Gość Alexxx Zgłoś #1 Napisano 13 Sierpnia 2008 Witam wszystkich bardzo serdecznie jak w temacie mam mały problem z Passatem B5 1999 r automat.( zwykła 4 biegowa) A mianowicie od pewnego czasu w przedziale obrotów 1900-2200 są odczuwalne wibracje (takie jak by autko jechało po nierównej nawierzchni - na początku tak myślałem ze to nasze drogi ) Ale jadąc na wczasy z rodzina miałem okazje posuwać się w korku i zauważyłem że dzieje się tak na każdym biegu . Pojechałem do serwisu w Lesznie zalecili wymianę oleju itp, zadzwoniłem do serwisu w Poznaniu stwierdzili ze skrzynie mam bez obsługową i tylko sprawdzanie i dolewanie oleju . Nie dało mi to spokoju zadzwoniłem do warsztatu zajmującego się naprawami automatów i pan poinformował mnie ze olej muszę wymienić ale objawy to najprawdopodobniej jakiś czujnik z zaworkami . Teraz nie wiem już nic , chce się podpiąć jeszcze do komputera może to coś pomoże . Chyba że ktoś z użytkowników forum miał podobna sytuacje i podzieli się swoimi informacjami wcześniej . Dziękuję za zainteresowanie i ewentualną pomoc . Pozdrawiam Alexxx . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #2 Napisano 13 Sierpnia 2008 Witam wszystkich bardzo serdecznie jak w temacie mam mały problem z Passatem B5 1999 r automat.( zwykła 4 biegowa)A mianowicie od pewnego czasu w przedziale obrotów 1900-2200 są odczuwalne wibracje (takie jak by autko jechało po nierównej nawierzchni - na początku tak myślałem ze to nasze drogi ) Chyba że ktoś z użytkowników forum miał podobna sytuacje i podzieli się swoimi informacjami wcześniej . Dziękuję za zainteresowanie i ewentualną pomoc . Pozdrawiam Alexxx . Zerknij tutaj: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=278272#post278272 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Alexxx Zgłoś #3 Napisano 13 Sierpnia 2008 Dzięki bardzo tomanimi objawy podobne tylko ze biegi zmienia normalnie , wlaśnie wracam z trasy i co dodatkowo zaobserwowałem w trakcie tego drżenia obrotomierz delikatnie faluje 2-3 mm góra dół mechanik upiera się przy jakimś elektrozaworze z zaworkami i ze to niby wina tych zaworków . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #4 Napisano 13 Sierpnia 2008 Dzięki bardzo tomanimi objawy podobne tylko ze biegi zmienia normalnie , wlaśnie wracam z trasy i co dodatkowo zaobserwowałem w trakcie tego drżenia obrotomierz delikatnie faluje 2-3 mm góra dół mechanik upiera się przy jakimś elektrozaworze z zaworkami i ze to niby wina tych zaworków . mam to samo i wg materiałów które zamieściłem wcześniej i Tobie potwierdza częściowo mechanik to do wymiany jest właśnie ten elektrozawór oraz niestety konwerter Czyli koszty wyjęcia skrzyni, nowy olej, filtry, regeneracja itd min 2,5-3k. Chyba, że pomoże wymiana samego elektrozaworu a to raczej można zrobić bez wymontowania skrzyni - tylko po zdjęciu osłony miski olejowej skrzyni. Daj znać jak się to skończy w Twoim przypadku, bo ja na razie postanowiłem nie naprawiać tego - skoro jeżdzi to ok, a do drgań się przyzwyczaiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Alexxx Zgłoś #5 Napisano 13 Sierpnia 2008 tomanimi ja mam te wibracje 7-8 miesięcy jak zajrzę to napisze ale narazie mam budowe na karku i nie zabardzo czas na autko . Ale jesli mial bym wywalic 2,5-3 tysiecy za naprawe to wole kupic skrzynie 1,500 -3000 . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #6 Napisano 13 Sierpnia 2008 tomanimi ja mam te wibracje 7-8 miesięcy jak zajrzę to napisze ale narazie mam budowe na karku i nie zabardzo czas na autko .Ale jesli mial bym wywalic 2,5-3 tysiecy za naprawe to wole kupic skrzynie 1,500 -3000 . Pozdrawiam. z tym kupnem skrzyni to bym uważał bo wg kilku osób VW trochę to skomplikował i nawet jak kupisz identyczną skrzynię to nie ma gwarancji że da się "zestroić" w innym aucie. Pewnie trzeba by wymienić również ECU od skrzyni z samochodu z którego pochodzi ta nowa. Ale wszelkie info mile widziane Obym się mylił. Też sobie powiedziałem, że nie naprawię za 3k tylko wymienię na manual za 4k albo sprzedam "gada", ale jak to mawiają Never Say Never Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kot_ik Zgłoś #7 Napisano 13 Sierpnia 2008 kolega tomanimi dobrze pisze lepiej zawsze naprawić swoją skrzynie niż kupić używaną i nie wiadomo w jakim tak naprawdę stanie jest. Miałem identyczny problem jak ty czyli drgania w przedziale 1700-2200obr. i towarzyszył temu skok obrotów o około 200. Winny był konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) po jego wymianie (wysyłany i regenerowany w Holandii) - wszystko wróciło do normy oczywiście dodatkowo nowy olej i filtr.Acha i przy wymianie konwertera koniecznie trzeba wymienić zaworek sterujący konwerterem w płycie sterującej. Koszt łączny wszystkiego czyli materiały + robocizna 1700zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach