motomouse Zgłoś #21 Napisano 13 Kwietnia 2009 A ja myslę, że trzeba się trzymać wartości zalecanych przez producenta : przy mało obciążonym samochodzie przód 1,9, tył 1,8 ... na załadowanym przód 2,3 a tył 2,8. Za duże ciśnienie to proszenie się o nowe plomby i wymianę zawieszenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #22 Napisano 13 Kwietnia 2009 ok dzieki , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tuner55 Zgłoś #23 Napisano 13 Kwietnia 2009 Jeżeli się trzymać zaleceń producenta to trzeba jeździć na 15 i wtedy takie ciśnienie! A jeżeli chodzi o plomby to najlepiej się nie bawić wtedy w tuning! Jak on napompuje 1,8 bara to mu zerwie oponę na zakręcie i zliże cale boki opony! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #24 Napisano 13 Kwietnia 2009 Jeżeli się trzymać zaleceń producenta to trzeba jeździć na 15 i wtedy takie ciśnienie! Nie. Dla 17' i opon 225/45 też takie zaleca ... Jak on napompuje 1,8 bara to mu zerwie oponę na zakręcie i zliże cale boki opony! Aha. A świstak dalej siedzi i zawija ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #25 Napisano 13 Kwietnia 2009 http://www.opony.com.pl/tabela_cisnien/tabela_cisnien.asp Dla wszystkich rozmartiow podane sa te same cisnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #26 Napisano 13 Kwietnia 2009 popieram zdanie kolegi tuner55. pracuje na wulkanizacji i 1.8-2bar pompuje sie w opony o profilu 60-75. im profil nizszy tym cisnienie powinno zmierzac do wartosci 3 bar dla profilu 35. to jest moje skromne zdanie. oczywiscie mozna jezdzic na kolach 235/40/17 z cisnieniem 2bar ale jesli zedra sie wam zewnetrzne krawedzie 2razy szybciej niz srodek opony to wasz problem... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #27 Napisano 13 Kwietnia 2009 profil nizszy tym cisnienie powinno zmierzac do wartosci 3 bar dla profilu 35. Aha. Wyjaśnij dlaczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remik83 Zgłoś #28 Napisano 13 Kwietnia 2009 czyli dla 205 , 215/35/18 prawidlowym cisnieniem bedzie cos w granicach 2.8 bara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #29 Napisano 13 Kwietnia 2009 nie jestem specjalistą w dziedzinie wullkanizacji ale poprostu takiej zasady mnie nauczono i tak sa pompowane kola w moim miejscu pracy. przy wymianie sezonowej opon nie zauwazylem u stalych klientow aby mieli nierowno zdarte opony wiec uwazam moja teorie za bliska prawdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #30 Napisano 13 Kwietnia 2009 nie jestem specjalistą w dziedzinie wullkanizacji ale poprostu takiej zasady mnie nauczono Przyjmujesz taką ewentualność, że źle Cię nauczono ? Albo nauczono Cię zgodnie z najlepszym wyjściem dla sprzedawcy opon ? Wiesz ile klientów zakładów wulkanizacyjnych po wyjeździe od nich koryguje ciśnienie w oponach ? Wg. mojego rozeznania 90% świadomych kierowców. Ciśnienie w oponach powinno być takie jakie przewidział producent samochodu ( i jest ono niezależne od rozmiaru ) - jeśli mówimy o nietypowych rozmiarach ( czyli takich, których nie przewidział producent ) to należy je dobrać empirycznie, ale przepompowanie opony o 50% ( np. 1,9 vs. 3 bar ) to proszenie się o kłopoty. Poza tym - należy przyjąć do wiadomości, że w zależności od obciążenia i szybkości z jakimi się poruszamy należy jest stale korygować. W większości samochodów na klapce wlewu paliwa jest informacja dotycząca tych zakresów i ich bym się trzymał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #31 Napisano 13 Kwietnia 2009 motomouse prawie wszystko sie zgadza co napisales. moge byc w bledzie. ja rowniez po wyjezdzie z wulkanizacji pojechalbym od razu sprawdzic i wyrownac cisnienie wg moich potrzeb zeby byc pewnym. normalne ze przy zaladowanym pod sufit aucie musi byc wieksze cisnienie w oponach i jesli powiedzialbys mi przy wymianie opon ze non stop tak jezdzisz to od razu nabilbym ci 2,5 czy 2.8 w standardowe nawet opony. tylko ze w ktorym passacie na klapce masz podane cisnienie do kol rozmiaru 17 lub 18cali o ktorych najbardziej chodzilo chyba osobie zakladajacej ten temat? prosze powiedz kto ci powiedzial ze cisnienie jest niezalezne od rozmiaru?? a moze uwazasz tak gdyz jest zblizone dla 15 i 16 cali podanych na klapce lub na drzwiach? twoja teoria tyczy sie tylko passatow czy wszystkich aut? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #32 Napisano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) prosze powiedz kto ci powiedzial ze cisnienie jest niezalezne od rozmiaru?? To inaczej. Dlaczego miałoby byc inne ? I nie pytam się złośliwie, tylko na serio. I tak - twierdzę, że dla standardowych ( czyli przewidzianych przez producenta samochodu ) rozmiarów ciśnienie jest od niego niezależne. Różnicę rzędu 0,1 pomijam. Dla wszystkich popularnych samochodów ( pomijając wersje specjalne i "supercary" ). Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez motomouse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #33 Napisano 13 Kwietnia 2009 oczywiscie dla standardowych wymiarow sa podane wartosci optymalne przez producenta i nie ma o czym dyskutowac tu sie zgadzam. ale kilkukrotnie spotkalem sie z autami typu mbenz cl55amg gdzie oryginalnie byly montowane 19 lub 20 calowe felgi i na drzwiach takich aut zdarza sie zobaczyc przewidziany przez producenta rozmiar np. 285/35/19 i cisnienie rzedu 38psi monitorowane przez sensor wiec tam juz nie ma opcji ustawienia zlego cisnienia w oponie gdyz komputer to pokaze. i takie oponki przewaznie maja wytrzymalosc rzedu 50-60 psi wiec nie ma mowy o przepompowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #34 Napisano 13 Kwietnia 2009 mbenz cl55amg No. Typowe auto "popularne" . I dalej nie wyjaśniłeś dlaczego dla większego rozmiaru ( vide 15' i np. 17' w 3BG ) ciśnienie miałoby być większe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #35 Napisano 13 Kwietnia 2009 nie tyle chodzilo mi o auto co o rozmiar opony, ktory moze sie znalezc nie tylko w takim aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #36 Napisano 13 Kwietnia 2009 nie tyle chodzilo mi o auto co o rozmiar opony Jasne ... już widzę oponę 285 w Passacie, albo każdym innym "popularnym" samochodzie. Zauważ, że piszemy o średnicy max. 18' i oponach o profilu 40 przy szerokości 235. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #37 Napisano 13 Kwietnia 2009 sam zapytales mnie kilka postow wyzej o profil 35 i 3bary wiec odpowiedzialem ci z autopsji.. a jesli chodzi o profil typu 225/45(40)/17(18) to nie wiem dokladnie jak jest z passatami ale w autach typu honda accord czy subaru legacy producent przewidzial 35psi czyli okolo 2,5bara. wiem to na 99% bo tych aut tutaj akurat przewija sie najwiecej i poczatkowo z ciekawosci zagladalo sie do tej naklejki z zalecanym cisnieniem. a to juz mysle sa auta bardziej przyziemne... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #38 Napisano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) o nie wiem dokladnie jak jest z passatami Jest dokładnie tak jak z każdym innym autem. Ciśnienie w oponach zależy od wersji silnikowej, nadwozia ( choć już rzadziej ), ewentualnie rodzaju napędu - ale nie od ich rozmiaru - ewentualne różnice rzędu 0,1 bar są pomijalne, bo i tak większość manometrów ogólniedostępnych ma większy błąd pomiaru. A ... i dla Hondy Accord ( modele powyżej 2003 r. ) producent zaleca 2.2/2.6 ( przód/tył ) niezależnie akurat od wersji silnikowej. Przy wersji kombi, z dużym obciążeniem - na tył 2.8. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez motomouse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #39 Napisano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) przeczysz sam sobie, raz uwazasz ze ma byc zawsze 1.9 przod a 1.8 tyl a teraz nagle wychodzi ze na 17 musi byc 2.2 a tyl 2.6? przeciez wg pierwszych twoich wypowiedzi 2.6 byloby juz przepompowaniem? Ciśnienie w oponach zależy od wersji silnikowej, czyli uwazasz ze passat z silnikiem 1.6 bedzie mial inna wartosc cisnienia na tych samych oponach niz passat 2.0? Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez pedros-20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #40 Napisano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) przeczysz sam sobie, Nie. Ale zaraz Ci to wyjaśnię, bo widzę, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną. raz uwazasz ze ma byc zawsze 1.9 przod a 1.8 tyl Nie. Wartości były bardziej przykładowe - biorąc pod uwagę mój model. teraz nagle wychodzi ze na 17 musi byc 2.2 a tyl 2.6? Nie. 2.2/2.6 są wartościami dla zupełnie innej marki. Ale w dalszym ciągu są niezależnie od rozmiaru. czyli uwazasz ze passat z silnikiem 1.6 bedzie mial inna wartosc cisnienia na tych samych oponach niz passat 2.0? Akurat dla Passata z silnikami 1.6 i 2.0 ( benzyna ) wartości ciśnień różnią się o 0,1 bar z przodu, tył ma tak samo. I znowu - niezależnie od rozmiaru. Clue całego wątku jest to, że dla danej wersji silnikowej, danego samochodu ciśnienie w oponach będzie niezależne od ich wielkości. Przy założeniach z mojego postu w tym wątku. Ty zaś twierdzisz, że - przykładowo - dla Passata 3BG, z silnikiem AZM wartości ciśnienia w oponach zależą od jego rozmiaru. co jest bzdurą. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez motomouse Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach