toom Zgłoś #21 Napisano 5 Marca 2010 podjechałem dzisiaj do elektryka-mechanika, który cieszy się dobrą opinią w okolicy. Jeszcze dobrze nie podszedł do samochodu, a ja mocniej przygazowałem i już z daleka wydał opinię: "To geometria turbiny - upuszczanie ciśnienia. Skłonności do przeładowywania. ...nie pierwszy taki przypadek. Koniecznym jest demontaż i czyszczenie oraz PIASKOWANIE turbiny jak i KOLEKTORA. Tu uwaga aby przy zlecaniu pracy firmie nie ruszać wirnika jeśli nie dymi ani nie bierze oleju, bo mogą coś zepsuć" ------------------------------------------ i tu pytania: - co Panowie na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelix Zgłoś #22 Napisano 9 Marca 2010 Hmm, w BLB mam turbinę w środku super wyczyszczoną, powierzchnia styku łopatek z "talerzem" w kolektorze też idealnie wyczyszczona.Łopatki brzęczą w korpusie, wszysko wypucowane i dalej ten hałas. W sterowniku zero błędów. Nie ma mowy o zacinaniu i przeładowaniu. To może sztangę trzeba lekko przeregulować żeby nie było tego hałasu??? Może dochodzi do zbyt późnego upuszczenia spalin i czegoś w rozdzaju "sprężenia" przy schodzeniu z obrotów?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #23 Napisano 9 Marca 2010 Łopatki brzęczą w korpusiesam sobie odpowiedziałeś chyba co to za chałas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelix Zgłoś #24 Napisano 12 Marca 2010 Z tym brzęczeniem łopatek w korpusie to chodziło o to, że jest ładnie wyczyszczone i lekko chodzi, jak potrząsnę korpusem to brzęczy. Ten hałas to nie od tego bo rzed czyszczeniem też występował. Ktoś z was ruszał sztangę? Może kawałeczek ruszyć, może wtedy łopatki wcześniej skierują spaliny na wylot i podczas schodzenia z obrotów nie będzie tego hałasu i efektu sprężenia powietrza w dolocie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #25 Napisano 3 Kwietnia 2010 sprawa rozwiązana - przedstawiam więc rozwiązanie ponieważ może być dla kogoś ta informacja kiedyś pomocna. odgłos pochodził z turbiny dlatego też: - czyszczenie turbo i kolektora łącznie z nowymi kierowniczkami 400zł - przy rozebraniu okazało się, że wirnik uszkodzony 300zł (demontowałem i montowałem we własnym zakresie) Teraz wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konr11 Zgłoś #26 Napisano 4 Kwietnia 2010 Mam jeszcze takie pytanko czy po wszystkim silnik ciszej pracuje i nie jest zamulony mam dokladnie takie same objawy daj znac z gory bardzo dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #27 Napisano 5 Kwietnia 2010 Tak, jest o wiele lepiej. - ustały dziwne hałasy ocierania - ustało również "świszczenie" dzięki wymianie wirnika - większa wydajność turbo = większa moc. A może nie tyle większa co w końcu powrót do normalnej mocy. Pracy przy dobrych wiatrach na 1 dzień. U mnie wyglądało to tak: - demontaż całości 3,5h - regenerację łącznie z piaskowaniem wykonali NA MIEJSCU! ok 2,5h - montaż 3h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach