Skocz do zawartości
jotXjot

zaleznosc pomiedzy cisnieniem a profilem opony - Wazne :)

Rekomendowane odpowiedzi

A ja myslę, że trzeba się trzymać wartości zalecanych przez producenta : przy mało obciążonym samochodzie przód 1,9, tył 1,8 ... na załadowanym przód 2,3 a tył 2,8. Za duże ciśnienie to proszenie się o nowe plomby i wymianę zawieszenia ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się trzymać zaleceń producenta to trzeba jeździć na 15 i wtedy takie ciśnienie! A jeżeli chodzi o plomby to najlepiej się nie bawić wtedy w tuning! Jak on napompuje 1,8 bara to mu zerwie oponę na zakręcie i zliże cale boki opony!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli się trzymać zaleceń producenta to trzeba jeździć na 15 i wtedy takie ciśnienie!

 

Nie. Dla 17' i opon 225/45 też takie zaleca ...

 

Jak on napompuje 1,8 bara to mu zerwie oponę na zakręcie i zliże cale boki opony!

 

Aha. A świstak dalej siedzi i zawija ... ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram zdanie kolegi tuner55. pracuje na wulkanizacji i 1.8-2bar pompuje sie w opony o profilu 60-75. im profil nizszy tym cisnienie powinno zmierzac do wartosci 3 bar dla profilu 35.

to jest moje skromne zdanie.

oczywiscie mozna jezdzic na kolach 235/40/17 z cisnieniem 2bar ale jesli zedra sie wam zewnetrzne krawedzie 2razy szybciej niz srodek opony to wasz problem... :P

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
profil nizszy tym cisnienie powinno zmierzac do wartosci 3 bar dla profilu 35.

 

Aha. Wyjaśnij dlaczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli dla 205 , 215/35/18 prawidlowym cisnieniem bedzie cos w granicach 2.8 bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jestem specjalistą w dziedzinie wullkanizacji ale poprostu takiej zasady mnie nauczono i tak sa pompowane kola w moim miejscu pracy. przy wymianie sezonowej opon nie zauwazylem u stalych klientow aby mieli nierowno zdarte opony wiec uwazam moja teorie za bliska prawdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jestem specjalistą w dziedzinie wullkanizacji ale poprostu takiej zasady mnie nauczono

 

Przyjmujesz taką ewentualność, że źle Cię nauczono ? Albo nauczono Cię zgodnie z najlepszym wyjściem dla sprzedawcy opon ? Wiesz ile klientów zakładów wulkanizacyjnych po wyjeździe od nich koryguje ciśnienie w oponach ? Wg. mojego rozeznania 90% świadomych kierowców.

 

Ciśnienie w oponach powinno być takie jakie przewidział producent samochodu ( i jest ono niezależne od rozmiaru ) - jeśli mówimy o nietypowych rozmiarach ( czyli takich, których nie przewidział producent ) to należy je dobrać empirycznie, ale przepompowanie opony o 50% ( np. 1,9 vs. 3 bar ) to proszenie się o kłopoty. Poza tym - należy przyjąć do wiadomości, że w zależności od obciążenia i szybkości z jakimi się poruszamy należy jest stale korygować. W większości samochodów na klapce wlewu paliwa jest informacja dotycząca tych zakresów i ich bym się trzymał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

motomouse prawie wszystko sie zgadza co napisales.

moge byc w bledzie.

ja rowniez po wyjezdzie z wulkanizacji pojechalbym od razu sprawdzic i wyrownac cisnienie wg moich potrzeb zeby byc pewnym.

normalne ze przy zaladowanym pod sufit aucie musi byc wieksze cisnienie w oponach i jesli powiedzialbys mi przy wymianie opon ze non stop tak jezdzisz to od razu nabilbym ci 2,5 czy 2.8 w standardowe nawet opony.

tylko ze w ktorym passacie na klapce masz podane cisnienie do kol rozmiaru 17 lub 18cali o ktorych najbardziej chodzilo chyba osobie zakladajacej ten temat?

prosze powiedz kto ci powiedzial ze cisnienie jest niezalezne od rozmiaru??

a moze uwazasz tak gdyz jest zblizone dla 15 i 16 cali podanych na klapce lub na drzwiach?

twoja teoria tyczy sie tylko passatow czy wszystkich aut?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prosze powiedz kto ci powiedzial ze cisnienie jest niezalezne od rozmiaru??

 

To inaczej. Dlaczego miałoby byc inne :) ? I nie pytam się złośliwie, tylko na serio.

 

I tak - twierdzę, że dla standardowych ( czyli przewidzianych przez producenta samochodu ) rozmiarów ciśnienie jest od niego niezależne. Różnicę rzędu 0,1 pomijam. Dla wszystkich popularnych samochodów ( pomijając wersje specjalne i "supercary" ).

Edytowane przez motomouse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie dla standardowych wymiarow sa podane wartosci optymalne przez producenta i nie ma o czym dyskutowac tu sie zgadzam. ale kilkukrotnie spotkalem sie z autami typu mbenz cl55amg gdzie oryginalnie byly montowane 19 lub 20 calowe felgi i na drzwiach takich aut zdarza sie zobaczyc przewidziany przez producenta rozmiar np. 285/35/19 i cisnienie rzedu 38psi monitorowane przez sensor wiec tam juz nie ma opcji ustawienia zlego cisnienia w oponie gdyz komputer to pokaze. i takie oponki przewaznie maja wytrzymalosc rzedu 50-60 psi wiec nie ma mowy o przepompowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mbenz cl55amg

 

No. Typowe auto "popularne" ;-). I dalej nie wyjaśniłeś dlaczego dla większego rozmiaru ( vide 15' i np. 17' w 3BG ) ciśnienie miałoby być większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie tyle chodzilo mi o auto co o rozmiar opony, ktory moze sie znalezc nie tylko w takim aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie tyle chodzilo mi o auto co o rozmiar opony

 

Jasne ... już widzę oponę 285 w Passacie, albo każdym innym "popularnym" samochodzie. Zauważ, że piszemy o średnicy max. 18' i oponach o profilu 40 przy szerokości 235.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam zapytales mnie kilka postow wyzej o profil 35 i 3bary wiec odpowiedzialem ci z autopsji.. :P

 

a jesli chodzi o profil typu 225/45(40)/17(18) to nie wiem dokladnie jak jest z passatami ale w autach typu honda accord czy subaru legacy producent przewidzial 35psi czyli okolo 2,5bara. wiem to na 99% bo tych aut tutaj akurat przewija sie najwiecej i poczatkowo z ciekawosci zagladalo sie do tej naklejki z zalecanym cisnieniem. a to juz mysle sa auta bardziej przyziemne...;) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o nie wiem dokladnie jak jest z passatami

 

Jest dokładnie tak jak z każdym innym autem. Ciśnienie w oponach zależy od wersji silnikowej, nadwozia ( choć już rzadziej ), ewentualnie rodzaju napędu - ale nie od ich rozmiaru - ewentualne różnice rzędu 0,1 bar są pomijalne, bo i tak większość manometrów ogólniedostępnych ma większy błąd pomiaru.

 

A ... i dla Hondy Accord ( modele powyżej 2003 r. ) producent zaleca 2.2/2.6 ( przód/tył ) niezależnie akurat od wersji silnikowej. Przy wersji kombi, z dużym obciążeniem - na tył 2.8.

Edytowane przez motomouse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczysz sam sobie, raz uwazasz ze ma byc zawsze 1.9 przod a 1.8 tyl a teraz nagle wychodzi ze na 17 musi byc 2.2 a tyl 2.6? przeciez wg pierwszych twoich wypowiedzi 2.6 byloby juz przepompowaniem?

Ciśnienie w oponach zależy od wersji silnikowej,

czyli uwazasz ze passat z silnikiem 1.6 bedzie mial inna wartosc cisnienia na tych samych oponach niz passat 2.0?

Edytowane przez pedros-20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczysz sam sobie,

 

Nie. Ale zaraz Ci to wyjaśnię, bo widzę, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną.

 

raz uwazasz ze ma byc zawsze 1.9 przod a 1.8 tyl

 

Nie. Wartości były bardziej przykładowe - biorąc pod uwagę mój model.

 

teraz nagle wychodzi ze na 17 musi byc 2.2 a tyl 2.6?

 

Nie. 2.2/2.6 są wartościami dla zupełnie innej marki. Ale w dalszym ciągu są niezależnie od rozmiaru.

 

czyli uwazasz ze passat z silnikiem 1.6 bedzie mial inna wartosc cisnienia na tych samych oponach niz passat 2.0?

 

Akurat dla Passata z silnikami 1.6 i 2.0 ( benzyna ) wartości ciśnień różnią się o 0,1 bar z przodu, tył ma tak samo. I znowu - niezależnie od rozmiaru.

 

Clue całego wątku jest to, że dla danej wersji silnikowej, danego samochodu ciśnienie w oponach będzie niezależne od ich wielkości. Przy założeniach z mojego postu w tym wątku. Ty zaś twierdzisz, że - przykładowo - dla Passata 3BG, z silnikiem AZM wartości ciśnienia w oponach zależą od jego rozmiaru. :) co jest bzdurą.

Edytowane przez motomouse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności