Skocz do zawartości
Gość Marcin_

Jak przelaczacie na gaz?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Trener

Witam

Ja mam podobne objawy, a tadzę sobie tak: gdy po odpaleniu ruszam, przełączy się na gaz i się przydusz to przełączam na kilka sekund na benzynę i znowu na gaz - pomaga w 50% przypadków, gdy znowu się dusi to powtarzam manewr - pomaga na 90% przypadków a po trzecim razie już jedzie normalnie.

Czyli klik-klik, klik-klik - jade dalej.

Przy czym w lecie nie ma wcale problemu, przy -10 nie ma problemu, jest problem gdy jest +-5 stopni.

Dziwne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_

U mnie juz dziala ok przelaczam go w większosci przypadków po przejechaniu okolo 1km na benzynie, chyba ze szybki trzeba bylo skrobac to po odszronieniu wsiadalem i odrazu go na gaz i dziala.. tak wiec problem ten jest z glowy.. przelaczam go przewaznie jak łapie drugą kreske na wsk temp plynu chlodzącego i dziala ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odświeżę.

Widzę, że wszyscy bardzo wcześnie przełączają na zasilanie gazem.

Kiedy miałem poprzedni silnik robiłem tak:odpalałem na benzynie, od razu ruszałem i kiedy gaz się włączył to się włączył.

Silnik ten niestety padł.

No i teraz mam drugi taki sam dodatkowo po remoncie, mam wskaźnik temperatury oleju i włączam gaz dopiero gdy olej osiągnie 50-55 stopni.

Czy aby na pewno nie przesadzam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedy miałem poprzedni silnik robiłem takdpalałem na benzynie, od razu ruszałem i kiedy gaz się włączył to się włączył.

Ja robilem tak przez sześć lat i nic z silnikiem się nie działo (vectra 1.6). Chyba że była dość niska temp. na zewnątrz to jakieś 3 km jechałem na samej benzynie.

Pozdrawiam.

PS Z tego co wiem automatyczna sekwencja przełącza na lpg przy tem. cieczy okolo 30 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie a mi się stało i teraz nie wiem czy to wina gazu i jego sposobu użytkowania czy silnik był zajeżdżony.Twoja vectra 1.6 była szesnastozaworowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Twoja vectra 1.6 była szesnastozaworowa?

Nie kolego tylko 8 zaworków. Typ silnika C16NZ - i koleś który kupił to auto nadal śmiga wg moich "zaleceń" bez żadnych problemów.

PS Ja bardzo dbałem o filtry, oleje itp. oraz o jakość gazu - ponieważ na zwyklej stacji LPG spalanie wynosiło 11l/100km a na Shell-u około 8. Być może ma to coś wspólnego z żywotnościa silnika (woda). Zresztą przy tankowaniu na lepszych stacjach znacznie przwedłużył mi sie okres użytkowania tłumika:p.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o filtry akurat też dbam i byle jakiego gazu nie tankuję, także spoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli tamten silnik był niebardzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam instalkę Igen. W zimie odpalam auto, odśnieżam czy odladzam, akurat się lekko rozgrzeje i jak z dmuchawy leci ciepłe powietrze to przełącznikiem w konsoli wymuszam włączenie gazu. Nie przegazowuję go bo i po co?

 

W lecie też odpalam na PB, ale tylko po nocy. Za dnia, gdy auto stoi nagrzane w słońcu, bądź temperatura oscyluje wokół 30 stopni zapalam na benzynie i po kilku sekundach przełączam na gaz. Auto zrobiło na gazie dopiero 25000. O filtry dbam, co 10.000 zmieniam olej, filtr powietrza, oleju, filtr gazu. Co 20.000 świece. A co 30.000 świeczki.

 

Samochód nie sprawia najmniejszych kłopotów na gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszecie, że Wam silniki padają z powodu szybkiego przełączania na gaz ? ....bo pewnie były już zajechane lub nie odpowiednio eksploatowane

Jako przykład podam który już kiedyś pisałem.....silnik 1,8 DS 90KM , akurat w Audi choć to ten sam TEAM

Zrobiłem na niej przeszło 500 tkm tylko na gazie ....ONLY LPG samochód nie widział benzyny bo nie chciał na niej jechać , odpalałem na dotyk w mrozie po -25 stopni gdzie inni sie ciągali ....generalnie auto zostało sprzedane z przebiegiem ponad 700tkm o ile poprzednik nie krecił licznika ( z taksówki )

Dodam tylko że sprzedałem auto jeżdżące .....silnik akurat był OK.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności