcem nie czułem różnicy w nacisku, niezależnie od tego czy pod nią coś było, czy nie. Ponieważ chciałem mieć pewność, że za chwilę nie będę mieć dokładnie tego samego problemu, to na ten marny skrawek plastikowego zatrzasku został stopiony inny plastik łącząc to, co zostało z zatrzasku z pozostałością i wzmacniając go w ten sposób. Efekt widoczny poniżej: Po skręceniu wszystkiego do kupy i założeniu na miejsce mogłem się cieszyć działającą dmuchawą i klimeczką No i tyle. Mam nadzieję, że komuś się ten opis przyda P.S. jakość zdjęć nie najlepsza bo robiona fonem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rako53 Zgłoś #5 Napisano 8 Sierpnia 2010 Mi się przydało:) dokładnie to co opisałeś. Nie miałem bladego pojęcia co z tym nawiewem. Działał i nagle nic. znalazłem, przeczytałem, zrobiłem... BIG THNX:dobrze Pozdro Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krystek370 Zgłoś #6 Napisano 14 Sierpnia 2010 U mnie również przestała działać dmuchawa,niedziała na żadnym biegu. Wiec zabrałem sie do rozbierania według manuala kolegi. No i dostalem się do tej blaszki i okazało się że jest urwana. Włożyłem ją w to samo miejsce co była poprzednio i przykleiłem klejem. Teraz jest na swoim miejscu i styka się z miedzianą,ale nawiew nadal nie działa. Wiec zabrałem sie do wymontowywania schowka.Dostałem sie do silnika podłączyłem na krótko i okazało sie ze zasuwa. Bezpiecznik cały. Niemam pojęcia co się mogło popsuć :dolamamZostaje tylko wizyta u mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 14 Sierpnia 2010 Na poczatek - po uruchomieniu silnika, spróbuj lekko cofnąć kluczyk Jak wentylator zacznie działać, to kostka stacyjki do wymiany. Dodam, ze jak nie działa nadmuch, to nie ma też świateł mijania i migaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krystek370 Zgłoś #8 Napisano 15 Sierpnia 2010 Światła i kierunki są aby nawiew nie działa. Cofałem kluczyk tak jak mówiłeś i też sie nie załączył;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 15 Sierpnia 2010 Kolejna rzecz, to sprawdź bezpieczniki a potem zdejmij schowek i sprawdź czy w wiązce do wentylatora jest napięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
randall Zgłoś #10 Napisano 15 Sierpnia 2010 Ja tylko nadmienię, że nie trzeba zdejmować pokręteł, żeby zdjąć plastikowy front i dostać się do śrub, a jeśli komuś padnie podświetlenie tej klimy, to żarówka znajduje się pod środkowym (mniejszym) pokrętłem, które żeby zdjąć, to trzeba ustawić na środek (pozycja 2). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puotec Zgłoś #11 Napisano 12 Grudnia 2010 Odświeżę temat... Problem polega na tym że nie zawsze działa dmuchawa. Na klimatroniku ustawione jest HI i max nadmuch, zaczyna wiać po jakimś czasie 5-10min. Dodam, że gdy z rana odpalam auto wszystko na klimatroniku zaczyna mrugać 88888888888 a następnie wraca do normy. Jakieś sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #12 Napisano 12 Grudnia 2010 Jakieś sugestie? Zrób samo diagnozę climatronika i sprawdź błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puotec Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2010 Zrobiłem tak jak jest opisane na forum krok po kroku i błędów brak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaw301 Zgłoś #14 Napisano 8 Czerwca 2011 Odświeżę temat. nie chodzi mi 2 bieg w nadmuchu powietrza. jak klime (manual) włącze to chodzi ale prędkość jak na pierwszym biegu pomimo żę jest na 2. ? miał ktoś taki przypadek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 8 Czerwca 2011 Odświeżę temat. nie chodzi mi 2 bieg w nadmuchu powietrza. jak klime (manual) włącze to chodzi ale prędkość jak na pierwszym biegu pomimo żę jest na 2. ? miał ktoś taki przypadek?? sprawdź przekaźniki pod kiera i opornice pod podłużnicą lewą (str kierowcy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaw301 Zgłoś #16 Napisano 8 Czerwca 2011 kolego , a mógłbyś mi napisać gdzie doładnie szukać tej opornicy, bo przekażniki mam ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 8 Czerwca 2011 kolego , a mógłbyś mi napisać gdzie doładnie szukać tej opornicy, bo przekażniki mam ok jak wejdziesz pod auto i oblukasz lewą podłużnicę to dostrzeżesz taki metalowy element z doprowadzonymi i odprowadzonymi kablami to właśnie ona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slaw301 Zgłoś #18 Napisano 8 Czerwca 2011 już znalazłem. dochodzą tam dwa kable zczego jeden jest podwójny. po odkręceniu ich ,dmuchawa chodziła bez zmian(czyli wszystkie biegi działały oprócz 2) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #19 Napisano 24 Lipca 2015 Witam nie dzialaja fotki,moze ktos ma opis ze zdjeciami?pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pele Zgłoś #20 Napisano 25 Lipca 2015 witam ,mam problem a mianowicie w jakim polozeniu powinna znajdowac sie ta blaszka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach