RedOctane Zgłoś #1 Napisano 20 Lipca 2008 Witam, postaram sie dokladnie opisac niemila sytuacje jaka mnie spotkala wczoraj. Wczoraj na rozgrzanym silniku przypilowalem dieselka do 4000 obrotow na 4 biegu i poczulem calkowity spadek mocy jakby turbina padla. Zgasilem i odpalilem bo myslalem ze turbina zaskoczy, jednak nie dosc ze nie zaskoczyla to z wydechu zaczal leciec szary dym, nie byl bialy, czarny,niebieski tylko typowo szary jak z ogniska, strasznie kopcil, chmura dymu az sie przestraszylem. Od razu zjechalem po 50 metrach na pobocze i wylaczylem auto. z rury dalej sie dymilo. Wykonalem telefon do kolegi, opisalem mu zdarzenie, powiedzial ze turbina padla na amen i zassala olej z silnika i go przepalila (faktycznie w silniku bylo sucho jak sprawdzalem i wlalem 2 litry oleju). Powiedzial zeby nim daleko nie jechac bo moge zajechac silnik. Odpalilem go, przejechalem moze z 20 metrow, dusil sie i padl na amen. Nie szlo go odpalic. Dzisiaj wlalem 2 litry oleju, dalej nie palil. Pozniej zaczlaem sie bawic odlaczylem jakas kostke (przewod elektryczny) na dolocie powietrza chyba niedaleko turbiny i jeszcze cos tam. Auto prawie odpalilo Za drugim razem odpalilo jak igla ale dym zaczal leciec jak cholera (bialy lub szarawy w kazdym razie jasnego koloru). Od razu wylaczylem silnik. Z wydechu znowu sie jeszcze dosc dlugo kopcilo, wyciagnalem bagnet tez jakby olej kopcil, z zaworu do wlewania oleju to samo. Opisalem wszystko tak jak potrafilem, moge ewentalnie zrobic zdjecie tej kostki ktora odlaczylem bo nie wiem dokladnie co to jest. Prosze o wszelkie sugestie, rady. Czy poszly uszczelniacze? Turbina pewnie padla na amen. Czy mozliwe ze po odpaleniu auta turbina zasysa olej z silnika i robi szkody? Czy mozna ta turbine odlaczyc bez jej demontazu? ------------------ Mam VAG-COM i kabel, sprawdzic moge po odpaleniu ale jak zobaczylem dym to nie wiem czy szkod nie narobie wiecej niz pozytku w tej sytuacji.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krypek Zgłoś #2 Napisano 20 Lipca 2008 A uszczelkę pod głowicą masz całą? Sprawdź czy masz olej w chłodzącym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #3 Napisano 20 Lipca 2008 nie ma oleju w chlodzacym, chyba cos z panewkami nie tak. Czy zna ktos dobrego mechanika na terenie Opola ktory jest w stanie podjesc uczciwie i porzadnie go poskladac do kupy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 20 Lipca 2008 nie odpalaj tego auta, tylko zdemontuj turbine i wywal kata. po zalozeniu nowej suszary powinno byc ok. i nie dziw sie ze zassalo olej silnikowy, bo przeciez turbina jest nim smarowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleksander Zgłoś #5 Napisano 20 Lipca 2008 nie ma oleju w chlodzacym, chyba cos z panewkami nie tak. Czy zna ktos dobrego mechanika na terenie Opola ktory jest w stanie podjesc uczciwie i porzadnie go poskladac do kupy? Jedż do Koraszewskiego pod Głogówkiem albo Jaworski pod Opolem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RedOctane Zgłoś #6 Napisano 20 Lipca 2008 dziekuje serdecznie wszystkim za odpowiedzi. Jeszcze dwa pytania 1. Jak odlaczyc turbine? Da sie jakis przewod odlaczyc aby sie nie wlaczala, czy pozostaje calkowity demontaz (chyba mozna jezdzic bez turbo?) 2. Czy ktos z Opola orientuje sie na temat zakladu Car-Factory na Kepskiej. Firma Wieska Uklei, podobno bardzo porzadny mechanik i nie jest drogi, prawda to? w ksiazce sam naprawiam vw passat za przeproszeniem g...o jest. juz wiecej mozna sie dowiedziec z tej do B3 ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach