Skocz do zawartości
Gość zaksio2

Dziwne odgłosy podczas zmiany biegów

Rekomendowane odpowiedzi

podjechałem dzisiaj do elektryka-mechanika, który cieszy się dobrą opinią w okolicy. Jeszcze dobrze nie podszedł do samochodu, a ja mocniej przygazowałem i już z daleka wydał opinię:

 

"To geometria turbiny - upuszczanie ciśnienia. Skłonności do przeładowywania. ...nie pierwszy taki przypadek. Koniecznym jest demontaż i czyszczenie oraz PIASKOWANIE turbiny jak i KOLEKTORA. Tu uwaga aby przy zlecaniu pracy firmie nie ruszać wirnika jeśli nie dymi ani nie bierze oleju, bo mogą coś zepsuć"

 

------------------------------------------

i tu pytania:

- co Panowie na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w BLB mam turbinę w środku super wyczyszczoną, powierzchnia styku łopatek z "talerzem" w kolektorze też idealnie wyczyszczona.Łopatki brzęczą w korpusie, wszysko wypucowane i dalej ten hałas.

W sterowniku zero błędów.

Nie ma mowy o zacinaniu i przeładowaniu.

To może sztangę trzeba lekko przeregulować żeby nie było tego hałasu???

Może dochodzi do zbyt późnego upuszczenia spalin i czegoś w rozdzaju "sprężenia" przy schodzeniu z obrotów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łopatki brzęczą w korpusie
sam sobie odpowiedziałeś chyba co to za chałas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym brzęczeniem łopatek w korpusie to chodziło o to, że jest ładnie wyczyszczone i lekko chodzi, jak potrząsnę korpusem to brzęczy.

Ten hałas to nie od tego bo rzed czyszczeniem też występował.

Ktoś z was ruszał sztangę?

Może kawałeczek ruszyć, może wtedy łopatki wcześniej skierują spaliny na wylot i podczas schodzenia z obrotów nie będzie tego hałasu i efektu sprężenia powietrza w dolocie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawa rozwiązana - przedstawiam więc rozwiązanie ponieważ może być dla kogoś ta informacja kiedyś pomocna.

 

odgłos pochodził z turbiny dlatego też:

- czyszczenie turbo i kolektora łącznie z nowymi kierowniczkami 400zł

- przy rozebraniu okazało się, że wirnik uszkodzony 300zł

(demontowałem i montowałem we własnym zakresie)

 

Teraz wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko czy po wszystkim silnik ciszej pracuje i nie jest zamulony mam dokladnie takie same objawy daj znac z gory bardzo dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest o wiele lepiej.

 

- ustały dziwne hałasy ocierania

- ustało również "świszczenie" dzięki wymianie wirnika

- większa wydajność turbo = większa moc. A może nie tyle większa co w końcu powrót do normalnej mocy.

 

 

Pracy przy dobrych wiatrach na 1 dzień.

U mnie wyglądało to tak:

- demontaż całości 3,5h

- regenerację łącznie z piaskowaniem wykonali NA MIEJSCU! ok 2,5h

- montaż 3h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności