Skocz do zawartości
Gość mąciwoda

Pomiar przepływomierza, podłączony czy nie - te same wskazania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mąciwoda

Witam,

zacznę od tego że od dłuższego czasu mam zmulony silnik raz bardziej raz mniej -srednio jakby miał 90KM anie 125.

Mechanicy - "sprawdzic (wymienić) przepływomierz"

więc sprawdzam: podpinam VAG-a -brak błędów, wchodzę w blok wskazań wartości mierzonych [08], wartości przepływki podane są w grupie 002 i w grupie 005, na jałowym ok 3-4g/s. W czasie jazdy gaz do dechy - wartości rosną równiutko z prędkościa obrotową. Max jaki odczytałem - 4 bieg 5000obr/min - 80g/s, cacy -ale

odpinam przepływkę, na biegu jałowym dalej wskazania między 3-4g/s dodaję gazu - ładnie rosną tak jak by była podpięta (ale błąd przepływomierza wywala).

W grupie wskazań 004 są jeszcze pola o nazwie "mass air flow" ale jedno pokazuje śmieszne wartosci 0,01-0,31g/s a drugie tylko 0,0 g/s niezaleznie czy przepływka podpięta czy nie.

Czy ktoś wie jak powinny wyglądac te wskazania?

na którym kanale sprawdzać wartość rzeczywistą wskazań przepływki- z góry wielkie dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

Znalazłem gdzieś opis kanałów pomiarowych, zgodny z moim silnikiem, niestety po niemiecku. Może sie komuś przyda.

 

Czy ktoś może tu znaleźć gdzie czytać aktualne wskazania przepływomierza (nie nominalne czy uśredmione).

 

000,1,Kühlmitteltemperatur,Sollwert 170...204 (80...105 °C)

000,2,Motorlast,Sollwert: 20...55 (1.0...2.5 ms)

000,3,Motordrehzahl,Sollwert: 76...96 (720...960 U/min)

000,4,Batteriespannung,Sollwert: 176...212 (12...14.5 V)

000,5,Drosselklappenwinkel,Sollwert: 0...12 (0..5 °)

000,6,Regelwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)

000,7,Lernwert Leerlaufluftmasse,Sollwert: 112...144 (-4...+4 kg/h)

000,8,Lambda-Regelwert,Sollwert: 115...143 (-10...+10 %)

000,9,Lambda-Lernwert (adaptiv),Sollwert: 243...255 / 0...13 (-0.64...+0.64 %)

000,10,Lambda-Lernwert (mult.),Sollwert: 118...138 (-8...+8 %)

;

001,0,Grundfunktionen

001,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min

001,2,Motorlast,,Sollwert: 1.0...2.5 ms

001,3,Drossel-,klappenwinkel,Sollwert: 0...5 <°

001,4,Züdwinkel,,Sollwert: 12 °v.OT

;

002,0,Grundfunktionen

002,1,Motordrehzahl,,Sollwert: 760...960 U/min

002,2,Theoretische,Einspritzzeit,Sollwert: 1.0...2.5 ms

002,3,Korrigierte,Einspritzzeit,Sollwert: 2.0...5.0 ms

002,4,angesaugte,Luftmasse,Sollwert: 2.0...4.0 g/s

;

 

 

=======================================

edit 7.08.2008

no dobra; zdaje się że zamiesciłem fragment pliku etykiet programu VAG-COM, znalazłem wersję angielską tego pliku do mojego silnika i z niej chyba jasno wynika że na kanele 2 pole 4 podaje wskazania przepływki; ale dlaczego u mnie one się nie zmieniają po jej wypięciu? napiszcie cos, nie będę dyskutował sam ze sobą

 

na marginesie: może ktoś wie jak zmusic VAG-COMa do korzystania z określonego pliku LBL ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

Oto dalsze efekty badania przepływomierza VAGiem.

Pomyslałem sobie, że VAG po odpięciu przepływomierza podaje wartości średnie wyuczone masy zasysanego powietrza więc odłączyłem akumulator na 15 min.(klema masy), odłączyłem przepływomierz, podpiąłem VAGa. Wartości wyuczone się zresetowały, bo wyzerowały się wskazania korekty sondy lambda na kanale 8. Odpalam silnik jadę a wartości zasysanego powietrza na kanale 2 są takie same jak prz podpiętym przepływomierzu.

 

DLACZEGO?

 

Ktoś mi powiedział żeby sprawdzić napięcie na stykach ma być: nap. zasilania min. 12V a sygnału 1 do 4V. U mnie nap. zasilania 12,5V, sygnał przy wolnych obrotach 1V, przy 4,1 tys. bez obciążenia 2,2V można łatwo się domyśleć że przy obciążeniu masa powietrza powinna być dużo większa.

 

Słyszałem też żeby dmuchnąć w odkręcony przepływomierz przy działającym silniku jasli silnik zgaśnie - przepływomierz OK. Zrobiłem tak - obroty zafalowały a potem silnik zgasł.

 

Uznaję że przepływomierz jest sprawny, silnik nadal zmulony a VAG pokazuje bzdury(?)

 

Może ktos to skomentuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem i nie mogę ustalić o co chodzi jakiej firmy masz przepływke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

Przepływomierz HITACHI AFH 60 10B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Olsztynie kosztuje 700 złoty jak uporasz się z awarią to daj znać co było powodem szarpania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

VAG 3.11n wersja pełna, w Radomiu w ASO VW ten przepływomierz 380,- regenerowany po oddaniu starego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamko21

Mam ten sam problem. Przy wpiętym i wypiętym przepływomierzu, samochód zachowuje się tak samo, czyli jest zmulony, słabo wchodzi na obroty i dużo pali. Zaczynam się zastanawiać czy to nie jakaś usterka fabryczna tego modelu silnika, bo widze, że koledzy też mają ADR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamko21

Sprawdziłem dzisiaj przepływke wg rady mąciwody. Jak wyjąłem czujnik z z obudowy, to auto zaczęło się krztusić i jak dmuchnąłem w czujnik to silnik zgasł. Z tego wniosek, że przepływomierz działa. Ale niestety nadal mam duże spalanie i słabe wchodzenie na obroty. Stąd pytanie do mąciwody, czy poradziłeś sobie ze swoim passkiem? Jeżeli tak to jaka była przyczyna zamulenia silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

Z moim silnikiem dalej jest jak bylo. Ogólnie jest trochę słabszy niż rok temu ale ma okresy lepsze i gorsze. Zauważyłem że słabnie po dobrym dogrzaniu sinika np: kilka kursów po mieście, dynamiczne wyprzedzanie na trasie ale bez ciśnięcia "do dechy".

 

adamko21 może przeczytaj ten wątek - dot. kolektora dolotowego

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17656[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17656][/url]

czy możesz tam dopisać jak zachowuje się ten zespół u ciebie

a może opisze to ktoś komu dobrze chodzi silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Max jaki odczytałem - 4 bieg 5000obr/min - 80g/s, cacy -ale

odpinam przepływkę, na biegu jałowym dalej wskazania między 3-4g/s dodaję gazu - ładnie rosną tak jak by była podpięta (ale błąd przepływomierza wywala).

W grupie wskazań 004 są jeszcze pola o nazwie "mass air flow" ale jedno pokazuje śmieszne wartosci 0,01-0,31g/s a drugie tylko 0,0 g/s niezaleznie czy przepływka podpięta czy nie.

te zmieniające się wartości to wartość oczekiwana. Twoje 0,0 g/s niezależnie czy podpięta czy nie, to wartość aktualna. Nie dmuchaj w przepływkę, tylko ją po prostu wymień... jej sie niestety nie da naprawić. Dodatkowo musisz mieć dokładnie tą samą przepływkę, którą miałeś w orgyinale (po numerze), chyba że ktoś zmieni Ci program i przystosuje auto do innych wartości pomiarów dawanych przez MAF...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda
te zmieniające się wartości to wartość oczekiwana. Twoje 0,0 g/s niezależnie czy podpięta czy nie, to wartość aktualna. Nie dmuchaj w przepływkę, tylko ją po prostu wymień...

 

Nie chcę być niedowiarkiem, ale - to wiedza czy przypuszczenie? Pole, o którym mowa (kanał 4 pole 3) wg specyfikacji powinno przyjmować wartośc -1.1g/s - 1.1g/sia to chyba nie są wartości przepływu powietrza, pachnie mi to jakąś korektą-mnożnikiem, poza tym -jak pisałem - moja przepływka daje sygnał na wyjściu więc VAG nie powinien pokazywać wartości 0g/s.

 

Marecek jesteś mechanikiem? bo im przychodzi łatwo wymiana różnych części na koszt klienta :)):):

Wczoraj jeden z nich (podobno świetny) stwierdził że mam zapchany katalizator - uwierzyłem, wyciąłem, zobaczyłem od środka że jest OK (co potwierdził pechowy diagnosta) i wspawałem spowrotem, na szczęście mogłem tego dopilnować bo już bym jeździł ze strumienicą zupełnie bez powodu

Edytowane przez m?ciwoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marecek jesteś mechanikiem? bo im przychodzi łatwo wymiana różnych części na koszt klienta :)):):

 

Nie jestem mechanikiem, tylko zdarzyło mi się popsuć kilka razy przepływomierz i w takiej sytuacji sterownik zachowywał się dokładnie tak jak twój. Nie mówię, że masz od razu wymieniać na nowy - umów się z jakimś forumowiczem i podmień przepływomierz z innego ADRa. Po 15 minutach będzie wiadomo czy stary jest sprawny czy nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

Wyjaśniło się zmulenie silnika. Mechanik wyszyścił przepływkę jakimś sprayem i samochód jeżdzi jak wcześniej -zmulenie znikło. Nie chciał pokazac zo to za środek, ja wcześniej czyściłem (2x) benzyną ekstrakcyjną i nie pomogło.

Po poprawie podpiąłem z ciekawości do VAG-a i sprawdziłem odczyty przepływu powietrza - w każdym miejscu w którym są pokazywane były podobne do tych sprzed usuniecia awarii.

Uznaję więc że w silniku ADR '98 komputer nie pokazuje wcale rzeczywistej wartości przepływu powietrza tylko oczekiwaną i badanie tego parametru komputerem nic je daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mąciwoda

może pociągnę temat dalej:

czyszczenie pomogło na kilka dni, mechanik stwierdził że w tej sytuacji trzeba kupić nową przepływkę -ale ja się uparłem żeby jakoś to wyczytać z VAGa - choćby po to żeby widzieć na wskazaniach różnicę między nową i starą.

 

Ostatnio przyglądam się wskazaniom korekt ilosci paliwa na podstawie wskazań lambdy.

U mnie jest tak:

Korekta addytywna -10%

Korekta multiplikacyjna +12.5%

wartości znieniają się rzadko- co kilka dni

Lambda Correction,Factor - na benzynie średnio 0.95 na gazie 1.0

zmienia się co kilka minut.

 

Dzisiaj założyłem na próbę inną używaną przepływkę i przejechałem na laptopem kilkanaście kilometrów na benzynie - wielkiej różnicy w mocy nie odczułem.

2 pierwsze odczyty były takie same ale

Lambda Correction,Factor - na benzynie spadł do 0.86

Moje wnioski:

Spadł mnożnik bo wg lambdy za bogata mieszanka a to przez to że powietrza nie jest więcej niz pokazuje przepływomierz?

 

Czy to trzyma się kupy? Kupić tą przepływkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość servicemanlg

witam.

a probowal ktos z waz mierzyc zmiane napiecia wzgledem obrotów??

jak powinien sie zachowywac dobry przeplywomierz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po co?chodzi o to co widzi sterownik a nie pokazuje przeplywka.jesli po wymianie przeplwyka dalej nic to wtedy wyprowanie wiazki i sprawdzanie napiecia na wolnych

Edytowane przez rosiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Borys1

Mam do was pytanko, mozę ktoś mi pomorze. Rzecz w tym, że mam passata rocznik 1997 1,9 TDI 110 km i słabo mi cagnął na obrotach, czyli sąłbo wchodził (ale dziur nie było przy wciskaniu pedału gazu), mechanik poradził po podłaćzeniu na komputer aby wymienić pzrepływomierz, wiec zrobiłem to czyli wyjałem oryginalny który był firmy Bosh i kupiłem nowy ale innej firmy, I tu moje pytanie bo róznicy prawie wogóle nie widać a czasem zdarza się tak jakby lekka dziura pod pedałem gazu ale na obroty wkreca się lepiej. Mechanik sprawdził jeszcze że turbina jest już prawie na wykończeniu - mozę ktoś mi powie co jest grane zę po wymianie tej pzrepływki nie ma aż tak znaczacej różnicy w ciągu auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozę ktoś mi powie co jest grane zę po wymianie tej pzrepływki nie ma aż tak znaczacej różnicy w ciągu auta?

wymienianie kosztownych elementów na chybił-trafił (przepływomierz to hasło często padajace w "autoświecie") - tak się przeważnie kończy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Borys1

Tak wiem kolego, przytrafiło mi się to pierwszy raz w życiu, wiec jeżeli ma ktoś jakiś pomysł bo chciałbym ten problem rozwiażąć w taki czy inny sposób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności