Gość andriusza13 Zgłoś #21 Napisano 22 Lipca 2008 Miałem podobny problem, czarny dym + strata mocy , na kompie nic nie wyszło, dopiero drugi mechanik dał rade i znalazł usterkę, powodem dymienia i braku mocy okazał sie być dziurawy przewód gumowy od turbosprężarki , dostawało sie lewe powietrze i mieszanka ulegała nieprawidłowemu spalaniu. Koszt przewodu ok. 300 zł Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #22 Napisano 22 Lipca 2008 tylko że u mnie moc jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #23 Napisano 22 Lipca 2008 prawdopodobnie trzeba wymienić Tak, trzeba wymienić, ale diagnostę. Wykres, który załączyłeś, przedstawia ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach. Pozwala on ocenić szczelność cylindrów (pierścieni i zaworów). I tyle. Co do sprawności pompowtrysków, to tylko VAG :640: Jeśli któryś z PD "leje", komputer koryguje jego pracę zmieniając dawkę paliwa na pozostałych tak, aby silnik pracował równomiernie. Wyraźnie to widać tylko w Vagu. P.S. Edytuj posty i nie klep jednego pod drugim. Masz taką małą ikonkę w rogu obok postu. Góra tego nie lubi :582: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość spicychicken Zgłoś #24 Napisano 23 Lipca 2008 Miałem podobny problem(ten czarny dym z rury). Okazało się, że były to wtryski. Najpierw sprawdziłem je w garażu u faceta mechanicznie -ten powiedział. że wtryski są ok i że coś nie tak z samym silnikiem. Jednak podjechałem do drugiego fachowca z komputerem i ten ponownie sprawdził i wymienił 2 z 4 wtrysków. Zaufałem facetowi z komputerem i już nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #25 Napisano 2 Sierpnia 2008 Miałem podobny problem(ten czarny dym z rury). Okazało się, że były to wtryski. Najpierw sprawdziłem je w garażu u faceta mechanicznie -ten powiedział. że wtryski są ok i że coś nie tak z samym silnikiem. Jednak podjechałem do drugiego fachowca z komputerem i ten ponownie sprawdził i wymienił 2 z 4 wtrysków. Zaufałem facetowi z komputerem i już nie kopci. powiedz ile zaplaciles za wymiane wtryskow ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robert kruk Zgłoś #26 Napisano 17 Sierpnia 2008 U mnie podobny problem pojawił się w czasie pobytu w górach. Samochód przy wjeżdżaniu pd górę zaczął lekko się dławić i szarpać przy granicy 1800-2000 obr. Powyżej 2000obr pracuje poprawnie. Teraz problem zaczął narastać. Występuje dławienie choć nie zawsze.Raczej na ciepłym silniku ale tylko przy dodawaniu gazu, przy około 2000 obr. Po każdym zadławieniu wypuszcza czarną chmurę dymu. Ogólnie nie kopci. Co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robert kruk Zgłoś #27 Napisano 24 Sierpnia 2008 Byłem w firmie DIESEL SERVICE na ul. Białostoczek w Białymstoku i po podłączenieniu do kompa nie pokazało żadnych błędów a auto kopci coraz bardziej i robi sie takie zamulone przy przyspieszaniu. Człowiek z tego serwisu mówi że może pobierać lewe powietrze, może to nieszczelność turbiny...Nie wiem co tu dalej robić i do kogo jechać ? Może ktoś mi podpowie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #28 Napisano 25 Sierpnia 2008 witaj,kiedys też mniałem taki problem,wymnieniłem gume od turbiny bo był dziurawy,ale to nie było wszystko.. okazało sie że pompa wtryskowa była uszkodzona.Naprawa nie była duża około 400zł.i teraz jest zajebiście,autko idzie jak należy.Musisz podjechać do punktu gdzie regenerują pompy wtryskowe,a oni bedą wiedzieć co dalej.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #29 Napisano 25 Sierpnia 2008 robert kruk B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (ATJ) Rok prod: 2000 Rafcisz, ale Robert ma pompowtryski a nia pompę wtryskową. Ze swojej strony mogę Ci poradzić, żebyś posprawdzał wszystkie węże i ich łączenia pomiędzy turbiną-intercoolerem-kolektorem ssącym. Zerknij też na węże podciśnienia. U mnie co niektóre rozłaziły się przy próbie zdjęcia i należało je wymienić. Powodzenia w walce z Paszczakiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #30 Napisano 25 Sierpnia 2008 witaj kolego,mam passatka 1,9 tdi 110 kucyków z 1997r.mniałem taki sam problem jak i ty,kopcił mi na czarno i pojechałem do mechanika i stwierdził że jest pękniety gómowy przewód od turbiny,po tej wymnianie nie bylo to jeszcze wszystko,kopcił dalej,okazało sie że uszkodzona jest pompa wtryskowa.Po naprawie pompy jest ok,a autko pomyka zajebiście.Udaj sie do punktu gdzie regenerują pompy wtryskowe a oni doradzą ci co zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #31 Napisano 25 Sierpnia 2008 witaj kolego,mam passatka 1,9 tdi 110 kucyków z 1997r.mniałem taki sam problem jak i ty,kopcił mi na czarno i pojechałem do mechanika i stwierdził że jest pękniety gómowy przewód od turbiny,po tej wymnianie nie bylo to jeszcze wszystko,kopcił dalej,okazało sie że uszkodzona jest pompa wtryskowa.Po naprawie pompy jest ok,a autko pomyka zajebiście.Udaj sie do punktu gdzie regenerują pompy wtryskowe a oni doradzą ci co zrobić. Ale kolego nie czytasz uwaznie, juz dominek_f zwrocil uwage ze on nie ma pompy wtryskowej tylko 4 pompowtryskiwacze;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #32 Napisano 2 Października 2008 Wracając do tematu w warsztacie o którym pisałem powyżej czyli RSSERWIS we wrocławiu na ul. Owsianej oszukali mnie bo albo nie zaglądali pod pokrywe wałka za co zapłaciłem( w sumie za wszystkie ich diagnozy około 250zł.) albo są ślepi bo w drugim warsztacie ( Na ul. Gnieżnieńskiej we wrocławiu) bardzo szybko stwierdzili pękniętą szklanke popychacza i wytarty wałek rozrządu. Jestem właśnie po wymianie wałka, wszystkich szklanek, panewek i niezbędnych przy naprawie uszczelek , auto teraz jest jak nowe polecam ten warsztat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #33 Napisano 2 Października 2008 a powiedz nam kolego ile kosztowały części plus robocizna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009 Zgłoś #34 Napisano 3 Października 2008 (edytowane) Przy pompie nic nie było robione, a srednie spalanie ok 7,5lchociaż ostatnio w trasie wyszło 6,5l przy spokojnej jeździe, a jeszcze miesiąc temu mieściłem sie w 6l. Do Wrocławia niestety za daleko. Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. o jakiej pompie wy mowicie przeciez to PD. w tych silnikach zwiekszone dymienie jest normalne, oczywiscie w umiarze. 130ka ma troche podniesiany prog momentu i startuje przy ok 1800obr do tego casu nie ma doladowania a silnik zmaga sie z duza dawka paliwa, przez to dymi, sprawdz cisnienie doladowania na VAGu przedewszystkim wartosci poczatkowa, srednia i max. Sprawdz tez rozrzad, nie wiem jakich materialow oni uzywaja ale tak jak w 2.5litrowce waleczki sie wycieraja. nawet jezeli nic nie znajdziesz pociesze cie, ja mam nowo zrobione turbo, nowa przeplywke, wszystko szczelne, nowe filtry, przebieg 117tys i i tak kopci czasem jak stara lokomotywa. powoli zaczynam rezygnowac z marki VW, im mlodsze tym bardziej przereklamowane i AWARYJNE. Taka prawda mialem Bore '01 ALH i tez walczylem z zaworkami, turbo i przeplywka, niekasowalnym luzem na przekladni, wiecznymi usterkami zawieszenia, teraz mam Paska '05 i jest to samo, wiecznie cos stuka, pojawia sie np. raz na jakis czas komunikat Emissions- Workshop! po wlaczeniu stacyjki, znika po odpaleniu silnika, Vag nic nie podaje, katalizator sprawdzony-40%zuzycia, wszystko w tym silniku jest jak nowe, czary mary! VW od silnika 1F zeszlo na psy, czyli wprowadzajac elektronike. szczerze pasek kombi 130koni '05 przyspiesza tylko o sekunde szybciej do 100km/h od golfa 90koni bez elektroniki z 92roku tez mi 13lat technologii. Edytowane 3 Października 2008 przez caveman2009 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #35 Napisano 3 Października 2008 szczerze pasek kombi 130koni '05 przyspiesza tylko o sekunde szybciej do 100km/h od golfa 90koni bez elektroniki z 92roku tez mi 13lat technologii. Hmm... jakby do golfa jeszcze włożyć około 500 kg i porównać to zapewne byłaby różnica około 5 sekund. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czarek1210 Zgłoś #36 Napisano 5 Października 2008 Wałek rozrządu 1661 zł, szklanki popychaczy 88zł razy 8, panewki 160zł i różne uszczelki razem części kosztowały 2640 + robocizna 300zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robert kruk Zgłoś #37 Napisano 9 Listopada 2008 (edytowane) o jakiej pompie wy mowicie przeciez to PD. w tych silnikach zwiekszone dymienie jest normalne, oczywiscie w umiarze. 130ka ma troche podniesiany prog momentu i startuje przy ok 1800obr do tego casu nie ma doladowania a silnik zmaga sie z duza dawka paliwa, przez to dymi, sprawdz cisnienie doladowania na VAGu przedewszystkim wartosci poczatkowa, srednia i max. . No tak , tylko ze jak jade w kolumnie samochodów i potem dam w gaz to za mną wszyscy wychamowują i zostają 500 metrów z tyłu. Więc kopci jak lokomotywa az mi wstyd. Po za tym czuje stratę mocy i większe spalanie ( srednio 1 litr). Kiedyś w trasie 5,6 litra to był standard, teraz ledwo schodzę poniżej 7 litrów , a i to nie zawsze. Wymieniłem przewody podciśnieniowe, przeplywomierz, czujnik temperatury( oszukiwał o 10 stopni), sprawdzilem w serwisie BOSH cisnienia dołądowujące, sonde Lambda, zaworki EGR itp. - nie ma żadnych błędów ! Co tu dalej robić ? Może jeszcze ktoś coś mądrego podpowie. Edytowane 9 Listopada 2008 przez robert kruk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #38 Napisano 9 Listopada 2008 Wymieniłem przewody podciśnieniowe, przeplywomierz, czujnik temperatury( oszukiwał o 10 stopni), sprawdzilem w serwisie BOSH cisnienia dołądowujące, sonde Lambda, zaworki EGR itp. - nie ma żadnych błędów !Co tu dalej robić ? Może jeszcze ktoś coś mądrego podpowie. Jaką sonde lambda, czy aby napewno ogarniasz to co piszesz ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robert kruk Zgłoś #39 Napisano 9 Listopada 2008 Jaką sonde lambda, czy aby napewno ogarniasz to co piszesz ?? O ! To ciekawe co piszesz. Bo może i nie ogarniam. Po to jestem na forum żeby się czegoś dowiedzieć. W warsztacie powiedzieli że sprawdzali "sodnę" i jest ok. Może to nie "lambda". Proszę więc o wyjaśnienie:). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #40 Napisano 9 Listopada 2008 (edytowane) O ! To ciekawe co piszesz. Bo może i nie ogarniam. Po to jestem na forum żeby się czegoś dowiedzieć. W warsztacie powiedzieli że sprawdzali "sodnę" i jest ok. Może to nie "lambda". Proszę więc o wyjaśnienie:). W Twoim silniku nie ma czegoś takiego jak sonda lambda. Od fachmanów którzy jej tam szukali i co gorsza udało im się ją znaleść i sprawdzić trzymałbym się z daleka. Chyba że sprawdzali ci spaliny analizatorem, a Ty źle to zrozumiałeś. Edytowane 9 Listopada 2008 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach